Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i midten av 20 årene og i høst flyttet jeg vekk for å studere, ca 2 timer hjemme ifra. Hjemme har jeg både familie, venner og kjæreste. Tingen er det at jeg ikke har lyst til å bo her, det er ikke det at jeg ikke trives eller har fått meg et sosialt nettverk. Men jeg vil bare ikke bo her! Jeg er forferdelig hjemmekjær, og savner både familie, venner og kjæreste hver eneste dag, synes det er helt forferdelig og er veldig ofte lei meg og trist på grunn av dette. Jeg går på drømmestudiet og er motivert til og har virkelig lyst til å fullføre det. Men jeg bare hater plassen jeg bor på, jeg klarer virkelig ikke å like den, jeg liker meg bare ikke her. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vil egentlig bare reise hjem, men da går drømmen om en utdannelse i vasken. Vet ikke om jeg klarer dette i 2 og et halvt år til.

Anonymkode: d7c3b...367

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo bare to timer hjem. Det er vel ikke så ille?

Anonymkode: c8dd9...0b2

• Nyttig 1
Skrevet

Flyttet du nå i høst? Jeg ville forsøkt å holde ut ett år i alle fall. Det er mange som synes det er verst i starten, også blir man vant til det. Kan du tenke at du skal holde ut til sommeren og ta en ny avgjørelse da?

Anonymkode: 1b8c0...5b7

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Du er kun 2 timer hjemmefra OG du går på det du kaller drømmestudiet. Suck it up! 

Anonymkode: 12131...cd4

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis du begynte i høst har du nettopp kommet. Det er veldig vanlig å føle det slik i begynnelsen. Du er hjemme i helger og i ferier, og bare to timer er ingenting. Du er heldig som bor der om du er hjemmekjær.

Anonymkode: 330b6...c46

• Liker 1
Skrevet

Du har jo nettopp begynt😉. Gi det litt tid.

Du vil vel ikke være den som aldri forlater hjembyen og bygger hus ved siden av foreldrene dine? Ikke vondt ment, men alle har godt av litt nye impulser og nye bekjentskaper utenom de man har kjent siden barndommen. Du kan heller flytte "hjem" senere hvis du ønsker.

Jeg flyttet hjemmefra tidlig, og har i grunn aldri sett meg tilbake. Det tok ikke lang tid før jeg fant ut at båndene til barndomsvennene var særdeles svake, og vi har egentlig ingenting til felles.

• Liker 1
Skrevet

Hm. Jeg måtte flytte som 16-åring ca 5 timer unna familien min for å ta vg. Null nettverk, angst og depresjon fra før. Det var rått. Dette ts, er bare tilpasning. Har aldri brukt ordet «snowflake» fordi det er så stygt. Men mulig det passer her🙈

Anonymkode: 6f3b8...06e

Skrevet

Det går seg til. Endringer er ikke alltid lett, men du får et miljø på studiestedet med å delta på ting og bli kjent med andre. Tror mange har vært der med «vil ikke være her» Det er jo bare to mnd siden studiene startet

Anonymkode: c53cc...ad7

• Liker 1
Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Skjønner at det kan være tøft. Men det er snakk om 2.5 år av hele ditt liv. Fokuser på studiene. Det kommer til å gå fort. 

Du sier det er to timer hjemmefra, det er ikke langt. Du kan reise hjem i helger og i ferier. Det kommer til å gå seg til.

Skrevet

Du kan faktisk klare å pendle og/eller besøke hjem ganske ofte med bare 2 timer ifra. 2,5 år er også veldig lite i forhold til et helt liv. Tenk heller på gullroten og det er når du er ferdig og får jobb der du vil bo. 

Anonymkode: 392af...0fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...