Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mange års forhold, synes jeg forholdet er altfor destruktivt. Vi krangler hele tiden, har dårlig kommunikasjon,er uenige. Jeg er ikke så pratsom, han er veldig pratsom. Jeg er ikke så intim av meg, men det er han. Jeg har ikke lyst, og har alltid slitt med lysten. Har lyst innimellom, men det har blitt sjeldnere. 

Føles ut som en av oss må endre seg for at vi skal få det til å funke. Jeg går hele dagen og er stressa og anspent, for en snart ny krangel eller dårlig stemning. 

Jeg får mindre og mindre lyst på et liv med han. Han er mye sur og grinete, han sliter psykisk, og jeg takler ikke hans dårlige dager. Han synes ikke jeg møter han med forståelse lengre, men jeg har ikke mer å gi. 

Han gir meg dårlig samvittighet nå fordi jeg vil gå, men vi begge er enige om at vi ikke kan fortsette sånn. Jeg klarer ikke å endre meg for han, og tenke på alle tingene for å lette hverdagen. Jeg har bare lyst til å være meg selv, ta vare på meg selv , bo for meg selv, bare ha meg selv å forholde meg til. Er det egoistisk? 

Han er ikke i interessert i parterapi. 

VI har ett hus og selge, og han vil egentlig overta. Han har egentlig ikke god nok økonomi til det nå, da huset har gått opp i verdi etter et stort prosjekt i høst. Vi var på nippet til samlivsbrudd før sommeren, og det var før dette prosjektet. Da hadde han kanskje klart det akuratt. Nå har han ikke råd, og han har gjort mye i dette prosjektet. Jeg har gjort litt, men har full jobb ved siden av.  Hva er riktig å gjøre i forhold til fordeling? Jeg tenker megler og fordele likt, er redd for å bli lurt. 

trenger egentlig mest støtte på om det er riktig å gå.  

Anonymkode: 87497...fc4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt her tilsier at du bør gå og burde gjort det for lenge siden. Og nei det er ikke egoistisk. Derimot er det utrolig dumt og bittert og kaste bort mer av livet sitt på et sånt forhold!

Anonymkode: 54577...5bd

Skrevet

Bare gå. Nå.

Anonymkode: ba5f3...ca8

Skrevet

Du bør gå. Ang. fordeling bør du søke råd hos en advokat.

Anonymkode: ce303...7b2

• Liker 1
Skrevet

Føler alt du sier, det skjer til meg akuratt nå. Vi begge elsker fortsatt hverandre men vi fungerer ikke. Også, den andre vil ikke på parterapi. Jeg er sint, da vi ikke har gjørt alt vi kunne. Men, dette allerede betyr at den andre gir opp. Er så trist jeg, hadde kun oss her i Norge. Jeg tenker på bare positive ting mellom oss og den andre bare på negative. Føler meg litt jukset. Men vet at vi må fra hverandre. Heldig du om du har familie og venner i nærheten. Lykke til og gjør ALT for å løfte deg opp. 

Anonymkode: 7bc4b...298

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...