Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen i midten her har jeg til gode å ha sett norske medier nevne.
Det er litt rart, fordi han er blitt viden kjent på nær sagt alle sosiale medieplattformer siden mars 2020, pga en bok han utga.
https://www.norskebilledkunstnere.no/billedkunst/aktuelt/felles-friksjonsfiksjon/

Gro-Harlem-Brundtland_World-Economic-For

Her er en nederlandsk politiker som spør ut sin statsminister om hans forhold til denne boken.

Hvorfor vet ikke det norske folk flest hvem vi snakker om?
Anbefaler alle til å se nærmere på denne figuren og hans makt. Tror noen vil bli forbauset.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg vil ta en rask gjetning på at det er Klaus Schwab du tenker på, og han er stort sett ikke omtalt så mye, fordi meningsinnholdet i boken hans ikke er ansett å være så veldig relevant, kanskje nettopp fordi det er kontroversielt.

( interessant nok er bildeteksten feil: Gro hilser på mannen til høyre, og de blir presentert av Klaus Schwab)

Spørsmålet: «Hvordan redder vi kapitalismen?» er ikke et spørsmål man kan vedta et svar på. Kapitalisme er ikke etablert som vedtak, det er en naturlig utvikling,  gitt et sett med premisser. 

Alle forsøk på å erstatte kapitalistisk tankegang, har kollapset i løpet av kun kort tid, så jeg skjønner motivasjonen for å  sikre dens fremtid, men det er ikke boka som har en fungerende løsning.

Endret av Druid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...