Gjest Michigan Skrevet 24. oktober 2022 #21 Del Skrevet 24. oktober 2022 Du må ha misforstått strømselskapet fullstendig, selvsagt er det ikke slik at man betaler til den første neste måned. Du stopper jo abonnementet når du flytter ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #22 Del Skrevet 24. oktober 2022 Michigan skrev (6 minutter siden): Nei, dersom du har sagt opp hadde jo alt vært i orden. Hvorfor skulle det "plutselig ikke være i orden"? Dette henger ikke på greip. Jeg sa opp strømmen på en gitt dato. Fikk spørsmål om jeg kunne flytte ut to dager før, for neste ville flytte inn. Jeg sjekket da med strømselskapet at strømmen kunne avsluttes når han overtok, det bekreftet de. Jeg sendte inn sluttskjema med registrering av målerstand til selskapet og flyttet ut, alt slik strømselskapet sa jeg skulle gjøre det. I ettertid sier strømselskapet at neste leietaker må bekrefte at han tar over strømmen fra datoen vi ble enige om, ellers løper strømavtalen videre, selv om jeg sendte inn skjema slik de sa. Den neste leietakeren valgte å ikke gjøre det, men lot meg heller betale hans strøm de to dagene. Forståelig nå? Anonymkode: b2b7d...aae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #23 Del Skrevet 24. oktober 2022 Michigan skrev (Akkurat nå): Du må ha misforstått strømselskapet fullstendig, selvsagt er det ikke slik at man betaler til den første neste måned. Du stopper jo abonnementet når du flytter ut. Nei, det var det jeg også trodde. Men sånn er det tydeligvis ikke (lenger). Anonymkode: b2b7d...aae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Michigan Skrevet 24. oktober 2022 #24 Del Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg sa opp strømmen på en gitt dato. Fikk spørsmål om jeg kunne flytte ut to dager før, for neste ville flytte inn. Jeg sjekket da med strømselskapet at strømmen kunne avsluttes når han overtok, det bekreftet de. Jeg sendte inn sluttskjema med registrering av målerstand til selskapet og flyttet ut, alt slik strømselskapet sa jeg skulle gjøre det. I ettertid sier strømselskapet at neste leietaker må bekrefte at han tar over strømmen fra datoen vi ble enige om, ellers løper strømavtalen videre, selv om jeg sendte inn skjema slik de sa. Den neste leietakeren valgte å ikke gjøre det, men lot meg heller betale hans strøm de to dagene. Forståelig nå? Anonymkode: b2b7d...aae Men det er feil. Ny leietaker må ikke bekrefte for at din avtale skal opphøre. Din avtale opphører når du ber om at den skal opphøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #25 Del Skrevet 24. oktober 2022 Hvorfor sa du ikke opp strømmen fra siste dagen du bodde der da? Det er jo det som er normalt! Du får spørsmål om hvem som overtar, vet du det så gir du beskjed om navnet, vet su det ikke så sier du det! Anonymkode: d60ac...992 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #26 Del Skrevet 24. oktober 2022 Michigan skrev (Akkurat nå): Men det er feil. Ny leietaker må ikke bekrefte for at din avtale skal opphøre. Din avtale opphører når du ber om at den skal opphøre. Vel, strømselskapet sier at nei, sånn er det ikke. De sier at de må registrere en ansvarlig eier på abonnementet, og han må bekrefte at han skal overta. Hadde de sagt dette før så hadde jeg jo ikke flyttet ut før! Anonymkode: b2b7d...aae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #27 Del Skrevet 24. oktober 2022 Har han skriftlig erkjent at han skulle betale for disse to dagene? Jeg hadde selv ikke vært villig til å bruke mer enn 2 minutter på en slik fillesak. Anonymkode: 3c198...b85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #28 Del Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor sa du ikke opp strømmen fra siste dagen du bodde der da? Jeg gjorde det! Men så spør han nye om han kan flytte inn før, så sjekker jeg med strømselskap hvordan vi gjør det og gjør det sånn og så etter at jeg flyttet ut fikk jeg beskjed om noe annet! Anonymkode: b2b7d...aae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #29 Del Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har han skriftlig erkjent at han skulle betale for disse to dagene? Jeg hadde selv ikke vært villig til å bruke mer enn 2 minutter på en slik fillesak. Anonymkode: 3c198...b85 Han skrev at « nå er alt i orden med strømmen». Og da trodde jo jeg at det var det, dum som jeg er! For meg er dette et prinsipp, han har narret, løyet og utnyttet meg og det gjør meg sint! Anonymkode: b2b7d...aae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dreamstar Skrevet 24. oktober 2022 #30 Del Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg sa opp strømmen på en gitt dato. Fikk spørsmål om jeg kunne flytte ut to dager før, for neste ville flytte inn. Jeg sjekket da med strømselskapet at strømmen kunne avsluttes når han overtok, det bekreftet de. Jeg sendte inn sluttskjema med registrering av målerstand til selskapet og flyttet ut, alt slik strømselskapet sa jeg skulle gjøre det. I ettertid sier strømselskapet at neste leietaker må bekrefte at han tar over strømmen fra datoen vi ble enige om, ellers løper strømavtalen videre, selv om jeg sendte inn skjema slik de sa. Den neste leietakeren valgte å ikke gjøre det, men lot meg heller betale hans strøm de to dagene. Forståelig nå? Anonymkode: b2b7d...aae Forstår hva du sier, men syns dette er en merkelig oppførsel av strømselskapet. For sånn det skal fungere er at man sier opp, og hvis ingen nye flytter inn så går strømmen tilbake til huseier. Du skal uansett ikke betale etter at du har sagt opp. Men i utgangspunktet så har du plikt til å betale strøm disse 2 dagene også, siden det var så lenge leieavtalen din varte. Du burde heller nektet ny leietaker å flytte inn. Dette er jo for seint å gjøre noe med nå då, dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #31 Del Skrevet 24. oktober 2022 dreamstar skrev (4 minutter siden): Men i utgangspunktet så har du plikt til å betale strøm disse 2 dagene også, siden det var så lenge leieavtalen din varte. Hadde strømselskapet sagt at det ikke gikk an så hadde jeg ikke flyttet Altså 300 kroner er faktisk penger jeg trenger… Anonymkode: b2b7d...aae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Michigan Skrevet 24. oktober 2022 #32 Del Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vel, strømselskapet sier at nei, sånn er det ikke. De sier at de må registrere en ansvarlig eier på abonnementet, og han må bekrefte at han skal overta. Hadde de sagt dette før så hadde jeg jo ikke flyttet ut før! Anonymkode: b2b7d...aae Neida, du er ikke ansvarlig for den nye avtalen mellom ny leietaker og strømselskap, kun for din egen. Når du har sagt opp fra en dato, og avsluttet abonnementet, så er du ikke ansvarlig til "den 1. i neste måned". Din avtale opphører umiddelbart. Resten er mellom ny leietaker og strømselskapet. https://www.elvia.no/nettleie/alt-om-nettleie/bestille-eller-si-opp-strom-og-nettleie/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #33 Del Skrevet 24. oktober 2022 Michigan skrev (1 minutt siden): Din avtale opphører umiddelbart. Resten er mellom ny leietaker og strømselskapet. https://www.elvia.no/nettleie/alt-om-nettleie/bestille-eller-si-opp-strom-og-nettleie/ Jeg fylte ut et sånt skjema for å avslutte, men det hjalp ikke. Anonymkode: b2b7d...aae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Michigan Skrevet 24. oktober 2022 #34 Del Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg fylte ut et sånt skjema for å avslutte, men det hjalp ikke. Anonymkode: b2b7d...aae Jeg skal ikke beskylde deg for noe, men jeg synes historien virker lite troverdig, så jeg avslutter fra min side. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #35 Del Skrevet 24. oktober 2022 Michigan skrev (6 minutter siden): Jeg skal ikke beskylde deg for noe, men jeg synes historien virker lite troverdig, så jeg avslutter fra min side. Helt ok. Hadde vært en kjedelig ting å dikte opp, synes nå jeg. Men jeg ser at jeg nok har fått de svarene jeg kommer til å få og at jeg nok bare må svelge dette, gå videre og ikke stole på noen neste gang. Anonymkode: b2b7d...aae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #36 Del Skrevet 24. oktober 2022 Men... hvis strømmen går på deg og ditt navn, så kunne du jo ha sagt opp strømavtalen. For en strømavtale går på deg, ikke bolig. Er det inkludert i husleie så er det igjen, på person og ikke bolig. Så da skal huseier ta ansvar for at regningen blir gjort riktig. Så her er det noe som skurrer. Strømselskapet kan stoppe avtalen på sekundet, det er ett tastetrykk. Du kan si opp din avtale som DU har laget, også må nye leietageren betale pliktstrøm frem til hen lager sin egen strømavtale. Så enten har du selv unnlatt å si opp din personlige avtale, eller så lyver du av en eller annen grunn. For ingenting av det du sier stemmer med virkeligheten. Strømselskapet registrerer ikke ut måneden. Regningen kommer ikke på dagen, men de slutter å registrere det på din avtale med en gang du sier opp. Det er en grunn til at man kan bytte strømleverandør på dagen. Anonymkode: d4c65...20f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #37 Del Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg fylte ut et sånt skjema for å avslutte, men det hjalp ikke. Anonymkode: b2b7d...aae veldig rart at det gjelder hele norges befolkning men ikke deg. Det skjemaet i linken er også for pliktstrøm, ikke for å si opp strømavtalen din. Det gjøres med strømleverandøren du har og det tar som sagt sekunder. Anonymkode: d4c65...20f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #38 Del Skrevet 24. oktober 2022 300,- er jo 2 øl og ei pølse på bytur...la det gå.... Anonymkode: 16329...2ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #39 Del Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det gjøres med strømleverandøren du har og det tar som sagt sekunder. Hvorfor gidder du å være å påståelig? Jeg har snakket med strømselskapet, sendt inn skjema, jeg har sendt e-poster, jeg har klaget og jeg har forsøkt alt mulig. Men de sier i alle fall at det ikke er mulig å lese av strøm manuelt lenger, på grunn av de «nye» målerne, alt må gå automatisk. Det tar derfor flere dager å avslutte en strømavtale. Jeg nekter å tro at det bare er meg som har vært utfor dette! Anonymkode: b2b7d...aae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #40 Del Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Strømselskapet kan stoppe avtalen på sekundet, det er ett tastetrykk Nei, det kan de ikke. Dvs de sa først at de kunne det, og så etterpå sa de at nei, det gikk ikke, her går alt automatisk. Anonymkode: b2b7d...aae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå