Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sammen men kjæresten min i 8 mnd. Vi er i 40 årene. Alt har funket så fint mellom oss og jeg har blitt veldig glad i denne mannen. Vi bruker mer og mer tid sammen og ting har utviklet seg helt som det skal. Vi har lenge sagt til hverandre at vi er veldig glade i hverandre, han sier det også. Og han gjentar hele tiden at det er meg han vil være med og at han er glad han traff meg. Igår sa jeg til han at jeg elsker han mens jeg kysset han farvel. Jeg sa han ikke trengte å si noe men han ble helt stille og klemte meg hardt.  Nå føler jeg meg bare helt idiot og at maktbalansen i forholdet plutselig ble feil.. elsker virkelig mannen men burde jeg ventet med å si det? 

Anonymkode: e5381...c43

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at du blir usikker når han ikke sier det tilbake, men jeg mener det er riktig å si det når man føler det. Det er bedre å vente til han sier det fordi han faktisk elsker deg enn at han sier det tilbake med en gang bare for å si det. 

Samboeren min sa han elsker meg først. Det gjorde at jeg følte meg veldig trygg og elsket, og jeg følte ett lite indre press på å si det tilbake fort, men valgte å kjenne etter å vente til det føltes riktig. Han var veldig tålmodig. Jeg sa det tilbake 1-2 måneder senere. 

Anonymkode: 1a150...877

• Liker 1
Skrevet

Det at han klemte deg hardt ville jeg tatt som et godt tegn. Kanskje er han ikke klar, men ikke støt ham bort fordi du blir usikker. Håper det gjengjeldes snart❤️

Anonymkode: b764b...d90

• Liker 2
Skrevet

Jeg gjorde det samme til min ex, klemte han. Dette elske-pisset bør folk la være.

Anonymkode: 11b93...c9a

Skrevet

Så du sier at han ikke trenger si det tilbake, for å så bli furten fordi han ikke sier det? 

Noen ganger blir man satt ut dersom sånne utsagn kommer helt ut av det blå, og ikke nødvendigvis i en naturlig setting. 
Jeg som kvinne ville nok også bli så satt ut dersom jeg fikk ett slikt utsagn mens jeg sto i døråpningen på vei ut... 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg gjorde det samme til min ex, klemte han. Dette elske-pisset bør folk la være.

En eks, ja.

Anonymkode: 137ae...e53

Skrevet

Det er ikke alle som er like komfortable så store ord. Jeg har veldig vanskelig for å si det for det kjennes oppkonstruert og pompøst. Det betyr allikevel ikke at jeg ikke elsker kjæresten min, men det faller meg ikke naturlig med store ord sånn generelt.

Anonymkode: abe08...cf1

• Liker 1
Skrevet

Følte du at det var riktig å si det da, og var ærlig? I så fall... flott.

Lykke til.

Skrevet

Hvorfor sa du at han ikke trengte å si noe? Da var det jo du som gjorde det kleint og ødela sjansen hans til å si noe.

Anonymkode: ed91c...b5e

Skrevet

Dette tolket ikke jeg som noe annet enn positivt :) 

Anonymkode: b112e...615

Skrevet

Så, for å ha det på det rene:

Du forteller at du elsker han, samtidig sier du at han ikke trenger si det tilbake, for å så bli furten fordi han ikke sier det? 

Og nå er hele "maktbalansen" ødelagt. 

Er dette en spøk? 

Anonymkode: cbe9d...e6c

• Liker 3
Skrevet
Taluno skrev (9 timer siden):

Så du sier at han ikke trenger si det tilbake, for å så bli furten fordi han ikke sier det? 

Noen ganger blir man satt ut dersom sånne utsagn kommer helt ut av det blå, og ikke nødvendigvis i en naturlig setting. 
Jeg som kvinne ville nok også bli så satt ut dersom jeg fikk ett slikt utsagn mens jeg sto i døråpningen på vei ut... 

Jeg er ikke furten .. bare ble så rart hele greia🙈 Men jeg mente det av hele meg så da får det bare være .. ❤️

Skrevet

Jeg syns at det er for tidlig å si noe slik etter bare 8 mnd. 

Forelsket, JA. Elsker å være sammen med,JA. Men elsker? Nei,det tar lengere tid å bli kjent med et voksent menneske. En baby, JA. Men ikke et voksent produkt.

Maktbalanse???

Er du en slik en som med en gang du oppdager noe som skuffer deg, så betviler du kjærligheten?

Å forvente samme ordlyd tilbake er umodent. 

Se på oppførsel, ikke ord. 

Disse ordene kan alle bruke, når som helst, uten å mene dem. 

Anonymkode: d25df...662

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En eks, ja.

Ja han ble dumpa ganske kjapt.

Skrevet

Eksen min følte seg ikke elsket fordi jeg ikke brukte nok emojier🤔

Anonymkode: d25df...662

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så, for å ha det på det rene:

Du forteller at du elsker han, samtidig sier du at han ikke trenger si det tilbake, for å så bli furten fordi han ikke sier det? 

Og nå er hele "maktbalansen" ødelagt. 

Er dette en spøk? 

Anonymkode: cbe9d...e6c

Jeg reagerte også på den "maktbalansen" - jeg visste ikke det skulle være en maktbalanse i et forhold, hverken sånn eller slik.. forhold handler om følelser, respekt, tillit, omsorg osv det å ønske den andre godt, ikke noe makt 😝 

Gjest supernova_87
Skrevet

Hvorfor vente med å si noe som er av det gode? 

Mange synes "jeg elsker deg" er litt overdådig og "kleint" og bruker bare "Jeg er glad i deg". Det må være greit. Fint at du er ærlig og åpen om dine følelser! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja han ble dumpa ganske kjapt.

Ja, huff. Grusomt når den man dater liker en...

Skrevet

Høres leit ut. Her sa mannen det etter bare 6 uker, og jeg følte akkurat det samme. Det føltes så riktig. Han var nok litt redd for at jeg ikke følte det samme fordi han startet samtalen med: Nå må du ikke få panikk, men det er noe jeg må fortelle deg. Det raste så mange tanker gjennom hodet mitt, var han gift, var han homofil, hadde han vært utro, hadde han barn fra før han ikke hadde fortalt om osv. 

Anonymkode: a01de...24b

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg er ikke furten .. bare ble så rart hele greia🙈 Men jeg mente det av hele meg så da får det bare være .. ❤️

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ikke overtenk - det er vi kvinner altfor god til. Han ble litt taken by surprise, men klemte deg og det var en fin respons😊 

Anonymkode: ffe66...f3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...