Gå til innhold

Kvinner som skal jobbe i mannsdominerte yrker skal jo alltid få tilpassing...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er jo typisk.

Jobber selv innen bygg og anlegg, det har dessverre kommet fler unge i 20årene som skal jobbe sammen med oss. Vi får beskjed om å tilpasse oss, stoppe grisepratet.

Menn skal ikke få lov å være menn, være seg selv. Vi skal tilpasse oss det feminime, syk verden vi lever i. Dette skaper jo konflikter, nå har dette eskalert skikkelig der jeg jobber. Ingen vil jobbe med disse "kvinnene".

Menn skal få snakke om hva de vil, enten det er f*tte eller andre ting. Dette skal IKKE styres av feminismen.

Anonymkode: e8fc6...93f

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du kaller å ikke bli seksuelt trakassert for "tilpassing" så er det et problem du burde jobbe med.

Anonymkode: 0bc47...fba

• Liker 32
  • Nyttig 4
Skrevet

Nei menn må lære seg at vi lever ikke i 1950 lenger, griseprat og nedsettende kommentarer er ikke greit i dagens samfunn. Dere må lære og respektere andre og vise hensyn. 

Hvis det er et problem for dere så er det kanskje på tide å finne en ny jobb.

Anonymkode: 66d27...3ae

• Liker 13
Skrevet

Prøv å tenke på det positive ts: lærer dere å ikke snakke om fitte i utide, vil dere få mer fitte. Og er det ikke det dere vil ha? 

Anonymkode: e67e7...536

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

En skikkelig mann respekterer kvinner. 

• Liker 7
Gjest vilkåret
Skrevet

Heldigvis har ikke de fleste menn behov for å si fitte hele tiden. Tipper det er flere menn på jobben som er lettet over endringene, som ikke har turt sagt noe fordi de ikke vil bli mobbet for å si fra

Nei, skikkelige mannfolk på byggeplasser går ikke rundt og slenger med munnen som tenåringsgutter som nettopp har oppdaget orde fitte og innsett at pupper eksisterer

Skrevet

Det har ikke slått deg at mange menn heller ikke setter pris på en slik kultur, men ofte velger å holde kjeft for ikke å få diverse kallenavn og rykter? 

Anonymkode: c324a...3eb

• Liker 11
Skrevet

Der jeg jobbet før så fikk jeg beskjed om at jeg måtte tåle det fordi jeg valgte et slikt yrke. Det jeg skulle tåle var at menn kommenterte kroppen min, tok på meg, fryste meg ut, baksnakket meg, pekte å lo, sendte dickpicks. 

Nå jobber jeg et annet sted med 5 menn og 3 damer. Ingen som prater om seksualitet i det hele tatt! 

Anonymkode: cd704...980

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Der jeg jobbet før så fikk jeg beskjed om at jeg måtte tåle det fordi jeg valgte et slikt yrke. Det jeg skulle tåle var at menn kommenterte kroppen min, tok på meg, fryste meg ut, baksnakket meg, pekte å lo, sendte dickpicks. 

Nå jobber jeg et annet sted med 5 menn og 3 damer. Ingen som prater om seksualitet i det hele tatt! 

Anonymkode: cd704...980

Hørtes ikke bra ut, mitt poeng var at menn må få snakke litt griseprat. Ikke å snakke til kvinner på den måten.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Menn får absolutt være menn.
Men det å være mann innebærer som sagt å respektere kvinner, og sine medmennesker. 
Det er forskjell på å være mann, og det å være en guttevalp eller en huleboer... 
Det er langt i fra alle menn som har ett sterkt behov for å snakke griseprat for å hevde sin maskulinitet. Det vitner heller om en usikkerhet rundt maskuliniteten. 

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm.
  • Liker 13
Skrevet (endret)

Så rart, TS. Jeg har jobbet på mannsdominerte plasser flere ganger. Jeg har jobbet med ingeniører, sjømenn og finansfolk. De eneste som snakket griseprat var finansfolkene. Ingeniørene og sjømennene var altså ikke skikkelige menn etter ditt syn. Dette har jeg lyst å informere dem om.

Anonymkode: c72e5...a46

Endret av Rhodiola
  • Liker 11
Skrevet

Jeg har jobbet i et mannsdominert yrke (offshore) i mange år. Det finnes et par stykker som deg, men ser at de andre mennene blir veldig flau når noen begynner med grisepratet sitt. Vi andre skifter fort tema. 

Anonymkode: bc023...d9d

• Liker 10
Skrevet

Hvis det er å være mann så begynner jeg å skjønne hvorfor det et så mange menn som er ensomme og hvorfor det er så mange menn som klager på at de ikke får fitte😅

Anonymkode: f2cb2...b3f

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Dette er jo typisk.

Jobber selv innen bygg og anlegg, det har dessverre kommet fler unge i 20årene som skal jobbe sammen med oss. Vi får beskjed om å tilpasse oss, stoppe grisepratet.

Menn skal ikke få lov å være menn, være seg selv. Vi skal tilpasse oss det feminime, syk verden vi lever i. Dette skaper jo konflikter, nå har dette eskalert skikkelig der jeg jobber. Ingen vil jobbe med disse "kvinnene".

Menn skal få snakke om hva de vil, enten det er f*tte eller andre ting. Dette skal IKKE styres av feminismen.

Men hvorfor MÅ det snakkes om ting på arbeidsplassen som ofte gjør andre ukomfortable? (Både menn og kvinner)

Dette handler jo ikke om kjønn, men om (u)kultur. 
Det er ikke greit å snakke om kjønnsorganer på arbeidsplassen, på samme måte som det ikke er OK å snakke om bedervet mat, bæsj, tiss og omgangssyke når andre sitter og spiser. 

Dere menn som liker å snakke slik, kan møtes på egen fritid, og snakke om akkurat hva dere vil. Lag en "gubbeklubb" og ha faste møter hjemme hos hverandre eller på pub eller et annet sted. 

Dagens ungdom er oppdratt til å respektere hverandre, og vil nok reagere negativt på grisepraten deres, uavhengig av om de er gutter eller jenter. De er bare såpass unge at de ikke tør å si ifra selv. 

Anonymkode: c2322...9cc

• Liker 7
Skrevet

Altså min mann jobber i et typisk mannsdominert yrke å han har ivertfall ikke noe problem med å tilpasse seg. Han preiker "gris" når han er med gutta og oppfører seg når han jobber med damene 😅Han har faktisk ingen problemer med det. Han sier selv at han syns det er positivt at flere kvinner velger dette yrket og at de gjør en minst like god jobb som mennene gjør.

• Liker 3
Skrevet

Griseprat?

Hva har det på en jobb å gjøre? 

Kan det tenkes man kan….jeg vet ikke - snakke helt vanlig

• Liker 8
Skrevet (endret)

Snakker du om svartinger og muslimjævler foran en mørkhudet muslim? Fleiper du om mongo foran en person med Downs? Myser du k ansiktet på kinesere? Det gjør du ikke. Så hvorfor skal du prate om horer og fitter foran en dame? 

Anonymkode: 29882...390

Endret av Rhodiola
  • Liker 6
Skrevet

Jeg er mann og liker at det er både kvinner og menn på arbeidsplassen for da blir det mindre "gutta-stemning" på jobb. Jeg har ikke lyst til å høre griseprat på jobb. 

Det er ikke slik at det kun er kvinner som misliker griseprat. 

Mann på 35 år som er utdannet samfunnsøkonom.

Anonymkode: 86a30...2aa

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er mann og liker at det er både kvinner og menn på arbeidsplassen for da blir det mindre "gutta-stemning"* på jobb. Jeg har ikke lyst til å høre griseprat på jobb. 

Det er ikke slik at det kun er kvinner som misliker griseprat. 

Mann på 35 år som er utdannet samfunnsøkonom.

Edit: *Guttastemning uten bindrestrek

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...