Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kollega som har hatt søkelyset på meg over lang tid. Hun er en som later til å bry seg veldig/ omsorgsfull, men jeg opplever henne som ubehagelig. Vi er ikke særlig nære, og jeg prøver å være kort og profesjonell.

Da jeg kjøpte meg hus med min samboer var noe av det første hun sa " barn krever ekstremt mye og tærer på forholdet, så jeg anbefaler deg å vente". Jeg var ikke en gang inne på temaet, men godt over 30 år.  

En gang for lenge siden, spurte hun om jeg ville sitte på til et jobbevent. Alle skulle kjøre sammen i biler. Da hun hadde meg på tomannshånd, begynte hun å spørre forsiktig om høyst private ting og alt dreide seg om samlivet mitt, når vi så for oss å få barn, om vi hadde forsøkt lenge osv. Alt pakket inn i omsorg. " Jeg har sett deg nedfor, det aner meg at det gjelder barne-prøving "

Dette satte meg fullstendig ut. Mannen min hadde ikke hatt lyst på barn, og det var et ekstremt tøft tema hun kom inn på. Jeg klarte omsider å bytte tema.

Når hun går forbi meg, kommenterer hun noe ved meg, hver gang. Det kan være støvlettene mine, buksen min, håret mitt, hva jeg drikker. Snakker hun med andre, og jeg er i nærheten merker jeg at hun lytter til samtalene mine istedenfor å lytte til den hun snakker med. Hun kan snu seg å si" hørte jeg ordet brudekjole?...skal du gifte deg" og alt jeg sa var at jeg var gjest i et bryullp!

For kort tid siden snakket hun ned det å få barn. Hun snakket om at hun aldri kunne tenke seg det igjen, og det høyt foran meg da vi var flere tilstede som snakket om barn. Jeg var gravid, men hadde ikke sagt det til noen.

Ved et par anledninger kunne jeg ikke delta på jobbeventer og mens andre sier " synd du ikke kommer, next time" eller noe i den duren, spør hun " åja, hva var det du skulle ut på igjen"

Rett etter at jeg offentliggjorde det 4 uker senere, sa hun at hun hadde visst dette lenge i samme setning som hun gratulerte meg. Så hvorfor snakket hun så negativt om å få barn hvis hun visste at jeg var gravid?

Hun spurte også om vi skulle gifte oss og visket velmenende råd basert på alt av informasjon hun har om meg. Sa jeg ikke bør vente for lenge med nr.2 gitt min alder.

Nylig begynte hun å fiske rundt hvorvidt vi hadde benytter assistert befruktning pga. min alder og hvor lang tid dette har tatt. Hovedårsaken til at det har tatt tid er jo at samboer ikke var klar for barn.

Hva vil hun? Jeg er meget skeptisk til henne fordi hun er litt for nærgående

Anonymkode: 60aed...f42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville bare tenkt dette var en som ubevisst har tatt en rolle som mentor/vennine. Årsakene kan være så mange. Kanskje du minner henne om seg selv? Har vært borti slike selv, og blir like satt ut hver gang.

Anonymkode: 8c9b9...d8e

• Liker 1
Skrevet

Åpenbart ønsker hun å være venninne med deg eller ser opp til deg på et vis og prøver å skape en relasjon. Kan være at hun ikke oppfatter at du ikke er like gira på vennskap som henne? Utifra det du forklarer så virker det som at hun prøver å vise at hun  «backer» deg ved å si div ting, på en litt klønete måte. Hun er fan av deg rett og slett.

Anonymkode: 2dfd8...9e1

Skrevet

Her hadde jeg skiftet jobb veldig raskt.

Dama høres ut som en gal psykopat som lister seg inn på livet ditt. At du ikke har stoppet henne før må du nesten skylde  deg selv, spørsmålene som er stilt fra hennes side er jo totalt upassende. Mennesker med sosiale evner oppfører seg ikke på denne måten.

Her må DU sette grenser NÅ, ellers kommer dette mennesket til å spise deg opp fullstendig. Ta over livet ditt helt.

Anonymkode: 78bce...86d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...