AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #1 Skrevet 24. oktober 2022 Min samboer og hans tidligere partner gikk fra hverandre da deres barn var rundt året, han er nå fire og jeg har kjent barnet siden han var to. Vi har en god relasjon og jeg og far er begge involvert i det daglige rundt gutten. Samvær ca 40/60. Vi har også et fellesbarn på 6mnd og gutten er veldig stolt over å være storebror. Etter barnet vårt ble født har mor til bonusbarnet begynt å mase om at far og henne skal ha samvær med barnet «bare de tre». Dette har de aldri hatt tidligere hverken i det daglige eller høytider, og jeg forstår ikke hva poenget skulle være med å begynne tre og et halvt år etter bruddet når barnet virker harmonisk med nåværende løsning. Barnet har jo ingen andre minner enn at vi er to familier. Jeg sa derfor at jeg ikke synes noe om det, mannen sa nei, og hun er nå rasende fordi han setter meg og mine meninger foran barnets behov. Far hadde heller ikke noe ønske om det, men synes det er verre å si nei når det legges frem som «barnet har behov for dette». Men jeg kan ikke forstå at dette er noe annet enn mors behov? Hun må gjerne komme på middag hit altså, men synes virkelig ikke det skulle være nødvendig at de begynner å være familie igjen bare fordi gutten har fått et søsken? Er dette vanlig for skilte familier? Far og sønn får alenetid sammen, og gutten liker å leke med babyen, så det er ikke det at han er tilsidesatt fordi det har kommet et barn til inn i bildet heller… Anonymkode: ea23d...5fe
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #2 Skrevet 24. oktober 2022 Holder med deg, tull fra barnets mor. Hun prøver å kontrollere barnets far og situasjonen. Helt skivebom av moren. Anonymkode: 98192...d7d 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #3 Skrevet 24. oktober 2022 Tull fra morens side. Hadde det vært tilfelle før du traff han kunne de fortsatt men ikke begynne no. Prøver hun seg på han? Hun vet vel at det er lite sex og mye styr når det er en ny liten i huset. Pass på! Anonymkode: 29f99...18e
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #4 Skrevet 24. oktober 2022 Enig med de over. Merkelig at dette skal være et «behov» som nylig er oppstått når dette ikke har vært praktisert før. Anonymkode: 73897...00d
Toyah Skrevet 24. oktober 2022 #5 Skrevet 24. oktober 2022 Så lenge det er nye varige partnere i bildet, så må det bli aktiviteter med dere alle sammen. Ikke de tre alene, med mindre det er skolerelaterte aktiviteter. Jeg syns det er fint når man kan gjøre ting sammen og at man kan omgås i sosiale settinger, men da må alle inkluderes.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #6 Skrevet 24. oktober 2022 Enda et godt eksempel hvor mor gjør sitt ytterste på å kontrollere far. Sannheten er, som i de fleste tilfeller hvor mor blander seg inn i fars liv er at hun er kontrollerende og sjalu. Be henne oppsøke profesjonell hjelp Anonymkode: 07f29...0c5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #7 Skrevet 24. oktober 2022 Husker barnet mitt hadde en periode da hun ville vi skulle finne på noe med «mamma OG pappa». Tror hun var rundt 4 år. Vi vurderte det og snakket om det (brudd da hun var 1). Ble til at pappan og bonusmammaen kom og var en times tid ved overlevering en høytid istedet. Vi har også vært hos dem på en kaffe. Fungerte fint det. (Kommer fremdeles (hun er snart 8)spm om ikke pappa og halvsøsknene kan komme å bo i kjelleren vår, eller vi flytte til deres da…). Ikke heeeelt sikkert at det er mora som er sprø, men et faktisk ønske fra barnet. Men rart å bli så sur da… Anonymkode: 7d1f6...4c3
Fremmed fugl Skrevet 24. oktober 2022 #8 Skrevet 24. oktober 2022 TS, Ikke noen poeng å bli alt for irritert eller lage forestillinger hva som er bakgrunnen til slikt. Men hva er irrasjonelt i argumentet? Det er selvfølgelig barnets beste. Hvorfor har barnet det bedre med å skape risiko for splid mellom deg og barnet? Går ikke å se noen fordeler for barnet, da det kun vil være positivt hvis den har en ekstra engasjert voksen. Vet ikke helt hvilke typer av aktivitet som mor mener at du og søskenet til gutten bør ekskluderes fra? Men igjen, kan hun komme med et faktabasert og logisk koherent argument for at det vil skape vesentlig merverdi for barnet hennes at du og/eller søskenet er ekskludert? Om det nå er å ta en tur i skogen, gå på lekeplassen, eller hva hun tenker på. Hvordan vil deres fravær skape mer glede hos dette barnet? Kanskje det kan være en ide at din kjæreste foreslår et møte på familievernkontoret?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå