AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #1 Del Skrevet 24. oktober 2022 hvordan har man råd til å flytte fra mann / kone for tiden? Jeg føler at vi nesten akkurat har råd til alt nå som vi er et par. Føler meg fanget pga økonomi . Har fast jobb, men 2 barn som krever sitt . Skal man holde ut for barna og økonomien sin skyld , eller skal man gå for det man vet innerst inne vil gjøre meg mer lykkelig på innsiden ? ingen av oss har råd til å sitte med huset alene , og jeg vil ikke at barna skal måtte flytte ut av skolekretsen . Vurderer hybel som vi kan flytte frem og tilbake på 🙈 Har ikke sagt noe til mannen om mine tanker , kommer vel mest sannsynlig bare til å bli her . Vi krangler ikke, er ikke dypt ulykkelig , men vi kommuniserer heller ikke , bortsett fra om barna . Anonymkode: 31ea8...4ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #2 Del Skrevet 24. oktober 2022 Om ting er helt greit, så kan du jo foreslå parterapi først da? Se om det kan hjelpe å få bedre kommunikasjon mellom dere Anonymkode: 648af...8db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #3 Del Skrevet 24. oktober 2022 Jo, det burde jeg sikkert foreslå først . Jeg bare skjønner ikke hvordan par terapi skal få meg til å få lyst på mannen min igjen , å ikke ligge å tenke på andre ting mens han får sine behov dekket 🙈 Anonymkode: 31ea8...4ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #4 Del Skrevet 24. oktober 2022 jeg har det sånn, men er ikke økonomisk mulig for oss å skilles. Så da er det jo bare å bite det i seg og bli da.... Men vi er enige begge to, og har åpnet for at den den andre kan få seg kjæreste utenom, og det har i hvertfall hjulpet meg veldig:) Anonymkode: bb0a8...d3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 24. oktober 2022 #5 Del Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Har ikke sagt noe til mannen om mine tanker , kommer vel mest sannsynlig bare til å bli her . Vi krangler ikke, er ikke dypt ulykkelig , men vi kommuniserer heller ikke , bortsett fra om barna . Dere virker som et helt gjennomsnittlig par…… 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #6 Del Skrevet 24. oktober 2022 Snok1 skrev (7 minutter siden): Dere virker som et helt gjennomsnittlig par…… Er det sant? Men er det ikke bedre å være alene da ? Anonymkode: 31ea8...4ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #7 Del Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): jeg har det sånn, men er ikke økonomisk mulig for oss å skilles. Så da er det jo bare å bite det i seg og bli da.... Men vi er enige begge to, og har åpnet for at den den andre kan få seg kjæreste utenom, og det har i hvertfall hjulpet meg veldig:) Anonymkode: bb0a8...d3c Jeg vet ikke om han er enig , han virker mer glad i meg enn jeg er i han for å si det sånn. Er jo glad i han , men det mangler bare noe . Føler jeg kaster bort livet på en måte , man lever jo bare en gang . Anonymkode: 31ea8...4ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #8 Del Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): jeg har det sånn, men er ikke økonomisk mulig for oss å skilles. Så da er det jo bare å bite det i seg og bli da.... Men vi er enige begge to, og har åpnet for at den den andre kan få seg kjæreste utenom, og det har i hvertfall hjulpet meg veldig:) Anonymkode: bb0a8...d3c Men dere bor sammen da ? Har dere noen regler , og vet folk rundt dere om dette ? Ble veldig nysgjerrig . Anonymkode: 31ea8...4ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 24. oktober 2022 #9 Del Skrevet 24. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det sant? Men er det ikke bedre å være alene da ? Anonymkode: 31ea8...4ea Kanskje for deg, men er det best for barna? Er det best for barna med to hjem og blir fraktet frem og tilbake? er det best for barna å bli introdusert for nye partnere som egentlig ikke liker dem? er det best for barna å måtte flytte fra barndomshjemmet? osv osv svaret er nei. Du satte barn til verden. De bør settes først Endret 24. oktober 2022 av Rucula 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #10 Del Skrevet 24. oktober 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vet ikke om han er enig , han virker mer glad i meg enn jeg er i han for å si det sånn. Er jo glad i han , men det mangler bare noe . Føler jeg kaster bort livet på en måte , man lever jo bare en gang . Anonymkode: 31ea8...4ea Så ved å skille deg så får du det muligens bedre, mannen din får det verre og barna dine får det garantert verre Og får du det egentlig bedre når du ser hva barna dine går igjennom, samtidig som du selv opplever at økonomien ikke henger sammen? Alle lever bare en gang - også barna dine. Ville heller forsøkt parterapi som neste stopp. Anonymkode: b672f...def 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 24. oktober 2022 #11 Del Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det sant? Men er det ikke bedre å være alene da ? Anonymkode: 31ea8...4ea Jeg mente det da jeg var i din situasjon, og det viste seg å stemme for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #12 Del Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Så ved å skille deg så får du det muligens bedre, mannen din får det verre og barna dine får det garantert verre Og får du det egentlig bedre når du ser hva barna dine går igjennom, samtidig som du selv opplever at økonomien ikke henger sammen? Alle lever bare en gang - også barna dine. Ville heller forsøkt parterapi som neste stopp. Anonymkode: b672f...def Det er helt sant, takk for gode innspill her , barna er selvfølgelig de viktigste . Jeg har tenkt mye på å holde ut til de flytter , da har jeg ihvertfall råd til å bo for meg selv . Anonymkode: 31ea8...4ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #13 Del Skrevet 25. oktober 2022 Snok1 skrev (10 timer siden): Dere virker som et helt gjennomsnittlig par…… Det er sikkert ikke enestående, men jeg håper virkelig ikke det er i nærheten av gjennomsnittet😳 Anonymkode: 6c393...626 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 25. oktober 2022 #14 Del Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Så ved å skille deg så får du det muligens bedre, mannen din får det verre og barna dine får det garantert verre Og får du det egentlig bedre når du ser hva barna dine går igjennom, samtidig som du selv opplever at økonomien ikke henger sammen? Alle lever bare en gang - også barna dine. Ville heller forsøkt parterapi som neste stopp. Anonymkode: b672f...def Hvordan kan du garantere for dette? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heln Skrevet 25. oktober 2022 #15 Del Skrevet 25. oktober 2022 Sålenge det ikke er helt horribelt å bo sammen, hadde jeg ventet. Vent til barna blir større og økonomien bedre. Ja, det hadde kanskje vært bedre for deg å være alene, men er det verdt å gå glipp av halve oppveksten til ungene? De er bare små en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #16 Del Skrevet 25. oktober 2022 Om dere har et ok forhold og ikke krangler hadde jeg mest sannsynlig også ventet i hvert fall noen år til til barna blir litt større og mer selvstendige. I mellomtiden kan du jobbe for å få bedre økonomi og bli bedre rustet til å klare deg på egen hånd. Det hjelper å sette mål og gå mot det. Samtidig som det er vanskelig å ikke føle seg fri og tilfreds med livet så det er uansett kun du som kan bestemme. Man blir ikke bedre menneske eller forelder om man føler at en «ofrer» seg for noe eller noen. Hos meg er økonomisk situasjon like katastrofal som forholdet til barnefar. Men jeg blir. I hvert fall noen år til til barna blir større og økonomien forhåpentligvis litt sunnere. Jeg sliter og jobber for det. Og en så lenge overlever jeg så godt jeg kan og vurderer å begynne på antidepressiva (når jeg er ferdig med å amme den yngste), eller mindfullness eller noe som kan holde meg gående en stund til. Jeg kan ikke flytte fordi at jeg har rett og slett ikke råd til å klare meg alene for tiden der jeg er nå geografisk og i livet generelt. I tillegg til det orker jeg ikke tanken om noen kompromisser og barnefordeling hvor jeg ikke får se barna mine over flere dager/uker…. Anonymkode: 17ee2...465 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #17 Del Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jo, det burde jeg sikkert foreslå først . Jeg bare skjønner ikke hvordan par terapi skal få meg til å få lyst på mannen min igjen , å ikke ligge å tenke på andre ting mens han får sine behov dekket 🙈 Anonymkode: 31ea8...4ea Det er jo ikke rart du har mistet lysten hvis du jevnlig har pliktsex. Og hvorfor forteller du ikke mannen om hva du har behov for, det er jo sikkert noe han kan gjøre som er ekstra godt for deg også? Hender det at dere har barnefri, uten at det er masse greier dere må ordne? Gir dere dere tid og overskudd til å oppdage hverandre som kjærester igjen? Anonymkode: 000bb...0b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #18 Del Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er jo ikke rart du har mistet lysten hvis du jevnlig har pliktsex. Og hvorfor forteller du ikke mannen om hva du har behov for, det er jo sikkert noe han kan gjøre som er ekstra godt for deg også? Hender det at dere har barnefri, uten at det er masse greier dere må ordne? Gir dere dere tid og overskudd til å oppdage hverandre som kjærester igjen? Anonymkode: 000bb...0b6 Det er jo ikke sånn at det ikke er greit når vi først er i gang , men er ingenting han gjør som gjør at jeg blir tent, selv om han prøver . Når vi har barnefri så sitter vi stort sett i hver vår ende av stua også forventer han at jeg har lyst på kvelden . Anonymkode: 31ea8...4ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #19 Del Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo ikke sånn at det ikke er greit når vi først er i gang , men er ingenting han gjør som gjør at jeg blir tent, selv om han prøver . Når vi har barnefri så sitter vi stort sett i hver vår ende av stua også forventer han at jeg har lyst på kvelden . Anonymkode: 31ea8...4ea Og hvordan unngå pliktsex uten å såre han. ? Vanskelig å si at jeg ikke har lyst på han lenger . Anonymkode: 31ea8...4ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #20 Del Skrevet 25. oktober 2022 22 hours ago, AnonymBruker said: Er det sant? Men er det ikke bedre å være alene da ? Anonymkode: 31ea8...4ea Så lenge samfunnet slipper å betale for gildet så gjør du som du vil Anonymkode: 76642...e8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå