Gå til innhold

Fra hodeleie til seteleie i uke 38?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker mindre og annerledes bevegelse, mindre nedpress og kynnere plutselig etter baby romsterte helt sykt inni magen… Hodet har vært «knapt festet» i tre uker nå. 

Noen som har opplevd av baby snur seg så sent? Bør jeg ta kontakt med JM?🙈

Anonymkode: a2a3a...4f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Merker mindre og annerledes bevegelse, mindre nedpress og kynnere plutselig etter baby romsterte helt sykt inni magen… Hodet har vært «knapt festet» i tre uker nå. 

Du burde ta kontakt med føden, asap 

Anonymkode: be572...4c0

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skjedde med meg to dager før termin. Men jeg kjente veldig godt da det skjedde da. Det var veldig mye bevegelse i magen. Husker jeg Googlet «for mye liv»

Anonymkode: 22514...446

Skrevet

Med mindre og annerledes bevegelse ville jeg tatt kontakt med føden asap for en sjekk! Kan godt hende baby har snudd seg som du tror, men uansett skal endringer i bevegelsesmønster sjekkes ut! (Leste en historie der baby døde i magen etter å ha surret seg fullstendig inn i navlestrengen for eksempel - heller enn sjekk for mye enn én for lite!) ❤

Anonymkode: b6800...405

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Leser nå at du og kjente mye bevegelse. Dette er akkurat likt som meg. Etterpå kjente jeg bevegelser helt andre steder. Men jeg hadde kontroll rett etter uansett så fikk det konstatert da at barnet hadde snudd seg. Så ring til føden du :)

jeg ble så stressa av det hele at de tok et bilde av bekkenet mitt bare for å roe meg ned. Viste seg at bekkenet på ingen måte var stort nok for setefødsel. Så kan jo være greit å be om det hvis det viser seg at det er seteleie. 

Skrevet

Du burde ta kontakt med føden ja. Hvis babyen ligger i seteleie er det viktig at du vet hva du skal gjøre hvis fødselen plutselig starter. Kan hende du må inn på en ultralyd for å sjekke leie og se at baby har det bra :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Med min første ble det tilfeldig oppdaget seteleie på ultralyd i uke 38, to dager senere da jeg var inne for vending lå hun i hodeleie. Hun snudde seg noen ganger til før fødsel, hun lå heldigvis i hodeleie da. Jeg mener å huske at hun holdt seg i ro siste uka, jeg fødte 9 dager over tiden så det var først ved termin hun sluttet med denne akrobatikken sin.

Anonymkode: b8447...b4b

Skrevet

Ring føden, asap enn å hør på disse tullballene som forteller om at det kan være bevegelser andre plasser ! Selvfølgelig kan det være det og babyene pleier å bli rolige på slutten!! Men du SKAL KJENNE LIV!!!  Vi mistet jenta vår brått og uventa 3 dager over termin!! Ultralyden dagen før termin viste alt var ok, men ikke mye bevegelser - men alle målinger og hjertet banket som det skulle… men plutselig var hun stille og ville aldri våkne igjen… håper min historie skremmer deg til å ringe !!

• Hjerte 1
Skrevet
idamoor skrev (5 timer siden):

Ring føden, asap enn å hør på disse tullballene som forteller om at det kan være bevegelser andre plasser ! Selvfølgelig kan det være det og babyene pleier å bli rolige på slutten!! Men du SKAL KJENNE LIV!!!  Vi mistet jenta vår brått og uventa 3 dager over termin!! Ultralyden dagen før termin viste alt var ok, men ikke mye bevegelser - men alle målinger og hjertet banket som det skulle… men plutselig var hun stille og ville aldri våkne igjen… håper min historie skremmer deg til å ringe !!

Unnskyld meg men hvilke tullballer? Det at du har mistet gir deg ikke rett til å snakke ned alle andre og være ufin. Alle her sier jo at hun uansett bør ringe føden. 

Skrevet
idamoor skrev (7 timer siden):

Veldig trist å høre din erfaring. Men det gir deg ingen rett til å gi noen som helst en skjennepreken her inne. Har blitt oppfordret til å ringe føden, noe jeg selvsagt gjorde like etter jeg postet innlegget - da jeg har født flere ganger tidligere. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg merket ikke at min snudde seg, men gjorde det antakelig noen få dager før termin. Da kjente jeg plutselig liv et annet sted. Fant det ikke ut før fire dager etter termin da. Fødselen var ikke særlig annerledes enn de der babyen har ligget i hodeleie, og hadde glatt født i sete en gang til 😊

Anonymkode: e4848...6fe

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Unnskyld meg men hvilke tullballer? Det at du har mistet gir deg ikke rett til å snakke ned alle andre og være ufin. Alle her sier jo at hun uansett bør ringe føden. 

Tenkte på de som skriver noe annet!! Man ringer føden og spør ikke på nett. Men jaja, får være opp til hver enkelt. Hsr slutta å lytte til andre. Og andres «gode» erfaringer !

Anonymkode: 682e7...3e5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Veldig trist å høre din erfaring. Men det gir deg ingen rett til å gi noen som helst en skjennepreken her inne. Har blitt oppfordret til å ringe føden, noe jeg selvsagt gjorde like etter jeg postet innlegget - da jeg har født flere ganger tidligere. 

Har og født flere ganger. Var min fjerde. Så har en del peiling selc og vet hvert barn er forskjellig. Untatt en ting: man skal kjenne liv og man ringer føden asap måf deg er forandringer enn å spørre på nett. 

Anonymkode: 682e7...3e5

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg merket ikke at min snudde seg, men gjorde det antakelig noen få dager før termin. Da kjente jeg plutselig liv et annet sted. Fant det ikke ut før fire dager etter termin da. Fødselen var ikke særlig annerledes enn de der babyen har ligget i hodeleie, og hadde glatt født i sete en gang til 😊

Anonymkode: e4848...6fe

Bra at det gikk fint for deg, men hos meg og min baby holdt det på å bli en veldig skummel situasjon. Jeg syns man skal være forsiktig med å fremstille det som at det ikke er skummelt, for en uventet setefødsel kan ende i katastrofe av flere grunner. 

Skrevet
idamoor skrev (12 timer siden):

Herregud kan du ikke roe ned med de innleggene dine. Du er jo kun på forumet for å skrive i alle tråder at du mistet med tusen utropstegn.

Ro det ned, du kan fint bidra her inne uten å komme med dommedagsprofetier og skrive 10 utropstegn bak hver setning. Vi har sett deg.

Anonymkode: c13b4...f74

Skrevet

Min baby holdt på å dø i magen min da jeg kjente lite liv. Ringte umiddelbart og ble lagt til ctg overvåking i nesten et døgn.. Hjertefrekvensen var lenge ustabil. Det var 3 uker før termin og hun lå i seteleie. Utpå kvelden var de klar for å sende meg hjem siden hjertefrekvensen så fin ut over lang tid. Men i det de skulle koble meg fra, stupte den og det pipte. Det ble akutt keisersnitt.

Jeg grøsser og blir fortsatt småkvalm med tanken på hva som hadde skjedd om jeg ikke ringte da jeg kjente mindre liv…for å ikke snakke om hva som hadde skjedd om jeg ble sendt hjem litt før..

Nå har du sikkert fått vite at alt står bra til med din lille i magen❤️

Men som de fleste andre her vil frem til, så er gullregelen her. HELLER ringe en gang for mye enn en gang for lite når magefølelsen ikke stemmer…bokstavelig talt❤️

Anonymkode: 0359e...bf1

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...