Gå til innhold

Spotting i graviditet - alt håp ute?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er tidlig gravid (5+3) etter fryseforsøk med ivf og har spottet i helgen, bare litt brunt i papiret ved toalettbesøk. Idag kom det mye mer, slik at det kom i truseinnlegget i tillegg til mye på papiret. Men! Ingen smerter og ingenting ferskt blod heller. Nå har det stoppet opp. Har snakket med klinikken og de ba meg stoppe på støttemedisiner om blødningen tok seg opp og fortsatte, noe den ikke har gjort. Står på cyclogest, progynova og klexane.

Andre som har hatt lignende opplevelser det det gikk godt? Håper i beste fall at det kan være en tvilling som har falt fra, selv om jeg bare satt inn ett embryo. Fikk veldig tidlig 3+ på CB digital (4+3) så HCG har vært høy lenge.. Tenker å ta ny strimmeltest i morgen tidlig men det er vel lite sannsynlig at HCG synker så kjapt om det er SA? Skal også rådføre meg med klinikken i morgen igjen, men får nok beskjed om å bare se det an, er vel for tidlig til å klare se noe på ultralyd uansett? Holder på å bli gal av å leve i limbo og synes det er skummelt å slutte med støttemedisiner før vi vet noe sikkert 😢

Anonymkode: 70d63...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har opplevd begge deler. Har 5 spontanaborter bak meg, men da kom smerter og store blødninger ganske fort, så det var ikke noe tvil. Den gangen det gikk bra spottet jeg i mange uker, men hadde ikke smerter :)  Morkaka lå nede ved åpningen, så det var nok enten det eller de der vaginale tablettene (var et fryseforsøk) som gjorde det. 
Så lenge du ikke har smerter eller store blødninger går det nok bra❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også fikk en miniblødning; brun utflod som ble lyserosa, varte 2 døgn, 4+2. Det var ingenting, er nå 33+1 :) legen sa at så lenge det ikke var større mengder med ferskt blod på et slikt tidspunkt, og ikke smerter, er det helt naturlig hormonblødning som er ufarlig 😊

Anonymkode: 68a7d...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spottet også brunt i mitt andre svangerskap rundt den tiden og det gikk over rundt uke 8. Ble bekymret siden det ikke skjedde i mitt første svangerskap, men fikk beskjed fra legen om at det er helt normalt rundt den tiden. 3 gang jeg ble gravid så spottet jeg også brunt rundt uke 5, men da gikk det fort over til blødning og da gikk det galt.

Så lenge det kun er litt brunt, så skal du ikke bekymre deg. Det er som oftest hormonelt.

Anonymkode: 3c5c0...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spottet brunt i alle mine svangerskap, fra uke 4 og fler ganger gjennom svangerskapene, gått fint hver gang. Fikk høre at slimhinnene og livmorhalsen min var lettblødende og at det var fort gjort å briste et blodkar, derav den brune spottingen. Fikk ul fra rundt uke 7 hver gang for det var først da de ville være sikre på at vi så et bankende hjerte om det var gått galt.

Anonymkode: 9760d...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...