AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #1 Skrevet 24. oktober 2022 Var på ultralyd idag, og baby lå veldig dårlig til. Fikk ikke til at han skulle snu seg. Hun som utførte ultralyden sa at magesekken var veldig full, og tilkalte en ny lege for å se at den tømte seg. Så sa hun «jeg tror den har tømt seg litt nå, tror den er litt mindre», og da gikk legen ut igjen. Magesekken var stor hele tiden. Når hun skulle sjekke ansikt fikk hun ikke sett babyen i profil og måtte tilslutt gi opp, selv om hun sa de helst vil se at ansikt og leppe er fint. Hun brukte god tid og forstår jo at baby kan ligge dårlig til, men føler meg ikke sikker på at baby er frisk etter dette og at de fikk sjekket alt. Hun har skrevet på det arket man får at alt ser normalt ut både på hodet, ansikt og mage. Burde jeg fått ny time? Anonymkode: 2f287...888
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #2 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Var på ultralyd idag, og baby lå veldig dårlig til. Fikk ikke til at han skulle snu seg. Hun som utførte ultralyden sa at magesekken var veldig full, og tilkalte en ny lege for å se at den tømte seg. Så sa hun «jeg tror den har tømt seg litt nå, tror den er litt mindre», og da gikk legen ut igjen. Magesekken var stor hele tiden. Når hun skulle sjekke ansikt fikk hun ikke sett babyen i profil og måtte tilslutt gi opp, selv om hun sa de helst vil se at ansikt og leppe er fint. Hun brukte god tid og forstår jo at baby kan ligge dårlig til, men føler meg ikke sikker på at baby er frisk etter dette og at de fikk sjekket alt. Hun har skrevet på det arket man får at alt ser normalt ut både på hodet, ansikt og mage. Burde jeg fått ny time? Anonymkode: 2f287...888 Hvis hun konkluderte med at alt er normalt trenger du ikke ny time. De ville fulgt deg opp dersom de var usikker. Ingenting å bekymre seg for men hvis du er veldig stresset kan du jo ta privat ultralyd for å roe nervene Anonymkode: fc183...4a8
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #3 Skrevet 24. oktober 2022 Jeg sendte mail til sykehuset etter oul. Gikk også hjem uten å føle at jeg var betrygget på at alt så ok ut, og følte jeg fikk dårlig informasjon. Samme dag ringte overlegen på ultralyd-avdelingen meg, og fikk ny time med henne to uker etterpå. da hadde baby snudd seg og hun fikk sjekket alt skikkelig. Hun sa bare at hun ikke ønsket at noen skulle gå urolige ut fra avdelingen hennes, og iallefall ikke med ny oppfølgingstime om ting var uklart først. Anonymkode: 97cd7...5a7 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #4 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 24.10.2022 den 22.49): Jeg sendte mail til sykehuset etter oul. Gikk også hjem uten å føle at jeg var betrygget på at alt så ok ut, og følte jeg fikk dårlig informasjon. Samme dag ringte overlegen på ultralyd-avdelingen meg, og fikk ny time med henne to uker etterpå. da hadde baby snudd seg og hun fikk sjekket alt skikkelig. Hun sa bare at hun ikke ønsket at noen skulle gå urolige ut fra avdelingen hennes, og iallefall ikke med ny oppfølgingstime om ting var uklart først. Anonymkode: 97cd7...5a7 Dette! Ring og si ifra, du skal ikke behøve å gå og uroe deg over at noe skulle være galt resten av svangerskapet. Anonymkode: 2a506...580
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #5 Skrevet 25. oktober 2022 Ring og forklar og be om en ny time. Jeg fikk nye timer med begge barna mine fordi de sprellet for mye og lå dårlig til så de fikk ikke undersøkt hjertet skikkelig. Anonymkode: 06ada...c28
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #6 Skrevet 25. oktober 2022 Enig med de over her. Forklar bare hva som skjedde, og si du er redd for at ting ikke ble godt nok sjekket. Tipper du får ny time. Får du ikke det går du privat. Alt er sikkert bra med baby, men ikke noe godt for deg å gå rundt å være redd. Anonymkode: d32a9...0f5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #7 Skrevet 25. oktober 2022 Man får aldri vite helt sikkert om babyen er frisk før lenge etter den er født. Anonymkode: 3a4c1...125 1
Teardrop Skrevet 25. oktober 2022 #8 Skrevet 25. oktober 2022 Tror du ikke legen som tok ultralyden på deg hadde satt deg opp på ny time om dette var noe hun uroet seg for?
Kvinne87Rogaland Skrevet 26. oktober 2022 #9 Skrevet 26. oktober 2022 På min OUL prøvde jordmor lenge å få fosteret til å snu seg, men gav opp. Fikk ikke sett hodet i profil. Men hun sjekket alt annet, og alt så normalt ut. Jeg stresser ikke 😊 Er i uke 25 nå.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #10 Skrevet 26. oktober 2022 Kvinne87Rogaland skrev (2 timer siden): På min OUL prøvde jordmor lenge å få fosteret til å snu seg, men gav opp. Fikk ikke sett hodet i profil. Men hun sjekket alt annet, og alt så normalt ut. Jeg stresser ikke 😊 Er i uke 25 nå. Hos meg sjekket de ikke hodet i profil, de sjekket for leppe ganespalte fra undersiden. Anonymkode: 06ada...c28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå