AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #1 Del Skrevet 24. oktober 2022 Jeg fullfører graden min til våren og har tenkt til å søke meg inn på et årsstudium til høsten. Jeg har kun planer om å studere ett semester, høstsemesteret, og ikke følgende vårsemester. Men kunne det vært en ide å ta studielån for hele året, og spare pengene til egenkapital til bolig? Har tenkt til å jobbe det vårsemesteret, så studiestøtten det halvåret vil bli rent lån. Anonymkode: 88cf3...454 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #2 Del Skrevet 24. oktober 2022 Hvorfor ikke gjøre ferdig årsstudium mens du jobber? Trenger jo bare å akkurat bestå på eksamen så du må jo ikke bruke spesielt mye tid på det. Anonymkode: 50995...d21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #3 Del Skrevet 24. oktober 2022 Du må jo betale semesteravgift for å få utbetalt studielån, og være påmeldt fag. Du finner informasjon om konsekvenser ved å være uærlig her: https://lanekassen.no/nn-NO/regelverk/tildeling/del4-kapittel13/ditt-ansvar/ Anonymkode: 802be...44e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #4 Del Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor ikke gjøre ferdig årsstudium mens du jobber? Trenger jo bare å akkurat bestå på eksamen så du må jo ikke bruke spesielt mye tid på det. Anonymkode: 50995...d21 Ja det er sant, kan jo hvertfall forsøke meg på eksamen og om det går så er det jo kjempefint Anonymkode: 88cf3...454 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #5 Del Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 24.10.2022 den 20.14): Jeg fullfører graden min til våren og har tenkt til å søke meg inn på et årsstudium til høsten. Jeg har kun planer om å studere ett semester, høstsemesteret, og ikke følgende vårsemester. Men kunne det vært en ide å ta studielån for hele året, og spare pengene til egenkapital til bolig? Har tenkt til å jobbe det vårsemesteret, så studiestøtten det halvåret vil bli rent lån. Anonymkode: 88cf3...454 Du kan ikke spare pengene til EK med penger fra Lånekassen, da det du har i gjeld hos Lånekassen også regnes som gjeld hos banken, og trekker derfor ned på lånet på lik linje som annen gjeld. Anonymkode: faa79...6cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå