Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg søkte på jobb for en god til tilbake som jeg har veldig veldig lyst på. Ansettelsesprosessen har dratt ut i tid og etter slik jeg lå ann på innstillingen på den bestemte jeg og mannen oss for å begynne å prøve på barn nummer to siden jobben ikke ble aktuell denne gangen. For en liten ukes tid siden fikk jeg plutselig tilbud om jobben og i dag sitter jeg med en positiv graviditetstest. Jeg hadde ikke trodd at det skulle gå så fort i svingene (klager absolutt ikke) men er litt engstelig mtp at jeg har takket ja til jobbtilbudet og er gravid. Jeg vet jo at det ikke skal ha noe å si men hva gjør man? Sier jeg i fra til ny arbeidsgiver med en gang? Er ikke akkurat slik at jeg har for vane å skulle ha sagt det til noen før der har gått 12 uker men vil jo heller ikke ta arbeidsgiver rett på senga. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke si noe! Arbeidsgiver har ikke lov å ikke gi det jobben på grunnlag av graviditet uansett. Så kjør på og fortell når du må😅

Anonymkode: 9aafa...faf

Skrevet
Lumie skrev (1 minutt siden):

Jeg søkte på jobb for en god til tilbake som jeg har veldig veldig lyst på. Ansettelsesprosessen har dratt ut i tid og etter slik jeg lå ann på innstillingen på den bestemte jeg og mannen oss for å begynne å prøve på barn nummer to siden jobben ikke ble aktuell denne gangen. For en liten ukes tid siden fikk jeg plutselig tilbud om jobben og i dag sitter jeg med en positiv graviditetstest. Jeg hadde ikke trodd at det skulle gå så fort i svingene (klager absolutt ikke) men er litt engstelig mtp at jeg har takket ja til jobbtilbudet og er gravid. Jeg vet jo at det ikke skal ha noe å si men hva gjør man? Sier jeg i fra til ny arbeidsgiver med en gang? Er ikke akkurat slik at jeg har for vane å skulle ha sagt det til noen før der har gått 12 uker men vil jo heller ikke ta arbeidsgiver rett på senga. 

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg😅 og vi er nok ikke alene! Begynner i ny jobb på tirsdag og er 9 uker på vei, visste ikke at jeg var gravid da jeg takket ja til jobben. Planen min er å vente minst til jeg er 12 uker på vei, men sannsynligvis drøyer jeg det til over jul slik at de har fått et inntrykk av hvem jeg er som person først :) har termin i månedsskiftet mai/juni så da har de fortsatt god tid til å finne en vikar. Det kommer nok ikke på dem som en bombe når man ansetter en dame i fertil alder 😜 

Anonymkode: cabab...990

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville ikke sagt noe, og når folk finner det ut, ikke gjør det til en big deal om du ikke trenger det. (klaging over gravid-ting og sånt) Jeg ville ha holdt tilbake på for mye info. Gjør en bra jobb, og er det for syk/sliten til å dra på jobb en dag så bli hjemme. 

Anonymkode: 31eed...2ec

• Liker 1
Skrevet

Du takket ja og signerer, og forteller om de gode nyhetene. Om dette er en seriøs arbeidsgiver, blir de glade og finner vikar :) Har til og med ansatt gravide kvinner som vi vet skal ut i permisjon, for de er den riktige for jobben. Å vente på noen i ett år for en kompetanse er ingen tid for en bedrift. 

Anonymkode: 53a21...7ce

Skrevet

Jeg ville i alle fall vente til du er forbi første trimester og rimelig sikker på at graviditeten blir noe av.

Signer og start i ny jobb med god samvittighet, livet skjer og det er arbeidsplasser klare over 😊

Anonymkode: 29468...c05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...