Gå til innhold

Flere som har en narsissistisk familie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tømmer sparepengene mine og bor på hotel nå, jeg har mistet alle og skal nå finne ut av mitt liv og klare meg alene fra nå.

Jeg har brutt ut fra den narsissistiske kontrollerende eksen min, for å så få ingen støtte, men bare enda mer helvete fra familien.

Jeg valgte å bryte ut fra dette mønsteret og jeg er nå fri, jeg skal aldri mer være i ett narsissistisk miljø noensinne igjen.  Nå har jeg ikke familie, men jeg slipper mer drama, løgner, og ta ansvaret for andres dritt.

Nå skal jeg stare på nytt, bygge nye nettverk og finne ut av alt på egenhånd helt alene. Jeg har ‘EN venn igjen heldigvis.

noen andre som har en slik familie, noen i samme situasjon?

Anonymkode: 9ce03...1b1

• Liker 1
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? Det er ikke troll

Skrevet

Jeg har det og vet akkurat hvordan det føles. Far er veldig lite empatifull og en ekte narsisisst det samme med mine to eldre brødre. De er likedan, ser seg selv og sine barn, ingen andre er bedre enn dem. Alltid drama, baksnakking, negativitet og generelt er vi totalt ulike, Det kræsjer hver gang vi møtes.  Det er bare de som har rett og det er bare de som skal kunne leve bra, med en gang jeg får til noe er jeg liksom bare heldig. Jeg er lei av mine søsken. Foreldrene mine møter jeg ikke så ofte og de driter vel i det også for å være ærlig. Brødre er kun i bursdager eller høytider. Du er tøff som sier at nok er nok. Noen ganger må man bare kutte ut gifte mennesker. Har tenkt på det mange ganger, men det blir til at jeg møter de få gangene jeg liksom må. 

Anonymkode: e3def...9b0

• Hjerte 2
Skrevet

Du er tøff, og jeg heier på deg! 👏🏼❤️

Anonymkode: 2edec...ff1

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.10.2022 den 22.17):

Jeg tømmer sparepengene mine og bor på hotel nå, jeg har mistet alle og skal nå finne ut av mitt liv og klare meg alene fra nå.

Jeg har brutt ut fra den narsissistiske kontrollerende eksen min, for å så få ingen støtte, men bare enda mer helvete fra familien.

Jeg valgte å bryte ut fra dette mønsteret og jeg er nå fri, jeg skal aldri mer være i ett narsissistisk miljø noensinne igjen.  Nå har jeg ikke familie, men jeg slipper mer drama, løgner, og ta ansvaret for andres dritt.

Nå skal jeg stare på nytt, bygge nye nettverk og finne ut av alt på egenhånd helt alene. Jeg har ‘EN venn igjen heldigvis.

noen andre som har en slik familie, noen i samme situasjon?

Så modig du er som bryter ut og står opp for deg selv.❤️ En venn er en god start. 

Jeg hadde en venn i 20-årene. Nå har jeg fem nære venninner. For meg var det å bryte en barriere, tørre å tro på at jeg kan være noe for andre. Venninnene har hjulpet meg til å innse at man kan ha et mer gjensidig forhold til noen uten av vedkommende blir fornærmet, passiv aggressiv eller trykker deg ned. Relasjoner som bare er gode og der man løfter hverandre. Vær åpen og imøtekommende men også kritisk til hvem du slipper innpå deg, så vil du også treffe fine folk som vil deg vel. 

Anonymkode: 3a5f5...ea8

Skrevet

Det har gått fullstendig inflasjon i ordet 'narsissistisk' . Det er ikke mange år siden ordet kom inn i dagligtale og det virker som om det nå brukes om alle man rett og slett ikke liker.

Det er også slik at om man har en bekjent som er idiot så kan det hende han er det. Men om for mange rundt deg er idioter det så kan det være en ide å rette blikket på seg selv. Kanskje det kan ligge noe der?

Det er ikke sikkert noe av dette gjelder TS. For hans/hennes del håper jeg vedkommende finner ut av det. Det høres ut som om dette bruddet med eks og familie er dramatiske greier og da kan det være greit å finne ut av det. Det kan være vanskelig å takle dette alene når man står midt oppi det så jeg ville hørt med en du kan snakke med. Gjerne en psykolog el l.

Anonymkode: 8d6c3...b8c

• Liker 2
Skrevet

Det er bra du kom deg bort fra et destruktivt miljø, TS. Jeg heier på deg for det.

Men som AB over sier, ordet "narsissist" brukes altfor ofte. Det er kun en psykolog som kan sette en slik diagnose. Man kan fint være en egoistisk drittsekk uten ha en diagnose.

Anonymkode: 465f0...423

• Liker 1
Skrevet

Jeg har brutt. Og har skrevet litt om det under tråden "Klarsynte; Vil knærne mine alltid være vonde? AB, Anonymkode: 3b1ce...ee9

Jeg orker ikke å klippe og lime, repetere, men du kan lese litt om min historie der. 

💛🧡

Anonymkode: 8265b...26b

Skrevet

MIN FAMILIE er EXTREME! jeg forstår deg VELDIG godt! Jeg vet jo ikke om du har retten til å kalle de narsissistiske og eller psykopater for den saks skyld, men jeg kan si at jeg har stor tro på at de kan være det når du har gått til det steget å ‘’GÅ ALENE’’ og fortsette et liv uten dem. Alikevel vil jeg advare deg med å si at hvis du ikke er 100% (helst 110% ) sikker på at du VIRKELIG ønsker å permanent holde deg unna for alltid ? For hvis ikke vil de nok få nytt overtak på deg og du vil åsså fort fremstå i dems øyne som en person som er drama Queen eller lager oppstyr uten grunn Osv osv . 

Det krever mot og styrke å forlate en situasjon som du har lakt så mye av deg selv i . Du føler deg forrådt å tråkka på og du fortjener kun situasjoner fyllt med kjærlighet så hold deg unna dem å let fram gode venner (som kan ta tid men er verdt det ) som enkelte nevner.

Du kommer nok aldri til å bli forstått og du kommer til å slite deg helt ut. Ikke la noen misbruke din kjærlighet og snillisme. Bare når man gir slipp på noe kan nye ting og mennesker komme inn<3 ønsker deg alt godt og ha TRO imens du fortsetter på din vei. Du kan umulig misbruke din styrke for den er kraftfull og vakker når du velger å beskytte deg og dine ❤️ 

Anonymkode: 0dc1d...fba

Skrevet

Mine foreldre har heldigvis "bare" vært rusmisbrukere pluss vært psykisk syk på andre måter (ikke personlighetsforstyrrelse), men du har min fulle støtte! Du er veldig tøff som tar saken i egne heder og kommer deg bort og videre i livet.♥️ Selv takker jeg skjebnen hver eneste dag for at jeg ikke må hanskes med narsissistiske mennesker. Jeg har kjent noen opp gjennom årene og holder meg langt unna. Har derimot ei venninne som både har vokst opp med narsissistiske foreldre pluss at hun er gift med en fyr som har mange slike trekk. Det unner jeg ingen! Lykke til videre i livet, du kommer til å få det bra!

Anonymkode: a4557...2ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...