Gå til innhold

Hvor god kontakt har dere med nieser og nevøer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid hatt veldig god og nær kontakt med nevøene mine. De bor i samme by, og vi har gjort mye kjekt sammen opp gjennom årene. Nå er de ungdommer, den eldste 16 år, og det blir naturligvis mindre kontakt da ungdommen er mye ute med venner, og har sitt eget liv. Jeg lurer bare på; hvor mye kontakt har dere med nieser og nevøer i ungdomsårene? Om det dabbet av, har kontakten blitt bedre igjen etter at de har blitt voksne? 

Anonymkode: 8895c...a73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har veldig god kontakt med noen av dem. Mens andre kjenner jeg knapt. Vi er en stor familie.

De jeg hadde god kontakt med som barn, har jeg også god kontakt med når de er voksne og jeg er også "tante" for deres barn igjen.

Anonymkode: 8dd14...f80

Skrevet

Har 4 stk men ingen kontakt med de. 

Anonymkode: 7ad5e...50c

Skrevet

Har dårlig kontakt med de. 

Anonymkode: 35d0e...c9a

Skrevet

Ingen kontakt etter vi flyttet langt unna 

Anonymkode: 3186f...cf1

Skrevet

Jeg er yngst (attpåklatt)  så var barnløs supertante da jeg ble tante. Jeg har derfor god kontakt med mine tantebarn. Mine søsken var derimot opptatt med sitt da jeg fikk barn, at de har aldri engasjert seg i mine. Ser den komboen igjen og igjen.

Anonymkode: a8122...5b5

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Veldig god kontakt hele veien med den eldste. Hun er 21 nå. Den yngste merker jeg at kontakten har minsket en del etter at hun ble fjortis. Det henger nok sammen med at jeg nå har to små barn selv. Prøver å engasjere meg og vi har en god tone når vi møtes, men blir mindre tid tid jentekvelder, kino, konserter osv, som jeg gjorde med den eldste. 

Skrevet

Har en nevø som er 24 år gammel. Har ikke så god kontakt da han jobber veldig mye. Drar på besøk til han iblant. Han er kanskje ikke like flink med å besøke meg. Vi er tett i alder, så ser mer på han som en lillebror. Vi hadde et tett bånd i tenårene. Da fant vi på mye ting sammen. 

Niesene mine er i tenårene nå. Ser hun yngste som er 15 år ofte. Hun ligger over til meg og vi koser oss med jentekvelder. Drar på kino og er ute å spiser sammen. Hun ringer alltid meg når det er noe in trenger å snakke om. Eldste som er 17 år ser jeg kun i ferier da hun går på videregående i en annen by. Hun er kanskje ikke like opptatt av å finne på ting med meg, men vi har det hyggelig når vi møtes. Da hun var yngre så kom hun til meg med kjæresteproblemer. Vi båndet mye når vi dro på shopping sammen eller dro på kino. Ting endrer seg når de blir eldre og har egne liv. Så har det mye med personlighet å gjøre. 
Jeg kommer best overens med yngste jenta da vi er ganske like. 

Anonymkode: 87a64...843

Skrevet

Jeg er tante til fire fra 3 til 10 år. De er alle på mannen min sin side. Vi har ikke særlig tett kontakt, blant annet på grunn av geografisk avstand. Det er noen timers kjøretur mellom familiene. 

Jeg har ingen søsken selv, men hvis jeg hadde hatt det tror jeg at jeg ville hatt tettere kontakt med deres barn. Nå det litt for fjernt fordi jeg ikke har noe direkte slektskap til tanteungene. Mannen min har overhodet ingen interesse av barna til søsknene sine, så han tar ingen initiativ til kontakt selv, og søskenkontakten mellom ham og søsknene er heller ikke så kjempetett. Ikke sånn å forstå at de er uvenner, men de er bare ikke spesielt nært knyttet til hverandre. 

Anonymkode: f7f11...7a2

Skrevet

Er som mine egne barn 

Anonymkode: 8c799...5d3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har alltid hatt veldig god og nær kontakt med nevøene mine. De bor i samme by, og vi har gjort mye kjekt sammen opp gjennom årene. Nå er de ungdommer, den eldste 16 år, og det blir naturligvis mindre kontakt da ungdommen er mye ute med venner, og har sitt eget liv. Jeg lurer bare på; hvor mye kontakt har dere med nieser og nevøer i ungdomsårene? Om det dabbet av, har kontakten blitt bedre igjen etter at de har blitt voksne? 

Anonymkode: 8895c...a73

Jeg har kjempekontakt med nevø og niese i begynnelsen av 20 årene. Det var noen år de var veldig tenåringer og «borte», men nå ringes vi og de besøker meg mye. Jeg er heldig som er «kule» tante. De elsker å være her, og så vet de jeg alltid støtter de, om det er økonomi eller følelsesmessig 

Anonymkode: 18b36...c49

Skrevet

Har mine spredt i både alder og geografi, men snakker med de hver uke. Enten på chat eller ansikt til ansikt. Er like glad i dem som mine egne barn. 
De 4 eldste (17, 26, 31 og 33) har lav terskel for å ta kontakt om det er noe de ønsker å diskutere med andre enn sine foreldre/partnere. 

Skrevet

Mye dårligere enn jeg skulle ønske. De bor på andre siden av landet og i Danmark. Selvsagt ringes vi og FaceTime, men det blir virkelig ikke det samme som om de hadde kunne gått innom på overnatting eller at vi kunne dratt på hytta sammen 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...