Gå til innhold

Plager i graviditeten, vanlige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber 100% som pedagogisk leder i barnehage på en 1 års avdeling og er gravid i uke 17 nå. Har så ekstreme smerter nederst i ryggen hver dag etter jobb, sliter med å reise med opp fra sofaen. Blir mye løft og sitter mye på gulvet i løpet av dagen. I tillegg har jeg konstant hodepine og på de mest stressende dagene har kvalmen begynt å komme tilbake så brekker meg og er kjempe svimmel. Jeg er konstant sliten og må ofte sove på jobb for å komme meg igjennom dagen. Må også sies at jeg ikke rekker å hente meg inn igjen i helgene. De siste dagene har jeg begynt å få veldig vondt i magen det strammer seg og er en stikkende følelse. 

er det vanlig og ha så mange plager så tidlig? Har ikke vært borte fra jobb en eneste dag, men begynner å kjenne at jeg ikke vet hvordan jeg skal holde ut helt til termin. 

Anonymkode: c0860...924

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som at du bør roe veldig ned, lytt til kroppen. Høres ut som at du har både kynnere og begynnende bekkenplager, dette er ikke noe du skal presse. 

Anonymkode: 01c9e...09b

Skrevet

Det høres ganske normalt ut ja. Ville vært obs på hevelser i beina og blodtrykket mtp hodepinen og risiko for svangerskapsforgiftning, også kanskje sjekket jernnivået mtp energinivå. Mine blodprøver i uke 12 viste lave verdier men min fastlege nevnte ingenting om det til meg😒 

Noen er i superform hele eller deler av svangerskapet, mens andre har mer vondt både i rygg, mage og hode++. Graviditet er ingen sykdom sies det, men jammen kan man bli slått ut!😅

Anonymkode: 3f8ac...e2d

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Høres ut som at du bør roe veldig ned, lytt til kroppen. Høres ut som at du har både kynnere og begynnende bekkenplager, dette er ikke noe du skal presse. 

Det høres ganske normalt ut ja. Ville vært obs på hevelser i beina og blodtrykket mtp hodepinen og risiko for svangerskapsforgiftning, også kanskje sjekket jernnivået mtp energinivå. Mine blodprøver i uke 12 viste lave verdier men min fastlege nevnte ingenting om det til meg😒 

Noen er i superform hele eller deler av svangerskapet, mens andre har mer vondt både i rygg, mage og hode++. Graviditet er ingen sykdom sies det, men jammen kan man bli slått ut!😅

Takk for svar. Jeg merker også at jeg synes det er veldig vanskelig og være hjemme fra jobb eller bli delvis sykemeldt da jeg heller ikke føler at graviditet er en sykdom. Men føler meg jo konstant dårlig når jeg er på jobb, så det tar jo virkelig på kroppen og det er vel som du sier at folk er forskjellige. 

Skrevet

De som går rundt å slenger med den setningen der kan gå å stappe verdens største bolle i kjeften. For ja, gud bedre så vondt og dårlig man kan bli :spy:

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar. Jeg merker også at jeg synes det er veldig vanskelig og være hjemme fra jobb eller bli delvis sykemeldt da jeg heller ikke føler at graviditet er en sykdom. Men føler meg jo konstant dårlig når jeg er på jobb, så det tar jo virkelig på kroppen og det er vel som du sier at folk er forskjellige. 

Gravide må slutte å presse seg sånn når de kjenner at kroppen prøver å si ifra. Selv om graviditeten i seg selv ikke er en sykdom så provoserer det frem mye rart man jammen blir slått ut av. Ingen takker deg for at du kjører deg i grøfta under graviditeten. Snakk med lege for å få jobbe redusert slik at du ser om det hjelper på formen. 

• Liker 3
Skrevet

Det høres jo ut som du har kynnere… det kan komme av stress. Jeg ville snakket med jordmor og søkt svangerskapspenger. Kanskje arb.plassen kan tilpasse noe (mindre løfta etc) i noen grad? 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...