AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #1 Skrevet 24. oktober 2022 Hei! Kanskje noen reisevante kan fortelle meg hvordan reglene er? Jeg skal til USA. Flyr fra Europa, lander i New York og skal videre til Los Angeles. Må jeg da igjennom toll og stå i lange køer allerede i NY? Bør jeg beregne flere timer på denne mellomlandingen? Må jeg hente bagasje og bære den gjennom tollen i NY? Flere flygninger jeg har sett på opererer jo med 1,5-2 timer mellomlanding i NY, men jeg er skeptisk til at det kan være nok. Kan noen betrygge meg litt? Det er samme selskap hele veien, hvis det har noe å si. Anonymkode: 7e034...4aa
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #2 Skrevet 24. oktober 2022 Nei, det er ikke vanlig og måtte hente bagasje og gå gjennom toll på mellomlanding. Anonymkode: 1d545...24c
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #3 Skrevet 24. oktober 2022 26 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, det er ikke vanlig og måtte hente bagasje og gå gjennom toll på mellomlanding. Anonymkode: 1d545...24c Jo, man nå alltid hente ut bagasje når man flyr til et nytt land, og gå gjennom toll i den første ankomstbyen, med mindre det er egne avtaler lagt med flyplassen og det aktuelle flyselskapet. Anonymkode: bc4bd...741
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #4 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jo, man nå alltid hente ut bagasje når man flyr til et nytt land, og gå gjennom toll i den første ankomstbyen, med mindre det er egne avtaler lagt med flyplassen og det aktuelle flyselskapet. Anonymkode: bc4bd...741 Det er akkurat det som er min erfaring også! Dermed blir to timer i underkant når man er på en diger flyplass, og kanskje må stå i lange køer? Er det ikke ekstra kø for visum (eller hva det heter nå) i usa også? Anonymkode: 7e034...4aa
Kjetil E Skrevet 24. oktober 2022 #5 Skrevet 24. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei! Kanskje noen reisevante kan fortelle meg hvordan reglene er? Jeg skal til USA. Flyr fra Europa, lander i New York og skal videre til Los Angeles. Må jeg da igjennom toll og stå i lange køer allerede i NY? Bør jeg beregne flere timer på denne mellomlandingen? Må jeg hente bagasje og bære den gjennom tollen i NY? Flere flygninger jeg har sett på opererer jo med 1,5-2 timer mellomlanding i NY, men jeg er skeptisk til at det kan være nok. Kan noen betrygge meg litt? Det er samme selskap hele veien, hvis det har noe å si. Anonymkode: 7e034...4aa Kan man bør man unngå mellomlanding i USA, er å foretrekke å mellomlande i Europa. Er jo mange byer i Europa som har direktefly til Los Angeles. Men det er kanskje litt sent å endre nå. Og ja du må gjennom imigrasjon og toll og imigrasjon kan ta laaang tid. Endret 24. oktober 2022 av Kjetil E
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #6 Skrevet 24. oktober 2022 Ja, ja, ja. Anonymkode: f1b3c...f52
Sessan_ Skrevet 24. oktober 2022 #7 Skrevet 24. oktober 2022 Som flere andre her skriver: ja, du må igjennom toll og passkontroll. Du må også selv plukke opp bagasjen, ta den med over grensa og levere den fra deg igjen. Jeg har flydd til og mellomlandet i USA mange ganger. Tidvis tar passkontrollen lang tid. Ville aldri booket mellomlanding på mindre enn 2,5 timer. Helst litt mer. Har stått i passkontrollkø i 60-90min mer enn en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå