minienthe Skrevet 3. desember 2005 #1 Skrevet 3. desember 2005 har fått med meg at dette er et online spill men hva må en newbie på dette gjøre for å starte opp ? kjøpe spillet ? laste ned en cracket versjon ? er det komplisert å sette i gang ? har sett inne på den offisielle hjemmesiden men synes ikke jeg fant noen svar på dette (logisk med tanke på crack). har mest vært borte i spill i klassen "doom", "quake" og lignende og innbiller meg det er en helt annen type spill.
~sikka~ Skrevet 3. desember 2005 #2 Skrevet 3. desember 2005 Ja man må kjøpe spillet. Det fungerer ikke med cracks når man spiller online. Har ikke prøvd det enda, jeg vet jeg kommer til å like det altfor godt og bli hekta - så jeg har ikke tid. Men regner med det kan virke litt komplisert til å begynne med, men man kommer nok raskt inn i det.
Gjest Ananas Skrevet 3. desember 2005 #3 Skrevet 3. desember 2005 Det finnes et datablad på Narvesen nå med WoW-cd med 14 dagers gratis spilling til 75 kr. Det vesentlige med spill som WoW, mmorpg-spill, er at mye av vitsen forsvinner hvis man ikke bygger seg opp et sosialt nettverk inne i spillet, for eksempelt med å være med i en organisasjon eller guild. Og for å gjøre det bør man spille minst 15 timer i uka. Og det er jo en hel del.
minienthe Skrevet 3. desember 2005 Forfatter #4 Skrevet 3. desember 2005 vet du hvem blad det er snakk om ?
Gjest Ananas Skrevet 3. desember 2005 #5 Skrevet 3. desember 2005 Nei, jeg bare såg det på en Narvesen-butikk. Det var WoW på hele forsida og lett å legge merke til.
Gjest gjesta Skrevet 3. desember 2005 #6 Skrevet 3. desember 2005 Ja, man må kjøpe spillet og man må også betale en månedslisens for å kunne spille. En dyr affære med andre ord Det er ikke mulig å cracke spillet, da man trenger en konto for å komme seg inn. Når du kjøper spillet får du informasjon om hvordan du oppretter en konto og betaler månedslisensen. HVis du har liten erfaring med MMORPG kan det være mye å sette seg inn i med en gang, men spillet er relativt lett å lære dersom du har tatt i en datamaskin før
minienthe Skrevet 4. desember 2005 Forfatter #7 Skrevet 4. desember 2005 ah, det er en sånn "betal per måned" greie... da er nok quake og doom mer meg. det får holde at jeg kjøper spillet en gang
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2005 #8 Skrevet 4. desember 2005 Spiller det selv, det er absolutt å anbefale.. Synes ikke det er for dyrt med 100 kr i måneden, de hadde jeg bare brukt på fjas allikevel..
Gjest Aria Skrevet 4. desember 2005 #9 Skrevet 4. desember 2005 (endret) Spiller det selv, det er absolutt å anbefale.. Synes ikke det er for dyrt med 100 kr i måneden, de hadde jeg bare brukt på fjas allikevel.. ← Helt enig! Men det er MYE å sette seg inn i.. Og hvis en ikke har noen som kan spillet til å hjelpe seg i begynnelsen, er det vanskelig og ting tar lang tid! Det er sinnsykt gøy! Endret 4. desember 2005 av Aria
minienthe Skrevet 4. desember 2005 Forfatter #10 Skrevet 4. desember 2005 joa, jeg skjønner at det er gøy men jeg er egentlig ingen spillperson. får små kick innimellom men det kan gå lang tid mellom hver gang så da ser jeg ikke poenget med å betale for et onlinespill jeg sjelden bruker. da er det heller bedre å spare disse 100 kronene i måneden og kjøpe spill til odel og eie istedet.
MiaMamma Skrevet 16. august 2006 #11 Skrevet 16. august 2006 Ville bare tipse de som synes det er for dyrt med 100 kr i måneden om at det finnes et tilsvarende spill der det er gratis å spille: Guild Wars Har nettopp kjøpt det, jeg har gjerne spilt i en uke, men det er fantastisk!! Så hvis du har lyst på et utrolig bra spill av denne typen uten å måtte betale månedlige avgifter, kan jeg absolutt anbefale Guild Wars.
Gjest gjest1 Skrevet 16. august 2006 #12 Skrevet 16. august 2006 Om du vil spille online, men ikke betale kan kanskje Runescape være noe? Ikke akkurat imponerende grafikk, men greit nok. Du kan spille gratis så lenge du ønsker i free world; bygge opp skills, gjøre quests og bli kjent med spillet. Om du ønsker kan du oppgradere til medlem og dermed få tilgang på større områder, flere skills og mengder med quests. http://www.runescape.com/
Kykkelikokos Skrevet 17. august 2006 #13 Skrevet 17. august 2006 Hvis du liker spill som quake og doom, så er det ikke sikkert du vil like WoW. Det er forresten ikke sant at du må spille 15timer i uken for å få noe ut av det, det er opp til hver person å vurdere. Det er mulig å få tak i trial uten å kjøpe det. Jeg tror faktisk jeg hadde trial å dele ut, men jeg husker ikke helt hva som skjedde med den.. du må uansett få tak i en CD og få det installert på maskinen din da. Det koster 100kr mnd, men du kan jo betale for en måned av gangen og fryse kontoen din dersom du ikke ønsker å spille mer. WoW er et rollespill, mens Quake og Doom er mer et FPS-spill (First person shoot). Det er to vidt forskjellige sjangre. WoW går ut på at du spiller med en valgt karakter, og den kan "bygges" opp til å bli slik du vil ha den. Du begynner på lvl 1, og blir "sterkere" etter hvert som du spiller og gjør quests eller lignende. Du vil etter hvert oppdage at du treffer på folk fra hele europa online, og disse kan du snakke og samarbeide med dersom du har lyst. Det ligger en story bak hele spillet. Det er mulig å finne mer informasjon på nett dersom du søker litt. World of Warcraft er egentlig delvis en samling av alle Warcraftspillene (som ikke er Online Rollespill) og mange av karakterene og historiene går igjen. Til slutt vil jeg si at World of Warcraft er et spill som passer for de fleste (til og med de som aldri har spillt noe før), og at mange har blitt veldig hektet på det. Personlig synes jeg det ble for tidkrevende etter hvert, men det er jo alt etter som hva man gjør det til. Har derfor lagt WoW på hylla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå