AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #21 Del Skrevet 25. oktober 2022 Ja. Du er på bærtur. Far er far, og stefar er stefar. Det romantiske pisset ditt bør ikke skade far og barn. Anonymkode: 293c2...cc1 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #22 Del Skrevet 25. oktober 2022 Maskinfører skrev (32 minutter siden): Det må samboer selv avgjøre hva som er greit 🙂 Det må vel også barnets far og barnet selv få lov til å være med på å avgjøre, tenker jeg. Anonymkode: 7fd57...9ba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #23 Del Skrevet 25. oktober 2022 Min bror ble sammen med en kvinne med et ungt barn og gikk rett inn i papparollen, med tittelen og alt. Så ble det slutt etter en stund. Neste kjæreste ble også pappa. Og den neste etter det beholdt navnet, selv om også han og moren til barnet skilte lag og han etter en stund ikke hadde noe særlig kontakt med barnet. Et eksempel på hvor fryktelig galt det kan gå. Anonymkode: fd826...487 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #24 Del Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Den faktiske pappaen er ikke tilstede. Han hjelper ikke til på noen som helst måte, bidrar ikke, viser ikke omsorg. Samboeren gjør alt dette. Jeg vil ikke at sønnen skal vokse opp uten en pappa som er tilstede. Han kan jo velge selv senere om han vil fortsette å kalle samboeren for pappa eller om han vil kalle barnefar for pappa. TS. Anonymkode: 18990...440 Hva er det som får deg til å tro at barnet ditt vil «vokse opp uten en far» bare fordi at han kaller din nye samboer ved navn og ikke for «pappa»? Jeg vil påstå at det som er avgjørende for om man vokser opp med en farsfigur er at barnet får vokse opp med et omsorgsfullt, tilstedeværende hankjønn, og ikke om den personen kalles Børre, reka eller «pappa». Ta deg sammen. Barnet ditt har en pappa, og selv om du ikke er fornøyd med han, så har du faktisk valgt å få et barn med han og må forholde deg til han så lenge dere lever. Ikke tving frem eller legg føringer for hva barnet skal kalle stefar, dette han hen ta stilling til selv når hen føler seg moden til det. Anonymkode: 7fd57...9ba 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #25 Del Skrevet 25. oktober 2022 Min sønn kalte min mann for pappa, fra han begynte å snakke. Vi prøvde å rette på han, men han sa pappa uansett. Nå, 30 år senere, er det fremdeles min mann som er pappa for han. Anonymkode: 45dc7...f14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #26 Del Skrevet 25. oktober 2022 Jeg bodde med bonusnor og pappa fra jeg var 3 år.sporadisk kontakt med biologisk mor. Jeg spurte selv som barn i rundt 6-7 års alderen om jeg fikk kalle henne mamma. I dag har jeg god kontakt med begge og jeg kaller dem begge mamma Da ut i fra min erfaring så sier jeg kjør på, men spør barnet hva det ønsker selv. Anonymkode: b91ff...61e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #27 Del Skrevet 25. oktober 2022 Kjenner flere som sier pappa til stefar jeg. Hun ene sier pappa til begge.. Anonymkode: 72a27...c42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #28 Del Skrevet 25. oktober 2022 Du kan si "pappa Jan" og "pappa Ole" feks. Hvis barnet har to farsfigurer i livet sitt er jo det innafor. Men ha i minnet at det kan bli fryktelig sårt for barnet hvis det blir slutt mellom dere. Da mister han jo muligens en pappa. Har sett dette på nært hold da en bekjent av meg fikk et barn med en som ikke ville ha noe med barnet å gjøre. Så hun fikk ny kjæreste og flyttet inn til han før barnet var fyllt året. Nye kjæresten hadde et like gammelt barn etterhvert 50% og begge kalte mannen pappa og så på hverandre som søsken. I mange år var de som en kjernefamilie og alt var bare fryd og gammen Men så etter ca 5 år havnet de i en stor krangel og det ble slutt. Dama og ungen ble kastet ut på dagen og farsrollen han hadde til hennes barn kuttet han tvert uten et ord til ungen. Ungene gikk i samme barnehage men han valgte å ignorere og avvise hennes barn i hentesituasjoner når han kom å ville klemme sin "pappa". Det ble til slutt så ille for hennes barn at barnehagen gav beskjed om at barnet led under dette. Mye gråt og fortvilelse. Han skjønte ikke hvorfor pappa plutselig avviste han men ikke storebror. Moren valgte da å skifte barnehage på gutten siste året. Nå har han heldigvis fått kontakt med sin biologiske far så gutten har det bra nå. Men han gikk nok gjennom en skikkelig livskrise i en alder av 5 år. Anonymkode: a4ddd...77d 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 25. oktober 2022 #29 Del Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Barnefar er lite til stede. Samboeren har vært i livet til sønnen siden han var 7 mnd. Jeg anser samboeren som en mer farsfigur enn den biologiske faren. Sønnen er fullt hos meg. Har timessamvær med faren sin annenhver helg. Er jeg helt på bærtur her? Noen andre som har bonusforeldre som blir kalt mamma eller pappa? Anonymkode: 18990...440 Så lenge sønnen din har samvær med sin far så kaller du ingen andre pappa for han har en pappa. Om du vil kalle din samboer far eller noe så blir det noe annet. Om barnet ditt SELV skulle kalle din samboer for pappa så blir det noe annet men du må være anstendig nok til å ikke påvirke barnet. Dessuten så kan samboeren din forsvinne og da står du der...og ikke minst barnet ditt. Skulle barnet selv velge å kalle han pappa så kan du som hen over skisserer kalle han for pappa Ole og pappa Dole. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #30 Del Skrevet 25. oktober 2022 Han har en pappa og selvsagt er ikke y kjæreste pappa Anonymkode: 238ec...604 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #31 Del Skrevet 25. oktober 2022 Og der har vi ei som intok 1. plassen på åretm mest egoistiske kvinne.. Joda.. bare ta deg til rette du. Frata biologiske far tittelen pappa du. For dette har du tydligvis bestemt at du har all rett til. Men over til alvor: JA du er helt på bærtur. Du har INGEN rett til å gjøre dette. Barnet har sin biologiske far, og selv om de sees annenhver helg, så er det han som er pappa! Du har ingen rett til å endre dette. Uansett hvor mye du øsker at dere var ekte biologisk familie, så er situasjonen din som den er. Barnet har sin PAPPA og sin STEFAR! Anonymkode: bbe13...1eb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #32 Del Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Den faktiske pappaen er ikke tilstede. Han hjelper ikke til på noen som helst måte, bidrar ikke, viser ikke omsorg. Samboeren gjør alt dette. Jeg vil ikke at sønnen skal vokse opp uten en pappa som er tilstede. Han kan jo velge selv senere om han vil fortsette å kalle samboeren for pappa eller om han vil kalle barnefar for pappa. TS. Anonymkode: 18990...440 Hvor gammel er barnet nå? Anonymkode: f040a...bd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #33 Del Skrevet 25. oktober 2022 Jeg har en sønn fra tidligere forhold. Han kaller stefar navnet hans. Han har også fått en lillebror. Der omtaler han stefar som pappa til lillebror. Han er kjempeflink. Aldri vurdert at han skal kalle samboer for pappa eller tatt initiativ til det. Plutselig en kveld da jeg skulle legge han omtalte han samboer som bonus pappa. Mulig det er fordi man lærer ting i barnehagen, det vet ikke jeg. Men han bruker fortsatt navnet til samboeren. Han har allerede en pappa. En pappa som var med på å lage han og som en gang i tiden var sammen med mamma. Her er sønnen mest hos oss og annenhver helg hos pappa. Han er en slik pappa som ikke stiller opp, tar ikke ansvar, betaler ikke bidrag osv. Men uansett hvor vanskelig det kan være til tider er pappa alltid pappa. Anonymkode: 18990...440 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #34 Del Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor gammel er barnet nå? Anonymkode: f040a...bd8 Han er 1,5 år. Anonymkode: 18990...440 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #35 Del Skrevet 25. oktober 2022 Mine barn er i samme situasjon som din. Her savner barna å ha en pappa i livet sitt. Jeg angrer på at ikke jeg startet tidligere å kalle min ektemann for pappa til barna. Nå blir det unaturlig ettersom han har blitt kalt med navn hele veien. Anonymkode: c6d1d...42f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #36 Del Skrevet 25. oktober 2022 Dette har du ingen rett til! det er alt jeg vil si Anonymkode: 795f6...b9d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 25. oktober 2022 #37 Del Skrevet 25. oktober 2022 Jeg skal gå helt mot strømmen her og mene at TS og samboeren som har den daglige omsorgen og som fungerer som mamma og pappa selvsagt er foreldrene til barnet uavhengig av det biologiske.. Skal barn som for eksempel vokser opp med andre enn sine biologiske av ulik grunn ikke kalle disse mamma og pappa av samme grunn som dere mener over - at det ikke er biologiske foreldre? En mamma og en pappa er den personen som alltid er der, som lager frokost, hjelper deg, tøyser med deg, blåser på når du slår deg, som trøster, koser, leker, viser omsorg, lærer deg rett og glat, veileder deg, er der i hverdagen - man er ikke Pappa pga biologi, man er kanskje far til barnet - men pappa er man ikke. Jeg syns ts og samboeren kan bruke mamma og pappa slik de vil, så lenge de vet at dette er et stødig forhold som vil vare vel og merke og ikke bare som en "vi leker familie" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #38 Del Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Han er 1,5 år. Anonymkode: 18990...440 Dere har altså bare vært sammen i ett år, og du vil at barnet skal begynne å kalle han pappa? Anonymkode: f040a...bd8 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #39 Del Skrevet 25. oktober 2022 Det må jo barnet selv bestemme, og dere har faktisk ikke vært sammen så veldig lenge. Anonymkode: c60e4...a0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #40 Del Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Barnefar er lite til stede. Samboeren har vært i livet til sønnen siden han var 7 mnd. Jeg anser samboeren som en mer farsfigur enn den biologiske faren. Sønnen er fullt hos meg. Har timessamvær med faren sin annenhver helg. Er jeg helt på bærtur her? Noen andre som har bonusforeldre som blir kalt mamma eller pappa? Anonymkode: 18990...440 tenker det er noe sønnen selv kan bestemme når han blir eldre og selv begynner å si noe. Om han kaller han pappa da så får samboeren avgjøre om han syns det er ok eller ikke. Anonymkode: 077c0...8c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå