flusa Skrevet 25. oktober 2022 #1 Skrevet 25. oktober 2022 Har en lang kåpe fra Vero moda, i polyester.. Kan den vaskes i maskin på feks.ullprogram eller syntet vask?? Står at den ikke kan vaskes,men tenker om jeg kjører den på skånsom vask om den vil tåle det likevel.. Noen som vet?
flusa Skrevet 25. oktober 2022 Forfatter #2 Skrevet 25. oktober 2022 Når jeg googler vask av polyester,kommer dette opp: Hvordan vaske 100% polyester? Nylon og polyester trenger ikke vaskes på finvask Mange tenker kanskje at polyester er et stoff som tåler lite, men det er ikke helt riktig. Polyester er nemlig både formfast og slitesterkt, og tåler sollys og de fleste kjemikaler. Stoffet vaskes på 40 grader og behøver ikke finvask program.
Blåttvann Skrevet 25. oktober 2022 #3 Skrevet 25. oktober 2022 Jeg vasker alt i maskin, uansett om det står at det ikke går. Bruker lite vaskemiddel og skånsomt program. Denne kåpen hadde jeg lett vasket slik. 1
Splittbinders Skrevet 25. oktober 2022 #4 Skrevet 25. oktober 2022 Polyester tåler i seg selv vask, men det spørs om ikke denne kåpen kan miste litt fasong hvis den vaskes i maskin. At den faller litt sammen på et vis og blir litt slafsete og krøllete. Dessuten avgir den sikkert en god del microplast. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå