AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #1 Skrevet 24. oktober 2022 Noen som vet om det ofte er slik? På dps fks? Anonymkode: fa0b2...41a
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #2 Skrevet 24. oktober 2022 Nei såklart får de ikke det. Man behandles lukt uavhengig av hvor pen man er Anonymkode: 13ec3...ab6 5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #3 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei såklart får de ikke det. Man behandles lukt uavhengig av hvor pen man er Anonymkode: 13ec3...ab6 Likt* 😝 Anonymkode: 13ec3...ab6
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #4 Skrevet 24. oktober 2022 Min opplevelse er motsatt. Jenter som ser bra ut oppleves som friskere og kan få dårligere hjelp. Anonymkode: b8514...bdd 6
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #5 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen som vet om det ofte er slik? På dps fks? Anonymkode: fa0b2...41a Nå legger man ikke med bildet i søknad om hjelp Anonymkode: 5d6f0...fa5 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #6 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min opplevelse er motsatt. Jenter som ser bra ut oppleves som friskere og kan få dårligere hjelp. Anonymkode: b8514...bdd Ja, utrolig nok merker jeg stor forskjell på hvordan hjelp og sympati jeg får når jeg har sminket meg og ordnet meg og når jeg ikke har det. Blir ikke tatt seriøst når man "ser" frisk og fresh ut. Både hos leger, psykologer og andre saksbehandlere som ikke er fast behandler. En gang var jeg på introsamtale med en ung mannlig psykolog på dps og han var mer opptatt av å snakke om hvor kult han syns det var at jeg bodde i området jeg bodde i, at en som så ut som meg ikke burde ha dårlig selvbilde (etter mobbing, vold og overgrep) og snakket med meg nesten som jeg var en han møtte på byen. Jeg fikk avslag på inntak på dps av han enda jeg nettopp hadde vært akuttinnlagt for selvmordsforsøk, klaget på avslaget og fikk en beklagelse fra ledelsen som sa at det måtte ha skjedd en feil. Anonymkode: c0273...f12 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #7 Skrevet 24. oktober 2022 Pene folk blir nok genereltsett behandlet bedre enn mindre pene men torr ikke det er mer sannsynlig at en vil få hjelp. Men har inntrykk av at ung prioriteres over eldre. Anonymkode: 316fb...e1e
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #8 Skrevet 24. oktober 2022 I psykiatrien er en av de få stedene jeg ikke har merket forskjell på hvordan jeg ble behandlet da jeg var pen vs da jeg ikke var det lenger. Anonymkode: ac05f...8d7 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #9 Skrevet 25. oktober 2022 Det er nok ingen direkte sammenheng mellom hvor pen man er og hvor mye hjelp man får av psykisk helsevern, men det finnes sikkert enkelte helsepersonell som er mer tilbøyelige til å enten gi pene mennesker mer eller mindre hjelp. Dette kan også overføres til f.eks intelligens, utdannelse etc. Noen få vil kanskje tenke at pene mennesker har mindre behov for hjelp, og noen vil kanskje være villig til å gi pene mennesker mer hjelp. Det er likevel ikke til å stikke under stol at pene mennesker har fordeler generelt i livet, og det er ikke umulig at disse fordelene til en viss grad også eksisterer i helsevesenet. Det er nok uansett slik at man blir tatt mer seriøst hvis man ser sliten og uflidd ut fremfor hvis man ser velstelt ut. Jeg har blant annet opplevd å både bli møtt med "du er for vakker til å bare ligge i sengen" og "nei, men du som er så vakker?" (dette var det aller første psykiateren sa til meg etter et selvmordsforsøk). Jeg tror at det heller har gitt fordeler enn ulemper i det store og hele, men jeg tviler sterkt på at det egentlig har hatt noen nevneverdig betydning. Jeg tenker at man kanskje kan få mer hjelp hvis man blir godt likt av dem som skal hjelpe, men jeg tror ikke utseende er det viktigste her. Anonymkode: 94e7b...534
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #10 Skrevet 25. oktober 2022 Jeg har ikke merket noe forskjell i behandlingen fra perioder hvor jeg ser ut som en dass vs når jeg har ordnet meg og stelt meg. Selvsagt var jeg friskere da jeg hadde energi til å prioritere utseendet, men det behandlingen ble ikke dårligere eller bedre av den grunn. Anonymkode: eb27d...f80
Embla Othea Skrevet 25. oktober 2022 #11 Skrevet 25. oktober 2022 Jeg opplever det motsatte. At man ikke blir tatt på alvor for man er så «veltalende», «velkledd» og «velstelt». 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #12 Skrevet 25. oktober 2022 Har jobbet mange år som psykiatrisk sykepleier på psykiatrisk sengepost. Og må innrømme at et pent utseende og en sjarmerende personlighet kombinert med et vennlig vesen kan gjøre at pasienten får bedre behandling. Som mer oppmerksomhet fra personalet, bedre omsorg og større forståelse og flere sjanser, bedre mulighet for å få forlenget opphold. Om pasienten er veldig pen kombinert med dramaqueennykker og nedlatende og mobbete holdning overfor medpasienter og personal, så slår det negativt ut. Dette er bare mine observasjoner og det trenger ikke stemme sånn generelt. Anonymkode: 71034...674
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå