Gjest Gjest_gutt23_* Skrevet 3. desember 2005 #1 Skrevet 3. desember 2005 Her er saken. Jeg er en gutt på 23 år. Har aldri hatt samleie, men nå som jeg har fått meg verdens beste dame, så begynner jeg selvsagt å tenke på dette. Har spurt henne, og vi snakker mer og mer om det. Gleder meg selvsagt, men gruer meg også. Saken er det at jeg har veldig trang forhud. Når jeg er begeistret, er det neste helt umulig å fra forhuden tilbake. Må jeg gjøre det, for å gjennomføre et samleie. Klarer å blotlegge hodet i slapp tilstand, men er da veldig sensitiv. Er det noen som vet om noen lesestoff om dette. Noen som vet noe? Hadde vært fint med et par råd. Er kjipt om jeg skulle miste denne jente bare pga. at jeg ikke tør å gjøre noe mer. både glede-gruer meg noe fryktelig. hilsen gutt på 23 som er forelsket opp i skyene :D på forhånd takk
minienthe Skrevet 3. desember 2005 #2 Skrevet 3. desember 2005 hvis dette er et såpass reelt problem for deg som det høres ut som, ta en tur til legen så denne kan vurdere om det er nødvendig å utvide forhudsåpningen litt ?
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 3. desember 2005 #3 Skrevet 3. desember 2005 nå...vet jeg ikke om det er et problem enda da?..gikk helt fint du hun brukte handa på meg. Gjorde ikke vondt. men er det vanlig å trekke forhuden tilbake før et samleie? går det ann uten å gjøre det? Velger å tro at jeg er mindre følsom og varer litt lengre, siden det er første gang i hvertfall..
BMD Skrevet 3. desember 2005 #4 Skrevet 3. desember 2005 Ikke noe problem å la forhuden være framme så lenge hun er våt nok. Det er også fullt mulig å "trene opp" forhuden ved å jevnlig trekke den så langt bak du kan mens junior er stiv. Du må ta i litt så du kjenner at det strekker godt, men ikke overdriv Hvis du vil ha en kjappere løsning er det mulig du kan gå til legen og ta et snitt, men det høres ikke ut som noe jeg har lyst til å prøve.. Og til slutt: Gratulerer med kjærligheten!
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2005 #5 Skrevet 3. desember 2005 Så lenge det fungerer når hun ronker deg så skulle det gå helt fint å ha samleie. (forøvrig, min mann har da ALDRI tatt forhuden tilbake før samleie)
Gjest Ananas Skrevet 3. desember 2005 #6 Skrevet 3. desember 2005 Dette er et rimelig vanlig problem og tas hånd om av helsevesenet på vanlig vis. Det du kan gjøre er å prate med legen din om dette. En kamerat av meg var nylig sjukmeldt ei uke etter å ha fått gjort ett "enkelt lite inngrep" som løste dette. (Ikke spesielt behagelig å tenke på :x)
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2005 #7 Skrevet 3. desember 2005 Ikke noe problem å la forhuden være framme så lenge hun er våt nok. Det er også fullt mulig å "trene opp" forhuden ved å jevnlig trekke den så langt bak du kan mens junior er stiv. Du må ta i litt så du kjenner at det strekker godt, men ikke overdriv Hvis du vil ha en kjappere løsning er det mulig du kan gå til legen og ta et snitt, men det høres ikke ut som noe jeg har lyst til å prøve.. Og til slutt: Gratulerer med kjærligheten! ← IKKE forsøk å utvid forhuden på den måten som foreslås her! Det kan føre til at forhuden blir trangere på grunn av små sår som oppstår i huden. Det kan danne seg arr som vil trekke seg mer og mer sammen. Det kan være at du etterhvert vil få disse problemene uansett. Et samleie kan da bli smertefult. Gå heller til legen å få gjort dette på skikkelig vis dersom det er nødvendig, men ikke eksperimenter på egenhånd. Forhuden trenger ikke være tilbaketrukket for å gjennomføre et samleie, så dersom du ikke har smerter eller av andre grunner ønsker å gjøre noe med det så la det bare være som det er.
BMD Skrevet 3. desember 2005 #8 Skrevet 3. desember 2005 IKKE forsøk å utvid forhuden på den måten som foreslås her! Det kan føre til at forhuden blir trangere på grunn av små sår som oppstår i huden. øøøh, _så_ hardt trenger man ikke dra vel..? Funka fint i mitt tilfelle ihvertfall. Nå ble jeg veldig nysjerrig på to ting: - Hvor har du dette fra? Selvopplevd? Medisinsk litteratur? (hvis det siste: har du noen ide om hvor vanlig det er? - Hvordan gjennomfører legen en utvidelsesoperasjon? Er det rett og slett en vanlig omskjæring?
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2005 #9 Skrevet 3. desember 2005 Bruk Hydrokortison-krem (1%), som du kjøper på apoteket og smør forhuden morgen og kveld. Variér gjerne med Locobase Repair, som gjør huden ekstra myk. Bruk en finger og rotér forsiktig i forhudsåpningen; det er å anbefale fremfor å trekke huden bakover penishodet til det butter imot. Etter 5-6 ukers tid vil du merke merkbar forbedring. Det beste med Hydrokortison er at den myker opp huden slik at den ikke lager sår eller rifter.
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2005 #10 Skrevet 3. desember 2005 øøøh, _så_ hardt trenger man ikke dra vel..? Funka fint i mitt tilfelle ihvertfall. Nå ble jeg veldig nysjerrig på to ting: - Hvor har du dette fra? Selvopplevd? Medisinsk litteratur? (hvis det siste: har du noen ide om hvor vanlig det er? - Hvordan gjennomfører legen en utvidelsesoperasjon? Er det rett og slett en vanlig omskjæring? ← Jeg har nok ingen penis, men har sett dette på nært hold ja. Noe som ikke var et problem ble et problem. Det er ikke nødvendig med omskjæring, men hva som gjøres avhenger litt av hvor stort problemet er og hva problemet er. Det var godt at det ikke førte til problemer for deg!
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2005 #11 Skrevet 5. desember 2005 hvis dette er et såpass reelt problem for deg som det høres ut som, ta en tur til legen så denne kan vurdere om det er nødvendig å utvide forhudsåpningen litt ? ← Jeg er operert og har fått fjernet forhuden da jeg var ca 4 år. Jeg hadde litt vondt da jeg skulle tisse. Vet ikke hvordan det er å ha sex med trang forhud naturligvis siden jeg var så ung da jeg opererte, men jeg kan tenke meg ay det kan være problematisk. Det er ikke sikkert du må ta hele forhuden nå lengre, og at et lite snitt kan være nok. Var litt vondt uten forhud da hodet blir blottet, men etterhvert blir det som om man hadde forhud med tanke på følelsen. Nå er jeg godt voksen, og det plager meg aldri.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2005 #12 Skrevet 5. desember 2005 Jeg er operert og har fått fjernet forhuden da jeg var ca 4 år. Jeg hadde litt vondt da jeg skulle tisse. Vet ikke hvordan det er å ha sex med trang forhud naturligvis siden jeg var så ung da jeg opererte, men jeg kan tenke meg ay det kan være problematisk. Det er ikke sikkert du må ta hele forhuden nå lengre, og at et lite snitt kan være nok. Var litt vondt uten forhud da hodet blir blottet, men etterhvert blir det som om man hadde forhud med tanke på følelsen. Nå er jeg godt voksen, og det plager meg aldri. ← Alle jøder tar forresten og opererer vekk forhuden - trang eller ikke trang.
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2005 #13 Skrevet 6. desember 2005 Min sammboer utførte et slikt lite inngrep. Det gjorde ikke sælig vondt for han, det eneste var at vi ikke kunne ha sex på en liten stund. Det var ikke et stort inngrep og ingenting ble fjørnet, bare et lite kutt som forlenget stregnen på et vis. Han ble ikke sykemeldt eller noe... Men om dere er 23 år burde dere vel kunne snakke så vidt om slikt, og deretter prøve dere frem. Som nevnt er det et vanlig problem og ikke noe å være flau over. I midt tilfelle nevnte kjæresten min det like etter vi ble sammen da vi var 19 år og jeg så ikke noe problemer med at han sa dette, fulgte han til legen og ventet tolmodig på at han skulle bli bra i gjen så vi kunne kose oss
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2005 #14 Skrevet 11. desember 2005 Medisinsk betegnelse er fimose, søk på nett så får du iallefall en medisinsk beskrivelse av hva det er. Behandles poliklinisk med lokalbedøvelse, men du må selvfølgelig være henvist fra fastlege. Vil anbefale at du går til legen, jeg valgte å vente for å se hvordan det gikk. Det var ikke noe lurt. Under sterk opphisselse revnet forhuden, den grodde sammen igjen på en slik måte at vannlatingen ble mildt sagt ubehagelig. Dermed ble det operasjon likevel. Du vil få høre fra alle at det er et lite, ukomplisert og ikke minst uvesentlig inngrep. Jeg opplevde det langt fra slik, men det vil du ikke ønske å høre om før du selv har sjekket med legen om hva du bør gjøre. Lykke til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå