Gå til innhold

Bruker dere målebånd i vektnedgang for å måle omkrets?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kommet meg ned en buksestørrelse og 6 kilo av sulting/fasting men kan ikke se det på kroppen annet enn på magen. Bukselårene er slappere så jeg har tapt meg der også men kan ikke se det i speilet. 

Er det vanlig å ta jevnlige mål av omkrets av kroppen og kroppsdeler? I så tilfelle hvilke områder måler dere? Mage syns jeg er vanskelig å måle siden det er området under navlen jeg har mest fett men omkretsen kommer mye an på hvordan jeg står mens jeg måler

Anonymkode: dc14d...4b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg måler med målebånd en gang i måneden. Lår, hofter, midje (der jeg er bredest, rett under navelen) bryst og overarm. 

Anonymkode: 28d58...2d8

Skrevet

Har akkurat begynt å måle meg. Er normalvektig og skal bare ned noen "skjønnhetskilo", men ja... Merket at det var veldig demotiverende å veie meg, gikk jo opp 3 kg før mensen osv, ble litt ustabil måte å måle fremgangen på (spist salt osv). Så målte meg i livet og under navle, lår. Så får vi håpe at underskuddet mitt er stort nok til at det skjer noe...

Anonymkode: 68e5f...07b

• Liker 1
Skrevet

Første hver måned måler jeg omkrets på hals, overarm, underarm, håndledd, rundt puppene, under puppene, ved navlen, nederst på magen, rompa, lår, og legg. 

Kanskje litt mye…

Anonymkode: ef0ba...8bb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Første hver måned måler jeg omkrets på hals, overarm, underarm, håndledd, rundt puppene, under puppene, ved navlen, nederst på magen, rompa, lår, og legg. 

Kanskje litt mye…

Anonymkode: ef0ba...8bb

Litt styr, men du får jo mye data etterhvert da. Mange cm her og der :)

Anonymkode: 61ac9...920

Skrevet

Hm, det å drive å måle seg er for obsessive for meg. Bruker klær og vekt for å kolla läget. 

Anonymkode: 0d17b...7ce

• Liker 2
Skrevet

Måler midje og hofter. Det gir meg en god pekepinn på forandringen, men er også nyttig å vite om ifm kjøp av klær på nettet. Det er mye lettere å finne størrelse som passer når jeg studerer størrelsesguiden opp mot mine mål. 

Anonymkode: caa7f...62b

Skrevet

Jeg har ikke vekt, så når jeg "slanker meg" (handler egentlig bare om en årlig skjerpings på godte-fronten og 5-8 kg) så måler jeg midjen fordi det er motiverende å se at centimeterne forsvinner :) 

Anonymkode: 2f823...693

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...