AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #1 Skrevet 24. oktober 2022 Datteren min har nylig begynt i steinerbarnehage og stortrives. Hun ble mobbet i den forrige barnehagen og vi valgte derfor å bytte. Men kjenner lite til steinerpedagogikken fra før. Hun blir straks fire år og vil så gjerne ha kle seg ut bursdag? Er dette innafor? Kan eventuelt skrive på invitasjonen at de som vil kan låne kostymer av oss, da vi har mange. Anonymkode: d9dfa...cef 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #3 Skrevet 24. oktober 2022 Tror det er innafor, men kanskje ikke tema fra tv-film («Disney-prinsesse-bursdag» Star-wars» ol blir litt feil.) Om noen kler seg ut som Rapunzel blir noe annet, det er sikkert greit det også. Anonymkode: 52e93...9a1 1
fru Alving Skrevet 24. oktober 2022 #4 Skrevet 24. oktober 2022 Altså Steinerfolk er ulike, alle barn liker vel å kle seg ut hva er problemet. Det er ikke alle som har barn i steinerbarnehage som er helt frelst på pedagogikken, noen liker at det er økologisk mat, mer ro, mer kreative sysler. Det er faktisk ikke alle som kjøper reinkarnasjon og det esoteriske greiene. 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #5 Skrevet 24. oktober 2022 fru Alving skrev (22 minutter siden): Altså Steinerfolk er ulike, alle barn liker vel å kle seg ut hva er problemet. Det er ikke alle som har barn i steinerbarnehage som er helt frelst på pedagogikken, noen liker at det er økologisk mat, mer ro, mer kreative sysler. Det er faktisk ikke alle som kjøper reinkarnasjon og det esoteriske greiene. Haha, du er morsom 🤣 Anonymkode: d9dfa...cef 1
BlåNatt Skrevet 24. oktober 2022 #6 Skrevet 24. oktober 2022 Vi har hatt kostymer i de fleste steiner barnehagene jeg har vært borti, men bare strikket krone, haler, dyreører, kapper og slikt da 😅 så å kle seg ut er noe vi holder på med masse i bhg så tenker at det er innafor 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #7 Skrevet 24. oktober 2022 Steinerbarbehager (og skoler) har karneval hvert år i februar, og det har vært utkledning i nesten alle barnebursdagene både i barnehagen og på skolen så langt (har fjerdeklassing nå) Anonymkode: a27ff...795 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #8 Skrevet 24. oktober 2022 Karneval er veldig innafor. Det har de på skolen hvert år. Flott at du skriver at kostymer kan lånes av deg👍 Anonymkode: df33a...f4d 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #9 Skrevet 25. oktober 2022 Steiner er ikke en sekt😅 Ingen flere normer rundt hva som er innafor eller ikke her enn i andre barnehager. Men siden Steinerpedagogkken har fokus på kreativitet hadde nok mange elsker tema ‘hjemmelagede’ kostymer😄 Kostymer trenger uansett ikke være dyrt. Let tå finne noe fint billig på Finn feks☺️ Anonymkode: 90c09...05e 1
atropos Skrevet 25. oktober 2022 #10 Skrevet 25. oktober 2022 Helt innafor ☺️ Hvis du vil være på den sikre siden kan dere lage et tema typ fest på slottet eller jungeldyr. Litt for din egen del egentlig, for fem hulker og to spiderman blir ofte litt heftig i bursdag😝 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #11 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Steiner er ikke en sekt😅 Ingen flere normer rundt hva som er innafor eller ikke her enn i andre barnehager. Men siden Steinerpedagogkken har fokus på kreativitet hadde nok mange elsker tema ‘hjemmelagede’ kostymer😄 Kostymer trenger uansett ikke være dyrt. Let tå finne noe fint billig på Finn feks☺️ Anonymkode: 90c09...05e Ha ha, JO det er nettopp det det er - en sekt. Anonymkode: 2637f...b52 1 1
Gjest ti10 Skrevet 25. oktober 2022 #12 Skrevet 25. oktober 2022 Er virkelig mobbing blant treåringer en greie nå?
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #13 Skrevet 25. oktober 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ha ha, JO det er nettopp det det er - en sekt. Anonymkode: 2637f...b52 Det er absolutt ikke en sekt. Det er lenge siden det var et lukka samfunn hvor de fleste holdt seg for seg selv. De fleste steinerbarna kommer fra nokså vanlige familier hvor det er litt mer aksept for å tørre å gå egne veier og litt mer reflekterte livsvalg enn gjennomsnittsmenneske. Anonymkode: 922ac...65e 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #14 Skrevet 25. oktober 2022 Ja, karneval er innafor men ikke regn med at alle barna veit hvem div Disney-figurer er. Anonymkode: 922ac...65e
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #15 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Steiner er ikke en sekt😅 Ingen flere normer rundt hva som er innafor eller ikke her enn i andre barnehager. Men siden Steinerpedagogkken har fokus på kreativitet hadde nok mange elsker tema ‘hjemmelagede’ kostymer😄 Kostymer trenger uansett ikke være dyrt. Let tå finne noe fint billig på Finn feks☺️ Anonymkode: 90c09...05e Ha ha. I noen miljøer er det virkelig en sekt. Mitt barn gikk i steinerbarnehage i et annet land, og det ville jeg tenkt meg om mange ganger før jeg inviterte til tema-bursdag, men «karneval- kle deg i silkeskjerf og tepper og hjemmefarget naturull; eller: kom, vi lager kostymer!»- ville vært normalt. De var mot film/tv/bildedbøker/bøker, og klær med trykk, og leker av plast. Jeg antar at «Kom til Frost-maraton, kle deg som din favoritt-Disneyprinsesse» ikke akkurat er midt i blinken for alle antroposofer. Anonymkode: 52e93...9a1 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #16 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er absolutt ikke en sekt. Det er lenge siden det var et lukka samfunn hvor de fleste holdt seg for seg selv. De fleste steinerbarna kommer fra nokså vanlige familier hvor det er litt mer aksept for å tørre å gå egne veier og litt mer reflekterte livsvalg enn gjennomsnittsmenneske. Anonymkode: 922ac...65e De jeg kjenner til som har barna i steinerskolen er som regel foreldre som er kunstnertyper eller foreldre som har barn som sliter og ble mobbet i den vanlige skolen, de har ikke mer reflekterte livsvalg enn oss på gjennomsnittet. Anonymkode: c4cfb...4cb 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #17 Skrevet 25. oktober 2022 ti10 skrev (2 timer siden): Er virkelig mobbing blant treåringer en greie nå? Det var det du lurte på ja Anonymkode: 48e8f...229
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #18 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det var det du lurte på ja Anonymkode: 48e8f...229 Det er jo helt forferdelig, da. jeg reagerte på det selv. Mobbet i barnehagen! Anonymkode: e0db2...af1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå