Topsi Skrevet 24. oktober 2022 #1 Skrevet 24. oktober 2022 Nå viser det seg at regjeringen har kommet med strømstøtte til matbutikkene, men kun hvis du driver på bygda https://www.nrk.no/rogaland/stromstotten_-arild-aanestad-vurderer-a-selge-joker-butikkene-sine-1.16150863 Nå er det jo forståelig at det trengs matbutikker over hele landet . Men hvis en ser dette på individnivå, er det riktig at regjeringen redder Harald sitt livsverk og ikke Geir sitt, kun fordi Geir bor i byen og Harald på landet? Jeg synes denne fremmingen av distriktene på bekostning av alle andre, begynner å bli for dumt. Vi har et superstramt budsjett så matsentralen i Oslo får kutt i midler, men oppdrett av hjort til jegere på.bygda, det har vi råd.til. Håper AP, som støtter dette, ryker utbav alle de største byene
Lurium Skrevet 24. oktober 2022 #2 Skrevet 24. oktober 2022 (endret) Topsi skrev (1 time siden): men oppdrett av hjort til jegere på.bygda, det har vi råd.til. Kilde på at dette forekommer? Sjekka hva Lovdata sier om dette, og dette virket til i hovedsak å gjelde for kjøttproduksjon med rom for noe hundetrening. Den økende bestanden av hjort de siste årene er et stort problem i Norge, spesielt da store bestander fører til sykdommer og lidelse for dyra. Derfor har mange regioner innført fri beskatning på kalv i år. Så jeg skjønner ikke hvilke jegere som trenger å jakte på oppdrettshjort, spesielt siden lovdata er tydelig på at oppdretterne er nødt til å sørge for at dyra er menneskeskye. Endret 24. oktober 2022 av Lurium
Topsi Skrevet 24. oktober 2022 Forfatter #3 Skrevet 24. oktober 2022 (endret) Lurium skrev (9 minutter siden): Kilde på at dette forekommer? Sjekka hva Lovdata sier om dette, og dette virket til i hovedsak å gjelde for kjøttproduksjon med rom for noe hundetrening. Den økende bestanden av hjort de siste årene er et stort problem i Norge, spesielt da store bestander fører til sykdommer og lidelse for dyra. Derfor har mange regioner innført fri beskatning på kalv i år, så jeg skjønner ikke hvilke jegere som trenger å jakte på oppdrettshjort, spesielt siden lovdata er tydelig på at oppdretterne er nødt til å sørge for at dyra er menneskeskye. De sa det på debatten på NRK like etter budsjettet ble lagt frem. Poenget er at regjeringen har stort sett masse penher til sine saker, mens alle andre må vente fordi det er et stramt budsjett. Men når en faktisk begynner å diskriminere butikker fordi de holder til på feil plass blir det for dumt. Individene som eier dem burde behandles likt Endret 24. oktober 2022 av Topsi
Lurium Skrevet 24. oktober 2022 #4 Skrevet 24. oktober 2022 Topsi skrev (5 minutter siden): De sa det ikke debatten på NRK like etter budsjettet ble lagt frem. Poenget er qt regjeringen har stort sett masse penher til sine saker, mens alle andre må vente fordi det er et stramt budsjett. Men når en faktisk begynner å diskriminere butikker fordi de holder til på feil plass blir det for dumt. Individene som eier dem burde behandles likt Har ikke berørt dette, og er prinsippielt enig. Eneste grunnen jeg kan se som kan forsvare dette er hvis hytteaktiviteten faktisk går ned grunnet "strømkrisa", noe jeg faktisk tviler på, og betrakter dramaet i media om dette som taktikk fra hytteforeningen for å få strømstøtte. 1
Gjest Adobyen Skrevet 24. oktober 2022 #5 Skrevet 24. oktober 2022 (endret) Jeg har ikke sett hva ordningen går ut på. Hvor mye skal de få i støtte til strømmen, og hvor langt unna sentrale strøk det gjelder. Hvis det er det samme som for store foretak, så kreves vel energikartlegging og investeringer, eller at de kun får lånegaranti? Da tror jeg ikke at det kommer til å hjelpe stort. Masse skryt og ellers tull? Endret 24. oktober 2022 av Adobyen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå