Gå til innhold

Bytte barnehage på treåringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, står i et fortvilende dilemma og ville gjerne hørt andres tanker om hva de ville gjort? 

har en treåring i en barnehage som nå går helt av hengslene. Mye varierende vikarer, tv titting nesten daglig (har gitt beskjed til styrer men det hjalp ikke…) lite kontroll på ungene, lite tur og lite pedagogisk opplegg. gutten min skulle gjerne hatt språkgruppe men det får de ikke i stand når de ikke klarer å sette ungene i lek en gang. 
Alt dette har pågått siden august og det er en veldig stor avdeling han ikke er tilpass i, mye gråt hver eneste dag ved levering og han syns mange av de andre er voldsomme(de slår og biter..). Vet at minst et annet barn også har det likens.. 

vurderer sterkt å bytte til en annen barnehage frem til førskolealder. I denne bhg jobber mannen min (på en annen avdeling) og han vet det fungerer bedre der.  

Men samtidig fjerner jeg han fra gode venner han leker med hver dag, og en barnehage han er kjent med som ligger rett i nabolaget. denne andre bhg er 10 min kjøring unna. 

hva ville dere gjort? Hvor mye har et pedagogisk opplegg i treårsalderen å si? 😔

Anonymkode: 636c9...017

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra å besøk den andre barnehagen og se hva dere synes? Er jo også veldig praktisk og greit at far jobber der selv om det er på annen avdeling 

• Liker 1
Skrevet

Ville byttet med en gang, uten tvil. Det er fortsatt lenge igjen av barnehagetiden, bedre å bytte så fort som mulig

• Liker 3
Skrevet

Bytt med en gang. Det er lenge til han skal starte på skolen. 

Anonymkode: d38c2...87d

• Liker 1
Skrevet

Ville aldri byttet til bhg hvor faren jobber. Så glad kommunen her har regler på det

Anonymkode: 3eb36...eb2

Skrevet

Bytt så fort som mulig! Vi bytta rett før barnet fylte 4 og han blomstra opp etter overraskende kort tid i ny barnehage

Anonymkode: 36ac7...81f

• Liker 1
Skrevet

Jeg har jobbet i bhg selv i nesten 20 år. Slik skal det ikke være. Har bhg alltid vært sånn, eller er det kun nå i høst med mye sykdom? Hvis det har vært slik som dette hele tiden, hadde jeg byttet umiddelbart. Er det kun krise pga sykdomshøst, hadde jeg ventet og sett det an.

Anonymkode: 642ff...60e

Skrevet

Bytt!! 

Anonymkode: 1127b...9f3

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ville aldri byttet til bhg hvor faren jobber. Så glad kommunen her har regler på det

Hvorfor ikke? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Veldig merkelig. Her får barn av ansatte rabatt. 

Anonymkode: 4d4be...d2f

• Liker 1
Skrevet

Vi byttet akkurat barnehage på vår 4-åring. Det har gått over all forventning. Han har bare sklidd rett inn og elsker det! Jeg har gruet meg til bytte i nesten et år🙈 Så ble veldig positivt overrasket. Man hører jo at barn tilpasser seg, men klarte ikke helt å tro på det, før jeg nå har sett det selv🙈

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Veldig merkelig. Her får barn av ansatte rabatt. 

Anonymkode: 4d4be...d2f

Merkelig nei, fornuftig ja ! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har jobbet i bhg selv i nesten 20 år. Slik skal det ikke være. Har bhg alltid vært sånn, eller er det kun nå i høst med mye sykdom? Hvis det har vært slik som dette hele tiden, hadde jeg byttet umiddelbart. Er det kun krise pga sykdomshøst, hadde jeg ventet og sett det an.

Anonymkode: 642ff...60e

Det har ikke vært sånn før i følge de som gikk der i fjor. Det er nok blanding av manglende erfaring og gjennomtrekk av vikarer, pluss en krevende gruppe unger. Pedagogisk leder tenker likevel det er greier å ha på engelsktalende paw patrol kl 14 på en mandag.. setter gjerne på tv i måltider og låser ytterdøren(nødutgang) så ungene ikke stikker..

takk for alle innspill så langt til alle som har svart. Betyr mye.. 

Skrevet
Mamajune11 skrev (3 minutter siden):

Hvorfor ikke? 

Fordi det aldri har fungert en eneste bhg jeg har vært i, derfor har også kommunen jeg bor i fårt regler på det

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi det aldri har fungert en eneste bhg jeg har vært i, derfor har også kommunen jeg bor i fårt regler på det

Skulle i så fall ikke vært på samme avdeling eller avdeling som de blander seg med.. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.10.2022 den 19.14):

Har ingen erfaring med det. Men jeg ville ikke jobbet i bhg til mine barn, det hadde bare blitt rart og unaturlig å ikke forskjellsbehandle. Vår kommune har ikke regelverk på det. I småbarnsgruppa til vår yngste jobber ei som også har sønnen sin på den avdelingen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...