AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #1 Skrevet 25. oktober 2022 Jeg har leid en leilighet i et drøyt år. Kontrakt og depositum på stell. Ingen forsinkelser ved betaling av leie etc. Leiligheten har vært leid ut møblert. Planen var at jeg skulle kjøpe denne leiligheten av utleier, men på grunn av hendelser i nabolaget sa jeg opp leieforholdet. Leiligheten var svært slitt sa jeg flyttet inn, blant annet med avskallet maling på rekkverk, sår og hull i gulvbelegg osv., spikerhull og spiker i vegger, slitt maling i vinduskarmer osv. Dette gikk vi gjennom sammen. Jeg malte litt for å oppgradere, fikk ikke kompensasjon for dette av utleier, og det er i og for seg ok, men utleier godkjente det og syntes selv det ble fint. Leiligheten var ikke vasket godt da jeg flyttet inn, i den grad at jeg selv måtte stå for ny vask, men dette dokumenterte jeg dessverre ikke, da jeg ikke ville lage dårlig stemning siden jeg skulle kjøpe leiligheten siden. Naivt nå, skjønner jeg. Nå ved utflytting påpeker huseier at plattingen har fått flekker (lå et teppe der), og flekken er borte nå som teppet er vekk, samt at maling jeg har gjort (som jeg har fått tillatelse til) må males om igjen/tilbake til opprinnelig. Er dette rimelig med tanke på det som kalles normal bruksslitasje? Jeg har bodd der med mine to barn, som er i barnehagealder så det har ikke vært hard festing eller mye gjester på besøk. Mitt inntrykk er at utleier forsøker å melke depositumet for alt det er verdt. Dette er ikke mitt første leieforhold og alle mine referanser fra før er gode, men det er utleiers første utleie. Skal jeg finne meg i dette eller bør jeg ta til motmæle? Har lest gjennom Husleieloven. Anonymkode: b8a4c...9f2 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #2 Skrevet 25. oktober 2022 Han kommer ingen vei med dette uansett. Bare å nekte. Anonymkode: da144...648 3
Maskinfører Skrevet 25. oktober 2022 #3 Skrevet 25. oktober 2022 Nei det er ikke noe du skal finne deg i du får melde deg inn i leieboerforeningen 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #4 Skrevet 25. oktober 2022 Maskinfører skrev (4 minutter siden): Nei det er ikke noe du skal finne deg i du får melde deg inn i leieboerforeningen Trenger ikke det for denne saken. Anonymkode: da144...648 1
Maskinfører Skrevet 25. oktober 2022 #5 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Trenger ikke det for denne saken. Anonymkode: da144...648 Ikke det nei var bare ett tips 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå