AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #1 Skrevet 24. oktober 2022 Jeg har hatt en venninne i et års tid og vi har vært på turer sammen og gjort mange hyggelige ting og det har vært SÅ hyggelig og hun har vist seg til å være en jeg trives veldig godt i selskap med. Men har merket at hun endrer adferd så fort jeg får oppmerksomhet av menn. Hun blir nærmest psykotisk, snakker usammenhengende og blir helt gæærn, så jeg har etter sist hendelse måttet kutte henne ut. Dette er altså når vi drikker og er ute på noe sosialt. Jeg har tenkt "kan det være at hun bare ikke tåler at jeg får oppmerksomhet og ikke hun" men nå er hun hakket mer attraktiv enn meg og hun får nesten alltid all oppmerksomheten fra menn og jeg bryr meg ikke om det, men 2 av sikkert 25 ganger har jeg fått oppmerksomhet "over" henne og hun blir helt sjokkert og prøver å stjele deres oppmerksomhet fra meg. Blir helt forstyrret og vet ikke hva hun sier eller gjør. Dette skjer ikke i edru tilstand. Disse to mennene er absolutt ikke hennes type menn og jeg vet at hun ikke er tiltrukket av de, så det handler ikke om det. En av disse mennene sa at hun fikk følelsen av at det er meg hun liker ift den merkelige oppførselen. Ene tok litt på ryggen min ute på byen og hun stivnet HELT og begynte å kjefte han huden full av ting som ikke hang sammen med virkeligheten. Hun nevnte ikke noe om det med at han tok på meg, hun fant på masse annet men det var da det startet og hun ble helt lamslått og endret personlighet på sekundet. Var utrolig ekkelt! To andre venninner har sagt det samme som denne mannen, at de har kommet inn på tanken at hun liker meg som mer enn en venn, og at det er årsaken til at hun får disse helt utrolige reaksjonene fordi det er ikke normalt å reagere sånn av kun sjalusi pga mangel av oppmerksomhet 2 ganger, og hun kan på 5 sekunder finne seg en annen mann eller ti som gir henne oppmerksomhet, det har ikke hun noe problem med for å si det sånn. Jeg begynner å bli litt "redd" for at dem har rett, men vil bare høre andres synspunkter fordi dette undres jeg så sykt over. Syns det er sååå sjukt spesiell oppførsel. Hun var ikke sånn de første gangene vi var ute på byen sammen, da drev hun jo på å prøvde å spleise meg med andre menn og nermest dyttet menn bort på meg for å hooke meg opp med noen, der skjer IKKE nå lengre for å si det sånn. Jeg lurer på hva som er mest sannsynlig i denne settingen. At hun er helt sykelig sjalu og ikke tåler at andre blir likt bedre enn henne, eller er det mest sannsynlig at hun faktisk liker meg ? Etter det jeg vet er hun hetro og bare vært sammen med menn, men har vært små ting som tilsier at hun kan like jenter også, men veldig diffust. Anonymkode: 53f55...a9d
Trish Skrevet 24. oktober 2022 #2 Skrevet 24. oktober 2022 Kanskje hun ikke tør innrømme (ovenfor seg selv engang) at hun er bifil og dermed gir det utslag i slike reaksjoner?
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #3 Skrevet 24. oktober 2022 Trish skrev (Akkurat nå): Kanskje hun ikke tør innrømme (ovenfor seg selv engang) at hun er bifil og dermed gir det utslag i slike reaksjoner? Ja jeg har tenkt det. Om hun er bifil da så har hun definitivt ikke kommer ut av skapet. -ts Anonymkode: 53f55...a9d
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #5 Skrevet 25. oktober 2022 Hadde spurt henne rett ut. »Hva er det som skjer med deg når du endrer så drastisk atferd straks det er en situasjon hvor jeg er i en hyggelig relasjon/flørt med en mann?» Si at du stusser fordi hun ikke nødvendigvis virker å ønske oppmerksomheten selv fra disse mennene, hun bare får fullstendig rullegardin og omtaler dem negativt/gjør sitt aller beste for å kutte eventuell flørt eller gest fra deres side. Og virker ønske at du skal se dem på en negativ måte. Uansett hva hun svarer så er nok tilfellet at hun ikke er i vater med eget selvbilde, eventuelt er dødsforelska i deg og er helt blind for det. Så vennskapet kan jo dessverre ikke fortsette, og du bør være ærlig om det. Egentlig er jo det lureste at du innleder med dette så hun slipper tvinges ut av skapet for så å bli dumpa både som romantisk interesse og venninne. «Jeg må avslutte vennskapet fordi ditt og datt, vet ikke hvorfor du gjør slik og sånn - men det er iallefall årsaken. Om dette skyldes at du er ekstremt sjalu på egne vegne eller at du har følelser eller liknende får du nesten reflektere over selv - men oppførselen din er for vanskelig å forholde seg til». Anonymkode: 473c6...af5 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #6 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde spurt henne rett ut. »Hva er det som skjer med deg når du endrer så drastisk atferd straks det er en situasjon hvor jeg er i en hyggelig relasjon/flørt med en mann?» Si at du stusser fordi hun ikke nødvendigvis virker å ønske oppmerksomheten selv fra disse mennene, hun bare får fullstendig rullegardin og omtaler dem negativt/gjør sitt aller beste for å kutte eventuell flørt eller gest fra deres side. Og virker ønske at du skal se dem på en negativ måte. Uansett hva hun svarer så er nok tilfellet at hun ikke er i vater med eget selvbilde, eventuelt er dødsforelska i deg og er helt blind for det. Så vennskapet kan jo dessverre ikke fortsette, og du bør være ærlig om det. Egentlig er jo det lureste at du innleder med dette så hun slipper tvinges ut av skapet for så å bli dumpa både som romantisk interesse og venninne. «Jeg må avslutte vennskapet fordi ditt og datt, vet ikke hvorfor du gjør slik og sånn - men det er iallefall årsaken. Om dette skyldes at du er ekstremt sjalu på egne vegne eller at du har følelser eller liknende får du nesten reflektere over selv - men oppførselen din er for vanskelig å forholde seg til». Anonymkode: 473c6...af5 Takk for gode ideer til hva jeg kan gjøre! Anonymkode: 53f55...a9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå