Rita1992 Skrevet 24. oktober 2022 #1 Skrevet 24. oktober 2022 Vil bare starte med å si at jeg vet det er feil emne men fant ikke noe som passet så jeg prøver her. Kan slettes om det gjør noe. Jeg jobber i en butikk der vi er 3 ansatte. Hver gang vi trenger påfyll av mat til våre kunde og ansatte er det jeg som handler. I over 1 år er det jeg som har blitt bedt og spurt om å handle. Jeg har brukt min private bil, min drivstoff og aldri spurt etter en eneste kr eller kjøregodtgjørelse. I stede har jeg tatt med meg i baguette fra butikken jeg har handlet i. Ca summer er 2000-3000 kr hver gang jeg handler. Så har jeg tatt med meg en baguette som frokost og i god tro at det er greit. Jeg har ikke gitt beskjed, noe jeg burde gjort. Men grunnen til det er at de gangene vi har handlet sammen så har vi alltid tatt med oss energi drikke eller lignende, min kollega har til tider tatt med seg 4-5 stk av gangen som han har drukket litt av på jobb og tatt med resten hjem. Jeg gikk ut i 2 ukers ferie i forrige uke så har ferie til og med 31 oktober. I dag fikk jeg en tlf fra sjefen som ber meg på møte i morgen kl 14 i butikken for disse 4-5 baguetter som jeg har satt på jobben det siste året. Jeg er livredd for konsekvensen, og jeg tenker at blir man ringt opp i ferien så er det ganske alvorlig. Han som ba meg på møtet er nettopp han som tar ut 100x mer ting enn meg og setter det på butikken. Hva kan skje meg? Jeg jobber fast. Den siste tiden har jeg merket at jeg ikke er så veldig godt ønsket av disse to kollegaene og det for meg er helt spinnvilt da jeg er den som gjør absolutt mest, har beste kundeservicen og er aldri borte ( med mindre barna mine er dårlige ) jeg har aldri vært syk selv bortsett fra 3 dager da jeg brakk mine to fingre. Jeg sa til min samboer den dagen jeg gikk ut i ferie at de pønsker på noe og de prøver å få meg til en annen butikk ( for det har de gjort med en tidligere ansatt, hun ble mobbet og fryst ut så det ble stort møte med HR og beslutningen ble at hun ble flyttet til en annen butikk. Jeg har hatt flere møter med butikkleder der jeg forteller at jeg både ser og hører at de baksnakker meg. Jeg har funnet screenshot og sånt der de snakker skit om meg, for absolutt ingen grunn. Jeg er livredd for hva som venter meg i morgen, det er snakk om Max 250kr i frokost på over 1 år fordi jeg alltid har brukt min bil og drivstoff. Ikke minst handler man for 2000-3000kr så er det utrolig mye å pakke ned å bære inn i butikken for så å sette alt på plass. Er det veldig alvorlig det jeg har gjort? Eller er det bare en smålig måte de prøver å få meg ut på? Jeg har aldri gjort noe feil eller noe de har å ta meg på. Vær så snill å svar meg hvis noen kan, jeg har hatt det utrolig tøft i dag og skjelver enda i kroppen. Møtet er i morgen 14.00. Mvh Rita H
Toyah Skrevet 24. oktober 2022 #2 Skrevet 24. oktober 2022 Ja, det er alvorlig det du har gjort. Du har stjålet fra butikken. Hva "han" andre har gjort spiller ingen rolle. Du må stå til ansvar for ditt valg. Du må regne med en anmeldelse for forholdet. Du bør legge deg flat med en gang og beklage og håpe at sjefen gir deg en sjanse til. Det at du ikke har skrevet kjøregodtgjørelse eller avtalt dette er ditt valg og gir deg ingen rett til å ta va varelageret. PS... hvis du ikke gir tråden et bedre navn, blir den straks stengt.