Gå til innhold

Førerkort - ikke godkjent vandel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søkte om vandelsattest ifjor mens jeg holdt på med teorien men fikk avslag av politiet (fordi jeg ble innlagt på sykehus ett år før der igjen etter å ha drukket alt for mye en kveld). Fikk beskjed om at jeg måtte levere helseattest for å få godkjent vandel. La det litt på hylla, men har nå fått godkjent helseattest fra fastlegen. Vet noen om denne skal leveres rett til statens  vegvesen eller om politiet må godkjenne den? I brevet med avslaget stod det bare at fastlegen måtte skrive helseattest men ikke hvor den skulle. Prøvde å ringe i dag men telefontiden var 9-11 😅

Anonymkode: 299fb...e5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må levere den til politiet, og ta med vedtaket fra politiet og selve helseattesten til Biltilsynet.

https://www.vegvesen.no/nn/forarkort/har-forarkort/tilbakelevering-av-forarkort/er-forerkortet-inndratt-pa-grunn-av-helsen-din/

Anonymkode: 75d21...5e6

Var inne og leste der, men ser ut som det gjelder de som har fått førerkortet inndratt..?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Var inne og leste der, men ser ut som det gjelder de som har fått førerkortet inndratt..?

Det samme gjelder for den som vil ta førerkort for første gang - de ønsker akkurat den samme informasjonen om du skal ta førerkort første gang eller få det tilbake. Poenget er din helsetilstand/vandel, ikke om du har hatt førerkort tidligere eller ikke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det samme gjelder for den som vil ta førerkort for første gang - de ønsker akkurat den samme informasjonen om du skal ta førerkort første gang eller få det tilbake. Poenget er din helsetilstand/vandel, ikke om du har hatt førerkort tidligere eller ikke.

Ok, da da må jeg altså kontakte politet først og så statens vegvesen. Takk for svar :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...