Gå til innhold

Hva tenker dere om en sjef som sier han er flau over oss ansatte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymkode: db6ef...ba9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At sjefen kan ha veldig god grunn til det.

• Liker 3
Skrevet

Det kommer jo an på både hvorfor han sier det og i hvilke setting han sier det. Sier han det til dere ansatte eller til utenforstående? Hva er grunnen til at han er flau? Generelt høres jo dette ugreit ut, men det finnes unntak. 

Eksempelvis: Mangler dere folkeskikk i møte med kunder, er frekke og kjipe - da er det lov å fortelle dere at han blir flau over dere. 

Anonymkode: e98b0...ee8

• Liker 2
Skrevet

Jeg vet ikke hva konteksten er, men sånn umiddelbart høres det ikke spesielt lurt ut å si det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kommer jo an på både hvorfor han sier det og i hvilke setting han sier det. Sier han det til dere ansatte eller til utenforstående? Hva er grunnen til at han er flau? Generelt høres jo dette ugreit ut, men det finnes unntak. 

Eksempelvis: Mangler dere folkeskikk i møte med kunder, er frekke og kjipe - da er det lov å fortelle dere at han blir flau over dere. 

Anonymkode: e98b0...ee8

Vi er bare oss. Flau over feil som blir gjort. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Graverende feil da?

Anonymkode: d8b0c...43c

Skrevet
PetterKanin skrev (3 minutter siden):

At sjefen kan ha veldig god grunn til det.

Dette hadde jeg ikke forventet av deg. En ting han ble flau over var at så få lot seg vaksinere. Er det ok?

Skrevet

Graverende feil da?

Anonymkode: d8b0c...43c

Ikke dirkete,  men enkelte gjør samme feil flere ganger.

Skrevet

En dårlig sjef . En sjef skal motivere og korrigere . Ikke være nedverdigende  . Bytt jobb 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en del kollegaer jeg er flau over jeg også. Sånne folk som har en jobb fordi de har behov for lønn. Og ikke evner løse selv det enkleste problem. Om Norge hadde mindre vern for å sparke folk ville man sparket dem. Og alle ville fått akkurat like mye eller lite å gjøre, men ville sluppet høre på klagingen deres over at ingen setter pris på «arbeidet» de legger ned. Noe de har helt rett i. Vi ville helst at de sa opp. Trolig vært billigere for Norge om de gikk på nav.

Og så har jeg vært borte i litt rare sjefer. Som forundrer seg over at alle deres ansatte er udugelige tåper, men ikke ser at de selv kanskje er den mest udugelige tåpen av dem alle.

Uansett tenker jeg, ts, at du og de du arbeider med jo må tenke noe om det her? Og så tenker jeg at den som blir kalt udugelig og lar seg fornærme av det bør se seg litt i speilet. Vi blir mest fornærma av det som stemmer. Det som vi vet er feil? Det treffer oss ikke. Sist så tenker jeg at man har en personalsak. Gitt, altså, at man ikke faktisk er udugelig.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette hadde jeg ikke forventet av deg. En ting han ble flau over var at så få lot seg vaksinere. Er det ok?

Det er noe å bli flau av, ja. Jeg ville gått så lagt som at det er noe å skamme seg inderlig over. Om mine kollegaer var anti-vaxere ville jeg nok ikke nevnt det ute blant folk, i redsel for at de ville trodd jeg var like idiotisk. 

Anonymkode: cc810...be0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja, det er ok.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har en del kollegaer jeg er flau over jeg også. Sånne folk som har en jobb fordi de har behov for lønn. Og ikke evner løse selv det enkleste problem. Om Norge hadde mindre vern for å sparke folk ville man sparket dem. Og alle ville fått akkurat like mye eller lite å gjøre, men ville sluppet høre på klagingen deres over at ingen setter pris på «arbeidet» de legger ned. Noe de har helt rett i. Vi ville helst at de sa opp. Trolig vært billigere for Norge om de gikk på nav.

Og så har jeg vært borte i litt rare sjefer. Som forundrer seg over at alle deres ansatte er udugelige tåper, men ikke ser at de selv kanskje er den mest udugelige tåpen av dem alle.

Uansett tenker jeg, ts, at du og de du arbeider med jo må tenke noe om det her? Og så tenker jeg at den som blir kalt udugelig og lar seg fornærme av det bør se seg litt i speilet. Vi blir mest fornærma av det som stemmer. Det som vi vet er feil? Det treffer oss ikke. Sist så tenker jeg at man har en personalsak. Gitt, altså, at man ikke faktisk er udugelig.

Det er noe å bli flau av, ja. Jeg ville gått så lagt som at det er noe å skamme seg inderlig over. Om mine kollegaer var anti-vaxere ville jeg nok ikke nevnt det ute blant folk, i redsel for at de ville trodd jeg var like idiotisk. 

Nå var vel saken her at de ikke ville vaksinere seg, ikke at de var motstandere av vaksiner. 

Skrevet

Sjefen vår sa til oss «ingen av dere er uerstattelige».. koselig å høre :) 

Anonymkode: 1842e...4bd

Skrevet

Blir en ond sirkel. De medarbeiderne som er dyktige og setter krav til omgivekselsene og andre kollegaer gidder jo ikke jobbe der. Så da sitter man igjen med ekkokammeret til sjefen

Anonymkode: e6236...dfc

Skrevet
PetterKanin skrev (9 timer siden):

Nå var vel saken her at de ikke ville vaksinere seg, ikke at de var motstandere av vaksiner. 

Riktig det. Men, jeg tenker at en sjef skal ikke gå rundt og være flau over de ansatte. Blir litt psykopat oppførsel for meg. Alt skal være perfekt utad, men ett helvete i gruppa. Og jeg skriver sjef, ikke leder av den grunn.

Skrevet

Hadde svart sjefen min at det er hennes lederskap som syntes i vår kompetanse. Om hun ikke er fornøyd nå så får hun sende oss på kurs frem til hun er fornøyd. 

Heldigvis har jeg en god sjef som bare motiverer, som sier at hun trenger oss, skryter av oss og gir kurs likevel. 

Anonymkode: e6ad4...aba

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Noen av oss kan fint ta selvkritikk på det som stemmer og som faktisk er gjort feil, men kan bli fornærmet over ting som ikke stemmer. Det viser jo bare at leder ikke har greid å danne seg et riktig bilde av situasjonen, og f. eks. har bare hørt den enes fremstilling av saken det gjelder. Det er ikke et godt ledertrekk. 

Uansett bør man ikke som leder bare si det til alle sånn uten videre. Har man noe å ta opp ang. arbeidsforholdet, tar man det opp med den eller de det gjelder i møte med kun dem. 

Anonymkode: 03d36...852

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...