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #3 Skrevet 24. oktober 2022 Men herregud... Fortell det sånn som det er, du har ikke bedt om godtgjørelse for bilbruk etc. PUST med magen Anonymkode: aa389...921 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #4 Skrevet 24. oktober 2022 Rita1992 skrev (4 minutter siden): Vil bare starte med å si at jeg vet det er feil emne men fant ikke noe som passet så jeg prøver her. Kan slettes om det gjør noe. Jeg jobber i en butikk der vi er 3 ansatte. Hver gang vi trenger påfyll av mat til våre kunde og ansatte er det jeg som handler. I over 1 år er det jeg som har blitt bedt og spurt om å handle. Jeg har brukt min private bil, min drivstoff og aldri spurt etter en eneste kr eller kjøregodtgjørelse. I stede har jeg tatt med meg i baguette fra butikken jeg har handlet i. Ca summer er 2000-3000 kr hver gang jeg handler. Så har jeg tatt med meg en baguette som frokost og i god tro at det er greit. Jeg har ikke gitt beskjed, noe jeg burde gjort. Men grunnen til det er at de gangene vi har handlet sammen så har vi alltid tatt med oss energi drikke eller lignende, min kollega har til tider tatt med seg 4-5 stk av gangen som han har drukket litt av på jobb og tatt med resten hjem. Jeg gikk ut i 2 ukers ferie i forrige uke så har ferie til og med 31 oktober. I dag fikk jeg en tlf fra sjefen som ber meg på møte i morgen kl 14 i butikken for disse 4-5 baguetter som jeg har satt på jobben det siste året. Jeg er livredd for konsekvensen, og jeg tenker at blir man ringt opp i ferien så er det ganske alvorlig. Han som ba meg på møtet er nettopp han som tar ut 100x mer ting enn meg og setter det på butikken. Hva kan skje meg? Jeg jobber fast. Den siste tiden har jeg merket at jeg ikke er så veldig godt ønsket av disse to kollegaene og det for meg er helt spinnvilt da jeg er den som gjør absolutt mest, har beste kundeservicen og er aldri borte ( med mindre barna mine er dårlige ) jeg har aldri vært syk selv bortsett fra 3 dager da jeg brakk mine to fingre. Jeg sa til min samboer den dagen jeg gikk ut i ferie at de pønsker på noe og de prøver å få meg til en annen butikk ( for det har de gjort med en tidligere ansatt, hun ble mobbet og fryst ut så det ble stort møte med HR og beslutningen ble at hun ble flyttet til en annen butikk. Jeg har hatt flere møter med butikkleder der jeg forteller at jeg både ser og hører at de baksnakker meg. Jeg har funnet screenshot og sånt der de snakker skit om meg, for absolutt ingen grunn. Jeg er livredd for hva som venter meg i morgen, det er snakk om Max 250kr i frokost på over 1 år fordi jeg alltid har brukt min bil og drivstoff. Ikke minst handler man for 2000-3000kr så er det utrolig mye å pakke ned å bære inn i butikken for så å sette alt på plass. Er det veldig alvorlig det jeg har gjort? Eller er det bare en smålig måte de prøver å få meg ut på? Jeg har aldri gjort noe feil eller noe de har å ta meg på. Vær så snill å svar meg hvis noen kan, jeg har hatt det utrolig tøft i dag og skjelver enda i kroppen. Møtet er i morgen 14.00. Mvh Rita H Anonymkode: 35eb5...faa
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #5 Skrevet 24. oktober 2022 Du burde selvsagt sagt i fra at istedenfor kjøregodtgjørelse, vil du gjerne ta en baguette eller lignende til frokost når du handler. Men det er lett å være etterpåklok! Tenker at du bare får beklage og vær ydmyk, og si at du selvsagt skulle spurt om det var greit at du tok en baguette istedenfor kjøregodtgjørelse. Men at du fremover selvsagt heller skal ta kjøringen på kjøregodtgjørelse fremfor en baggis. Tipper sjefen din heller vil at du skal ta deg baggis istedenfor. Skulle du få sparken, må du kontakte fagforbundet ditt. Anonymkode: 6cfd9...cbf
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #6 Skrevet 24. oktober 2022 Pust med magen, du kan ikke få sparken for dette. Maks en skriftlig advarsel. Jeg ville beklaget og sagt du aldri gjør det mer. Også avklarer du kjøregodtgjørelse. Og hvis du vil være vrang, om du er forsikret fra jobben om noe skjer Anonymkode: 74f37...6b7
Christina82 Skrevet 24. oktober 2022 #7 Skrevet 24. oktober 2022 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. 1
Anbefalte innlegg