Gå til innhold

Tisser ofte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan nesten ikke drikke noen ting før jeg må tisse.Når jeg kjenner trangen til å tisse så går det veldig fort til jeg bare må tisse, ellers så tisser jeg på meg.Lurer på om jeg har skader blæren når jeg var yngre, frøs og var ektremt kald i skrittet veldig ofte, er mann 45 år.

Har hatt dette problemet i 4-5 år nå, er ikke problemer med strålen.

Noen som vet hva det kan være

Anonymkode: e39d1...707

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du i tillegg er tørst/ drikker ofte og mye, så ville jeg bedt legen om en utredning for diabetes. 

Hva sier legen? 

Anonymkode: 8685e...772

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvis du i tillegg er tørst/ drikker ofte og mye, så ville jeg bedt legen om en utredning for diabetes. 

Hva sier legen? 

Nei er ikke tørst, har ikke snakket med legen om det

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hva sier legen? 

Nope

Anonymkode: 5fe69...a79

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei er ikke tørst, har ikke snakket med legen om det

Det er bra.

Snakk med legen. 

Det kan være noe med blæra. 

Ev har du forsøkt knipeøvelser? Kutte strålen? 

Skrevet

Google overaktiv blære og urge inkontinens og se om du kjenner deg igjen. Jeg har overaktiv blære og får en medisin (Betmiga) som hjelper. 

Anonymkode: ef90b...e5d

Skrevet

Går du på medisiner? Det kan gjøre til at du må fort på do. 

Det samme stress, kjærlighetssorg. Sjokk, over aktiv blære.

Anonymkode: 3f435...3e7

Skrevet

Det kan være flere ting som gir hyppig trang til vannlating. Først må du gå til lege og utelukke diabetes og annen sykdom. Visse mangler (b-12 og d vitamin) kan også føre til overaktiv blære. Mange vet ikke det. 

Ellers er det ofte svak bekkenbunn som er årsak. Hvorfor den er svak kan være flere ting; fødsel, mangelfull kollagen i kosthold, langvarig sengeleie, f.eks. Gå til en gynekolog eller fysioterapeut som har underliv som spesialfelt, få utredning og bistand om knipeøvelser. Dette, kombinert med blæretrening, er ofte det som skal til. 

Anonymkode: b752c...950

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva sier legen? 

Tror ikke det er det når han har hatt problemet i 4-5 år. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det kan være flere ting som gir hyppig trang til vannlating. Først må du gå til lege og utelukke diabetes og annen sykdom. Visse mangler (b-12 og d vitamin) kan også føre til overaktiv blære. Mange vet ikke det. 

Ellers er det ofte svak bekkenbunn som er årsak. Hvorfor den er svak kan være flere ting; fødsel, mangelfull kollagen i kosthold, langvarig sengeleie, f.eks. Gå til en gynekolog eller fysioterapeut som har underliv som spesialfelt, få utredning og bistand om knipeøvelser. Dette, kombinert med blæretrening, er ofte det som skal til. 

Det er en mann…

Skrevet
Grüner skrev (32 minutter siden):

Det er en mann…

Å pokker. Glem gynekologen og fødsler da :ler:

Lege - etterfulgt av utredning hos urolog

Skrevet

Har hatt samme problem, drikker mye i løpet av dagen, legene har ikke funnet noe galt. 

Anonymkode: 7545b...a25

Skrevet

Det kan være en type inkontinens du har, ikke stress inkontinens (hoste, trykk i buk)  men Urge, som en annen her påpekte. Det rår man ikke over, men det finnes tiltak for å forsøke bedring. Les om Urge inkontinens og nevn det for legen. 

Anonymkode: b79da...cd5

Skrevet
Grüner skrev (3 timer siden):

Tror ikke det er det når han har hatt problemet i 4-5 år. 

Diabetes2 kan man ha i mange år før man oppdager det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...