AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #1 Skrevet 24. oktober 2022 Er på en date-app og har selvsagt presentert meg selv slik jeg er... Men... Jeg har selvsagt ikke sagt noe om alle sår og det som er vanskelig. Nå er det en fyr jeg syns ganske mye om, som gjerne vil treffe meg... Vi finner veldig tonen. Men jeg tenker jeg allerede nå bør gi han mulighet til å trekke seg. For det jeg ikke har sagt er at jeg ikke er i jobb pga ptsd og traumer etter mitt forrige forhold... Jeg er i behandling og har kommet langt men det er skamfullt for meg å ikke være i jobb. I tillegg er jeg overbevist om at jeg er for lite trent for han. Jeg trener nemlig ikke. Han derimot trener som bare det! Så når bør jeg si dette? Er livredd for å møte han og skuffe han... Og hvis han oppdager mye senere at jeg ikke er i jobb, så kan det bli en stor sak og da har det kanskje blitt følelser osv? Jeg vet ikke jeg... Noen råd? Han vet bare hva jeg er utdannet som, har foreløpig ikke fått spørsmål om hvor jeg jobber.... Anonymkode: cfe5b...900
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #2 Skrevet 24. oktober 2022 Si det når du treffer han IRL Anonymkode: c61e5...008
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #3 Skrevet 24. oktober 2022 Tja. At du ikke trener er da uvesentlig, han ser jo hvordan du ser ut og vet du ikke sa «trening er hobbyen min». Det er en sjanse for at han tenker dette med forrige forhold er rødt flagg, men det må man jo bare respektere. Dette kommer til å komme opp på første date tenker jeg. Jeg personlig hadde sagt det før møtet og heller tatt evt avvisning sånn. Du trenger ikke utbrodere, men du kan si «jeg bør si at jeg har vært sykemeldt en stund grunnet min forrige relasjon, har kommet langt i å jobbe med det og tenker trappe opp jobb igjen etterhvert. Opplever at jeg nå er klar for å date igjen, men synes dette temaet blir litt stort å ta på sparket på første date». Man har et mye større ansvar som partner når man blir sammen med en person som har PSTD etter vold i nære relasjoner, og endel som vet de ikke har kvalitetene til å ivareta deg må få anledning til å si neitakk. Du trenger også luke ut kjipinger, så det er jo vinn-vinn. Anonymkode: 59caf...223 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #4 Skrevet 24. oktober 2022 IKKE SABOTER FOR DEG SELV Det du kanskje anser som et problem, kan være noe han ikke har tenkt på engang. Pust med magen. Gi det tid. Angående det med sårene dine og plagene dine, har du kontroll over det og kan regulere det på egenhånd? Og hvis ikke, hva trenger du fra mannen? Det med trening trenger du heller ikke tenke på. Hvis han matchet med deg og liker åssen du ser ut, så er du bra nok. Gi det en dag av gangen og hvis det du anser som et problem blir et problem, så kan dere forholde dere til det når tiden kommer. Bruk heller tiden på å finne ut hva som er BRA mellom dere, og ikke fokuser for mye på det negative. Ellers får du en selvoppfyllende profeti. Anonymkode: 66b7c...119 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #5 Skrevet 24. oktober 2022 Om du tror at man skal chatte såpass mye i app'et at dette blir et tema så har du allerede feil strategi. Det eneste man snakker om i app'en er å avtale et møte eller at man tar opp tråden en annen plass. Om du er av typen som skal snakke deg inn i forelskelse på en app uten å noen sinne ha møtt noen så er du også blant de som forblir ensom. Hele poenget er å MØTE noen - ikke chatte med noen. Anonymkode: 04cfd...30d 2
lillevill Skrevet 24. oktober 2022 #6 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Er på en date-app og har selvsagt presentert meg selv slik jeg er... Men... Jeg har selvsagt ikke sagt noe om alle sår og det som er vanskelig. Nå er det en fyr jeg syns ganske mye om, som gjerne vil treffe meg... Vi finner veldig tonen. Men jeg tenker jeg allerede nå bør gi han mulighet til å trekke seg. For det jeg ikke har sagt er at jeg ikke er i jobb pga ptsd og traumer etter mitt forrige forhold... Jeg er i behandling og har kommet langt men det er skamfullt for meg å ikke være i jobb. I tillegg er jeg overbevist om at jeg er for lite trent for han. Jeg trener nemlig ikke. Han derimot trener som bare det! Så når bør jeg si dette? Er livredd for å møte han og skuffe han... Og hvis han oppdager mye senere at jeg ikke er i jobb, så kan det bli en stor sak og da har det kanskje blitt følelser osv? Jeg vet ikke jeg... Noen råd? Han vet bare hva jeg er utdannet som, har foreløpig ikke fått spørsmål om hvor jeg jobber.... Anonymkode: cfe5b...900 Jeg tror at jeg hadde ventet med å dele så sårbare ting om deg selv. Vent til du ser at han er en person du føler kan reagere med empati og forståelse. Ikke del for mye i starten du vet aldri hva slags mennesker du egentlig snakker med. bli kjent. 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #7 Skrevet 24. oktober 2022 Hvis du er redd for å skuffe han før første møte, så tenker jeg at du ikke er klar for å date. At du er for sårbar og har for liten selvtrygghet. Gå i terapi lengere først, og bygg opp deg selv mer. Da vil du føle deg sterk, og tenke motsatt. Og heller være redd for at han skuffer deg. Anonymkode: 9848b...c5a 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #8 Skrevet 24. oktober 2022 Du skal ikke si det i det hele tatt til en du aldri har møtt. Er han psykopat så vil han fråtse over deg og leke din reddende prins for så å bare være nok en mann som mishandler deg, er han en vanlig mann så vil det bli å legge altfor mye på han altfor tidlig. Det er veldig personlig og privat det du har vært gjennom - jeg har vært gjennom det samme og kunne aldri falt meg inn å snakke om med en mann før vi var godt på vei til å bli kjærester eller kanskje til og med etter det. Du kan si i datingen når det er snakk om jobb at du for tiden ikke jobber men at du ønsker å begynne med det og det , ikke gå inn på grunnen til at du ikke jobber og ikke utlever traumene dine! Her syns jeg egentlig at du bør gå i terapi mye lenger før du kaster deg ut i dating fordi du har fortsatt problemer med å regulere deg og med dårlig og selvkritisk selvbilde siden du ser det sånn at du ikke er bra nok og at du vil gi de en sjanse til å trekke seg vekk fordi du føler at ingen kan leve med den ekte deg osv. Virkelig, du må i terapi og ikke date og være avhengig av andre til å definere deg og din verdi og lykke Anonymkode: 80b88...61d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå