Gå til innhold

Når kun menns bekreftelse er bra nok..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor gikk det feil? Jeg kan få ros og komplimenter fra kvinner uten at det "hjelper". Jeg har elendig selvtillit, føler meg helt verdiløs og har gjort det hele livet. Og jeg har prøvd å finne verdi i meg selv, men det eneste som har hjulpet er å få interesse fra menn. Kjærester, dater, sexpartnere, og til og med fastleger og psykologer, osv., så lenge det er menn så tar jeg det til meg og føler meg bedre en liten stund. 

Hvorfor? Jeg har ikke manglet mannlige forbilder i mitt liv (fin far og fin bror). Nå er jeg singel og "løser" det ved å ha menn å ha sex med så jeg føler meg litt mer verdt i en liten periode. Og jeg angrer aldri eller noe, jeg bare lurer på hvorfor det bare er det som gir meg bekreftelse og ikke noe annet. 

Jeg har god jobb, god utdanning, tjener godt, bor fint, har verdens fineste barn, gode venner, god familie, men ingenting av dette gir meg noen følelse av verdi. Kun menn. Hvorfor? Noen som skjønner sånt? 

Anonymkode: 97284...094

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du hatt gode kvinnelige forbilder da?

Anonymkode: 7e0d9...f4a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du hatt gode kvinnelige forbilder da?

Anonymkode: 7e0d9...f4a

Ja, moren min, bestemor, tanter, gode venner osv. Mamma har kanskje fungert litt lite som omsorgsperson og vært litt "hard", men jeg har jo hatt pappa, bestemor, bestefar osv. som har vært fine. 

Skrevet

Du høres ut som venninnen min, bare med selvinnsikt. Høres ikke ut som du respekterer kvinner og bare dyrker menn. Og du har lav selvfølelse. En tur til psykologen?

Anonymkode: 19ba1...848

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du høres ut som venninnen min, bare med selvinnsikt. Høres ikke ut som du respekterer kvinner og bare dyrker menn. Og du har lav selvfølelse. En tur til psykologen?

Jeg respekterer kvinner veldig, og ser opp til så mange. Jeg synes de alltid er så mye flinkere og bedre enn meg. Sammenligner meg alltid med andre kvinner, og føler meg alltid mindreverdig.

Men jeg vet jeg har lav selvfølelse, har gått til psykolog mange ganger. Men er på tur til en igjen nå. Jeg skjønner bare ikke hvorfor jeg er sånn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg respekterer kvinner veldig, og ser opp til så mange. Jeg synes de alltid er så mye flinkere og bedre enn meg. Sammenligner meg alltid med andre kvinner, og føler meg alltid mindreverdig.

Men jeg vet jeg har lav selvfølelse, har gått til psykolog mange ganger. Men er på tur til en igjen nå. Jeg skjønner bare ikke hvorfor jeg er sånn. 

Hvorfor spiller ingen rolle. Be om verktøy :)

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor spiller ingen rolle. Be om verktøy :)

Jada, det er planen. Og jeg vet hvorfor ikke spiller noen rolle. Jeg er bare en nysgjerrig person, og tenkte noen her kanskje hadde noen tanker om hvorfor noen blir sånn. Jeg er vel ikke den eneste kvinnen i verden som søker mannlig bekreftelse? 😄 

Skrevet

Fordi du innerst inne veit at kvinner mest sannsynligvis ikke er falske når de kommer med et kompliment.

Fordi du innerst inne veit at hierarkiet er at menn skal være på topp derfor betyr det mer at bekreftelsen kommer derfra

Anonymkode: 3d6ee...603

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jada, det er planen. Og jeg vet hvorfor ikke spiller noen rolle. Jeg er bare en nysgjerrig person, og tenkte noen her kanskje hadde noen tanker om hvorfor noen blir sånn. Jeg er vel ikke den eneste kvinnen i verden som søker mannlig bekreftelse? 😄 

Nei, det gjør mange kvinner, for symbolsk sett veier ennå mannens dom tyngre. Du kan gjøre som meg, late som jeg er gay innimellom. Se på lesbene og hvor lite mange av dem bryr seg om menns dom.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fordi du innerst inne veit at kvinner mest sannsynligvis ikke er falske når de kommer med et kompliment.

Fordi du innerst inne veit at hierarkiet er at menn skal være på topp derfor betyr det mer at bekreftelsen kommer derfra

Anonymkode: 3d6ee...603

Nei det tror jeg ikke altså. Og jeg regner med du mener "kvinner er falske"... , men det mener jeg heller ikke. De kvinnene jeg kjenner og er glad i er ikke falske og lyver ikke. Det bare betyr ingenting. 

Jeg er også feminist og mener overhodet ikke at menn skal være på topp. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det gjør mange kvinner, for symbolsk sett veier ennå mannens dom tyngre. Du kan gjøre som meg, late som jeg er gay innimellom. Se på lesbene og hvor lite mange av dem bryr seg om menns dom.

Tror du det er så enkelt? Samfunnsstruktur og ikke noe "galt" med meg? Det kan stemme det. Irriterende åkke som. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror du det er så enkelt? Samfunnsstruktur og ikke noe "galt" med meg? Det kan stemme det. Irriterende åkke som. 

Ja. Det tror jeg. Akkurat når det kommer til det, parret med dårlig selvfølelse. Det er nok, kanskje enkelt, men like fullt vrient emosjonelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...