AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #1 Del Skrevet 24. oktober 2022 Jeg vet ikke hvordan den skal smake så jeg kan ikke smake meg frem. Den gikk altså ut i slutten av aug, uåpnet og stått i kjøleskapet hele tiden. Ville dere brukt den selv om dere ikke kan smake om den er grei eller ei hvis den SER normal ut? Anonymkode: d7bed...525 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 24. oktober 2022 #2 Del Skrevet 24. oktober 2022 Nei, jeg ville ikke brukt et meieriprodukt så lenge etterpå. Hadde gått i søpla her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #3 Del Skrevet 24. oktober 2022 Jeg brukte fløte som gikk ut for 1,5 mnd siden. Lagde creme brulee. Smakte supert. Anonymkode: f2756...d3a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #4 Del Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg brukte fløte som gikk ut for 1,5 mnd siden. Lagde creme brulee. Smakte supert. Anonymkode: f2756...d3a Ja jeg ville brukt den Anonymkode: f2756...d3a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevrosererroser Skrevet 24. oktober 2022 #5 Del Skrevet 24. oktober 2022 Se, lukt, smak. Syrna meieriprodukt holder lenge over dato. Vi spiser kesam, yoghurt, kulturmelk og slikt uten problem minst to mnd etter dato. Ofte smaker syrna meieriprodukt bedre etter dato synes jeg. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #6 Del Skrevet 24. oktober 2022 Om den ikke har mugg i seg eller lukter vondt-surt og skal brukes i saus eller røre hadde jeg brukt den. Anonymkode: 7d48e...f2f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #7 Del Skrevet 24. oktober 2022 Min erfaring er at uåpnet boks med creme fraiche eller rømme holder langt over datoen. Så sant den ikke lukter dårlig eller har mugg så ville jeg brukt den. Anonymkode: fd6ab...1b8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #8 Del Skrevet 24. oktober 2022 Bruker slike produkter mangeåneder over dato hele tiden. Anonymkode: 54ae6...013 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #9 Del Skrevet 24. oktober 2022 Million skrev (11 minutter siden): Nei, jeg ville ikke brukt et meieriprodukt så lenge etterpå. Hadde gått i søpla her. Syrnede meieriprodukter er som regel ikke noe problem å bruke noen mnd over dato. Anonymkode: 54ae6...013 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #10 Del Skrevet 24. oktober 2022 Ja, bruker rømme ol så lenge de ikke er myglet. Hadde lett brukt fra august. Hvis det nærmer seg 4-6 mnd hadde jeg vært skeptisk Anonymkode: 2a295...c80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 24. oktober 2022 #11 Del Skrevet 24. oktober 2022 Ja, så lenge den ikke har mugnet hadde jeg brukt den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #12 Del Skrevet 24. oktober 2022 Om den lukter ok og ser vanlig ut ville jeg absolutt brukt den 😊 Anonymkode: 65b87...17a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 25. oktober 2022 #13 Del Skrevet 25. oktober 2022 (endret) Nei. Tror du risikerer å få en kranglete mage. Endret 25. oktober 2022 av Embla Othea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #14 Del Skrevet 25. oktober 2022 Jeg har brukt kesam som har gått ut på dato for 3 mnd siden, den var helt fin. Se på den. Har den rett farge? Da lukter du på den. Om den er helt åpenbar dårlig, så kjenner du det lett. Dårlig mat lukter vondt. Den er sikkert bra enda, spesielt om den ikke har vært åpnet i det hele tatt. Anonymkode: 49595...ace 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #15 Del Skrevet 25. oktober 2022 Jeg brukte den idag og den smakte helt fint 👍🏻 Takk for svar alle sammen! Anonymkode: d7bed...525 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 26. oktober 2022 #16 Del Skrevet 26. oktober 2022 On 10/25/2022 at 6:17 PM, AnonymBruker said: Jeg brukte den idag og den smakte helt fint 👍🏻 Takk for svar alle sammen! Anonymkode: d7bed...525 Til en annen gang; Syrnede produkter er litt vanskelig å lukte/smake på hvis du ikke allerede vet hvordan de skal smake, men de er i tillegg mye mer holdbare enn det står på boksen. Selv brukte jeg en nesten tre måneder gammel creme fraiche for ikke så veldig lenge siden, men kun fordi den var uåpnet før den tid og luktet helt kurrant. De kan skille seg litt, men det kommer som regel lenge før det blir dårlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #17 Del Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 24.10.2022 den 20.26): Jeg vet ikke hvordan den skal smake så jeg kan ikke smake meg frem. Den gikk altså ut i slutten av aug, uåpnet og stått i kjøleskapet hele tiden. Ville dere brukt den selv om dere ikke kan smake om den er grei eller ei hvis den SER normal ut? Anonymkode: d7bed...525 Så lenge den ikke er oppblåst eller muggen er det ingen fare. Jeg ser aldri på datoen på syrnede meieriprodukter. Er det ikke mugg så spiser jeg det. Kan bli litt surere i smaken etter lang tid. Dette rådet gjelder til «friske» folk. Ville ikke servert det til spedbarn, gravide, eller syke mennesker med dårlig immunforsvar. Anonymkode: 1b7d7...10b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #18 Del Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 24.10.2022 den 20.26): Jeg vet ikke hvordan den skal smake så jeg kan ikke smake meg frem. Den gikk altså ut i slutten av aug, uåpnet og stått i kjøleskapet hele tiden. Ville dere brukt den selv om dere ikke kan smake om den er grei eller ei hvis den SER normal ut? Anonymkode: d7bed...525 Ja, men jeg ville varmebehandlet den først. Ikke brukt den kald/spist fra boksen. Anonymkode: b28b1...a14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå