Gå til innhold

Betale strøm etter utflytting?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

300,- er jo 2 øl og ei pølse på bytur...la det gå....

Anonymkode: 16329...2ab

Greit nok. Men det er svindel. 

Anonymkode: b2b7d...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest dreamstar
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor gidder du å være å påståelig? Jeg har snakket med strømselskapet, sendt inn skjema, jeg har sendt e-poster, jeg har klaget og jeg har forsøkt alt mulig. Men de sier i alle fall at det ikke er mulig å lese av strøm manuelt lenger, på grunn av de «nye» målerne, alt må gå automatisk. Det tar derfor flere dager å avslutte en strømavtale. Jeg nekter å tro at det bare er meg som har vært utfor dette! 

Det er nok bare deg. Å avslutte en strømavtale tar 1 sekund, å trykke på knappen i strømappen at du ønsker å avslutte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dreamstar skrev (2 minutter siden):

Det er nok bare deg. Å avslutte en strømavtale tar 1 sekund, å trykke på knappen i strømappen at du ønsker å avslutte...

Det er ingen knapp for det. Hvilket strømselskap bruker du? Høres ut som jeg burde bytte. Her må man ringe, og det er minst en time kø. Det vanlige er flere timer. Å avslutte en strømavtale tar flere dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ingen knapp for det. Hvilket strømselskap bruker du? Høres ut som jeg burde bytte. Her må man ringe, og det er minst en time kø. Det vanlige er flere timer. Å avslutte en strømavtale tar flere dager. 

sju dager faktisk, ifølge min app

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dreamstar
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde Gudbrandsdal energi da jeg sist sa opp en strømavtale. Dette var i august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dreamstar skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde Gudbrandsdal energi da jeg sist sa opp en strømavtale. Dette var i august.

Sånn står det i min app:

5834019B-FD71-45AA-9E96-37E487ABA07D.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dreamstar

Sånn står det i min app:

5834019B-FD71-45AA-9E96-37E487ABA07D.jpeg

Javel. Men da sier du opp minst 7 dager før da slik at oppsigelsen kommer på riktig dato som flyttingen skjer. Likevel så tar oppsigelsen kort tid, du må bare passe på å gi beskjed i tide.

Da jeg sa opp så var det bare en knapp i appen,  si opp strømabonnementet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dreamstar skrev (9 minutter siden):

Javel. Men da sier du opp minst 7 dager før da slik at oppsigelsen kommer på riktig dato som flyttingen skjer.

Jeg gjorde det. Som sagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dreamstar

Jeg gjorde det. Som sagt. 

Det gir framdeles ingen mening at det ble som det ble, for du skrev vel inn flyttedatoen din?

Men uansett, dette kommer man ikke videre med. Ellers kan jeg sterkt anbefale Gudbrandsdal energi altså. Beste strømselskapet jeg har hatt blant de 5 - 6 strømselskapene jeg har brukt (bytta ofte pga fulgte markedet tett for å få billigst mulig strøm).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at han droppet å melde inn ny strømavtale? Om du sa opp strømavtalen den dagen du flyttet, kan det fort ta 2-3 dager før din avtale avsluttes og han sin trer i kraft. Strømleverandøren din må gjerne melde oppsigelsen videre.

Anonymkode: 8e7bf...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvordan vet du at han droppet å melde inn ny strømavtale?

Fordi på min neste faktura står det at jeg skal betale også for disse dagene. Da jeg ringte strømselskapet for å si at dette ikke var riktig, sa de at han hadde meldt inn at strømavtalen hans startet 1. i måneden, altså to dager etter at han flyttet inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dreamstar skrev (8 timer siden):

Det gir framdeles ingen mening at det ble som det ble, for du skrev vel inn flyttedatoen din?

Ja, det gjorde jeg. Men når han spurte om å flytte inn før, sjekket jeg med strømselskapet om det gikk an å bruke et skjema og avlese strømmen sammen for å avslutte, og det sa de ja til. Så gjorde vi det, jeg flyttet ut - og så gikk det plutselig ikke an, likevel, selv om jeg hadde flyttet ut, og strømselskapet sier at om han ikke «tar over» strømmen og melder det inn, må jeg betale for perioden fram til oppsigelsen går ut (altså de dagene som er igjen, dvs to dager). 

Både strømselskapet og den andre leietakeren har oppført seg ugreit og jeg ser at det egentlig er lite jeg kan gjøre med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Ja, det gjorde jeg. Men når han spurte om å flytte inn før, sjekket jeg med strømselskapet om det gikk an å bruke et skjema og avlese strømmen sammen for å avslutte, og det sa de ja til. Så gjorde vi det, jeg flyttet ut - og så gikk det plutselig ikke an, likevel, selv om jeg hadde flyttet ut, og strømselskapet sier at om han ikke «tar over» strømmen og melder det inn, må jeg betale for perioden fram til oppsigelsen går ut (altså de dagene som er igjen, dvs to dager). 

Både strømselskapet og den andre leietakeren har oppført seg ugreit og jeg ser at det egentlig er lite jeg kan gjøre med det. 

Men hva sa han når du sa til han at du synes han kunne betale de 300 kronene han hadde brukt i strøm de to dagene?

Anonymkode: 580b9...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men hva sa han når du sa til han at du synes han kunne betale de 300 kronene han hadde brukt i strøm de to dagene?

Anonymkode: 580b9...d1d

Han sa at han forholdt seg til oppsigelsesdato, dvs dagen jeg opprinnelig skulle flytte ut. Han syntes det ble mest «ryddig». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dreamstar
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Strømselskapet har jo ingenting med om du sier opp strømmen før leieavtalen går ut. Som nevnt tidligere så gjorde jeg dette selv pga en vrang utleier. Om du sier opp strømmen før du flytter ut så er dette en sak mellom deg og utleier, ikke mellom deg og Strømselskapet,  og heller ikke mellom deg og ny leietaker. 

Her har Strømselskapet ikke holdt seg etter reglene virker det som, hvis du faktisk har oppgitt en flyttedato og oppsigelsen har kommet fram i tide. 

På meg virker det som om Strømselskapet har snakket med utleier her,  og at det er utleier som har fortalt hvor lenge kontrakten varer, og føyet seg etter utleier. Det har de ikke anledning til.

Alternativet ville vært at utleier måtte betalt for disse 2 dagene, men da kunne utleier krevd de pengene tilbake av deg. Men tviler på utleier hadde giddet å involvere forliksrådet eller husleietvistutvalget for 300 kroner.

Som sagt, du får bare ta meg deg dette som at du er en erfaring rikere, og ikke stole på ny leietaker neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...