AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #1 Skrevet 24. oktober 2022 Kiropraktor mente jeg har prolaps. MR i påvente. Har ikke konstant vondt, men stivner og går i nitti grader etter sittestilling. F eks do besøk. Jeg har smerter nedover i beinet,lår ,nedsatt følelse tær. Men kan gå og ikke konstant nitti grader eller vondt hele tiden. Kan det være prolaps da?? Anonymkode: 3cbd5...691
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #2 Skrevet 24. oktober 2022 Det gjør kun vondt om prolapsen presser mot en nerve. Det er vanlig at prolapsen, som er en utposning, flyttes litt rundt etter som man beveger seg. Dermed trenger man ikke ha konstante smerter eller lammelser, det kan komme og gå litt. Anonymkode: 6201f...8d8
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #3 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det gjør kun vondt om prolapsen presser mot en nerve. Det er vanlig at prolapsen, som er en utposning, flyttes litt rundt etter som man beveger seg. Dermed trenger man ikke ha konstante smerter eller lammelser, det kan komme og gå litt. Anonymkode: 6201f...8d8 Men man bør anstå fra tunge løft? Anonymkode: 3cbd5...691
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #4 Skrevet 24. oktober 2022 Jeg merker det ved støvsuging da kan jeg ikke gå på 2uker etterpå. Eller tunge løft og div. Levd med det i mange år. Og lært meg hva jeg kan og ikke kan. Før var det smerter hele døgnet. Men no mindre. Du må kjenne på det selv. Hva du klarer og ikke. Spørs hvor den ligger og. Min er ved isjasnerven noe som er veldig vondt . Anonymkode: ca2cc...ca6
ltfutt Skrevet 24. oktober 2022 #5 Skrevet 24. oktober 2022 Høres ut som prolaps ja. Omtrent slik jeg også hadde det.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #6 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg merker det ved støvsuging da kan jeg ikke gå på 2uker etterpå. Eller tunge løft og div. Levd med det i mange år. Og lært meg hva jeg kan og ikke kan. Før var det smerter hele døgnet. Men no mindre. Du må kjenne på det selv. Hva du klarer og ikke. Spørs hvor den ligger og. Min er ved isjasnerven noe som er veldig vondt . Anonymkode: ca2cc...ca6 Prolaps har man vel ikke mange år??? De tørker jo. Anonymkode: 3cbd5...691
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #7 Skrevet 24. oktober 2022 38 minutter siden, AnonymBruker said: Men man bør anstå fra tunge løft? Anonymkode: 3cbd5...691 Det er vel lurt. Tung belastning på ryggen fører gjerne til at man klemmer på utposningen. Anonymkode: 6201f...8d8
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #8 Skrevet 24. oktober 2022 Jeg har prolaps i korsryggen. Det er alltid vondest på morgenen eller når jeg sitter/ligger lenge. Det er verste er å bøye seg, f.eks å knyte sko. Bevegelse er uansett det eneste som hjelper for min del. Har fått beskjed av kiropraktoren om at bevegelse er bra, men at jeg ikke må overdrive. Hos meg startet det like før jul i fjor. Tok MR i februar og startet deretter behandling hos kiropraktor. Det har dessverre ikke hjulpet, har fortsatt like vondt. Anonymkode: 5bb10...b11
ltfutt Skrevet 24. oktober 2022 #9 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har prolaps i korsryggen. Det er alltid vondest på morgenen eller når jeg sitter/ligger lenge. Det er verste er å bøye seg, f.eks å knyte sko. Bevegelse er uansett det eneste som hjelper for min del. Har fått beskjed av kiropraktoren om at bevegelse er bra, men at jeg ikke må overdrive. Hos meg startet det like før jul i fjor. Tok MR i februar og startet deretter behandling hos kiropraktor. Det har dessverre ikke hjulpet, har fortsatt like vondt. Får du noe smertestillende? For meg slapp ikke prolapsen taket før jeg fikk noe smertestillende slik at jeg kunne klare å bevege meg litt mer "normalt" igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå