AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #1 Skrevet 24. oktober 2022 Hadde et enkelt og greit førstegangsintervju hvor jeg satt igjen med en bra følelse i etterkant. Oppga referanser, også tok det ca 2 uker før jeg hørte noe mer. Ble kalt inn på andregangsintervju, og forventet mer spørsmål om tidligere resultater ol. Istedet følte jeg at det ble et avhør, hvor jeg fikk inntrykk av at de mener jeg har «jukset» på CV’en, de spurte veldig om grunnlaget til valget av referanser, og de virket tydelig skeptisk til meg etter referanseskjekk. Jeg har vært åpen og ærlig, men følte meg nesten som en løgner og snik der. Hvorfor kalle meg inn til andregangsintervju hvis de åpenbart er skeptiske til meg? Noen som har opplevd lignende? Dette er ikke en lederjobb eller stilling som krever høyere utdanning. Anonymkode: 49c22...0e3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #2 Skrevet 24. oktober 2022 Oi, så ubehagelig 😕 Nesten så man tenker at det er en plass man ikke vil jobbe likevel. Hvem var det som holdt intervjuet, var det noen du må forholde deg til dersom du får jobben? Anonymkode: 5c50f...a86 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #3 Skrevet 24. oktober 2022 De er assholes mange av dem. Rett og slett. De oppfører seg sånn fordi de tror de har makt. Anonymkode: b297d...735 5 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #4 Skrevet 25. oktober 2022 Kanskje de vil forsikre seg om at du ikke lyver? Anonymkode: 7606e...4ca
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #5 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hadde et enkelt og greit førstegangsintervju hvor jeg satt igjen med en bra følelse i etterkant. Oppga referanser, også tok det ca 2 uker før jeg hørte noe mer. Ble kalt inn på andregangsintervju, og forventet mer spørsmål om tidligere resultater ol. Istedet følte jeg at det ble et avhør, hvor jeg fikk inntrykk av at de mener jeg har «jukset» på CV’en, de spurte veldig om grunnlaget til valget av referanser, og de virket tydelig skeptisk til meg etter referanseskjekk. Jeg har vært åpen og ærlig, men følte meg nesten som en løgner og snik der. Hvorfor kalle meg inn til andregangsintervju hvis de åpenbart er skeptiske til meg? Noen som har opplevd lignende? Dette er ikke en lederjobb eller stilling som krever høyere utdanning. Anonymkode: 49c22...0e3 Jeg regner med du har rent mel i posen siden du skriver dette. Jeg syns det var ufint av dem å insinuere at du har jukset. Men kanskje de har opplevd at folk har faket seg til gode jobber før og vil unngå dette igjen. Da burde de derimot si noe om hvorfor de spør som de gjør. For å gjør det mindre ubehagelig for deg. For dette hørtes ikke ok ut. Og ja, høres ut som misbruk av makt. Jeg hadde ihvertfall tenkt det var helt greit, om jeg ikke fikk denne jobben for slike folk hadde jeg hatt problemer med å jobbe for. Anonymkode: 80d3f...4a8 4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #6 Skrevet 25. oktober 2022 Cluster B folk, du vil ikke jobbe der. Anonymkode: 2a9b8...dc6 5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #8 Skrevet 25. oktober 2022 Har en av referansene snakket drit om deg? Anonymkode: cc1ba...5c5 1
Taluno Skrevet 25. oktober 2022 #9 Skrevet 25. oktober 2022 Har du spurt referansene hva de har sagt? For meg kan det høres ut som noen har sagt ett eller annet som gjør at intervjuere er blitt litt mer kritisk. Men de kan ikke ha sagt for mye negativt, du er jo blitt innkalt til nytt intervju, og dermed med videre i prosessen. 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #10 Skrevet 25. oktober 2022 Stort rødflagg. Best å holde seg unna. Anonymkode: d12fa...8f1 4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #11 Skrevet 25. oktober 2022 Greit å se de slik før du er ansatt, da vet du at det vil bli ubehagelig å jobbe der også. Anonymkode: cfa97...403 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå