Gå til innhold

Betale strøm etter utflytting?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flyttet ut av leid bolig til en annen leiebolig to dager før leieforholdet ble avsluttet. Avtalte med ny leietaker at han skulle betale strøm fra tidspunktet jeg flyttet ut, og vi leste av strømmen sammen. Nå viser det seg at han har droppet å melde inn til strømselskapet for de to dagene og isteden betaler fra 1. i måneden etter. Kan jeg gjøre noe med dette? Jeg betaler strømmen hans i to dager! 

Strømselskapet sier de ikke kan gjøre noe med det, siden vi må gjøre opp oss i mellom og de kun registrerer oppsigelser fra den første i måneden. 

Anonymkode: b2b7d...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg hadde latt den gå. Det er TO dager. Med mindre du ønsker å dra vedkommende gjennom konfliktrådet eller noe for de kronene som har havnet på din regning. 

Anonymkode: a4eb7...796

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg hadde giddet gitt. Hvor mye må du betale for disse 2 dagene? 

Anonymkode: 84021...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror ikke jeg hadde giddet gitt. Hvor mye må du betale for disse 2 dagene? 

Ca 300 for strøm + nettleie 

Han har skrudd på alt av varmeovner og varmekabler på maks siden det ikke var han som betalte, så alt var godt og varmt til han skulle betale selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tror jeg hadde latt den gå. Det er TO dager. Med mindre du ønsker å dra vedkommende gjennom konfliktrådet eller noe for de kronene som har havnet på din regning. 

Anonymkode: a4eb7...796

Vurderer det. Jeg synes prinsippet her er viktig. Han har rett og slett løyet og oppført seg uredelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel hva, 40 kr per dag da?

Anonymkode: 07041...b01

Les innlegget mitt to poster lenger opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vurderer det. Jeg synes prinsippet her er viktig. Han har rett og slett løyet og oppført seg uredelig. 

Tja.. eller bomma litt. Hvis du vet at han har slått på varmeovner og varmekabler på full guffe i disse to dagene, for og « stjele « 300 kr av deg , må det jo ligge noe mer bak. Er jo en imponerende innsats han har gjort.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal vel kunne logge deg inn og se hva det daglige forbruket ditt er med de nye målerne, så da kan du sjekke hva han har brukt i kwh disse to dagene.

Anonymkode: be6ee...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømkostnader er for vesentlige til at dette er noe du burde la gå.

Her er det bare å trekke fra beløpet for disse dagene på betalingen. Dette får de bare se å ordne opp med denne nye personen. "Kan ikke gjøre noe med det", liksom. Tullprat.

Anonymkode: 2710c...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ca 300 for strøm + nettleie 

Han har skrudd på alt av varmeovner og varmekabler på maks siden det ikke var han som betalte, så alt var godt og varmt til han skulle betale selv. 

Og hvordan vet du dette?

Anonymkode: 580b9...d1d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Tja.. eller bomma litt. Hvis du vet at han har slått på varmeovner og varmekabler på full guffe i disse to dagene, for og « stjele « 300 kr av deg , må det jo ligge noe mer bak. Er jo en imponerende innsats han har gjort.  

Nei, jeg vet jo ikke det, men jeg ser jo prisen! Jeg hadde skrudd alt av for å spare strøm, og kurven på forbruk var mangedoblet fra jeg flyttet ut. 

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du skal vel kunne logge deg inn og se hva det daglige forbruket ditt er med de nye målerne, så da kan du sjekke hva han har brukt i kwh disse to dagene.

Anonymkode: be6ee...7f2

Ja - det kunne jeg, men nå er min tilgang fjernet og alt resterende er lagt inn i sluttfaktura. Jeg tok ikke skjermbilde. 

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Strømkostnader er for vesentlige til at dette er noe du burde la gå.

Her er det bare å trekke fra beløpet for disse dagene på betalingen. Dette får de bare se å ordne opp med denne nye personen. "Kan ikke gjøre noe med det", liksom. Tullprat.

Anonymkode: 2710c...210

Hva mener du med å trekke fra beløpet på betalingen? Siste husleie er betalt for lenge siden. Utleier sier at han ikke vil blande seg og at jeg bare må betale for det. Strømselskapet bekreftet først at de kunne avslutte strømavtalen da jeg flyttet ut, men etter at jeg hadde flyttet, kunne de det plutselig ikke likevel, og vi måtte «gjøre opp oss imellom». 🙄 Jeg synes det er hårreisende dårlig kundesørvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og hvordan vet du dette?

Som sagt, jeg vet ikke det, men hvordan ellers klarer man å få til så sykt høyt forbruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som sagt, jeg vet ikke det, men hvordan ellers klarer man å få til så sykt høyt forbruk?

Nei, nå vet ikke jeg om du f.eks slo av alt av varme allerede da du holdt på å pakke/flytte for å spare strøm. Er det eldre varmekabler og slikt så brukes det jo en del mer strøm da å varme totalt opp enn å kun holde den jevne varmen. Uansett så tviler jeg på om den nye leieboeren kun har brukt mye strøm i kun to dager for at den personen ikke betaler det selv, slik du antyder.  Kan være en logisk forklaring her uten at jeg skal tippe hva den er, en vet jo aldri. Som andre nevner så er det 300kr det er snakk om og selv om det er ergelig så er det vel like så greit å bare gå videre, selv om kanskje prinsippene i seg sier noe annet. En får nesten velge sine kamper. Er denne en en brenner virkelig for? Personlig hadde jeg ikke giddet, men andre igjen hadde kanskje valgt å legge energi i det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dreamstar

Jeg synes dette virker urealistisk. Det er du selv som sier opp strømmen fra den dagen du ikke skal bruke den lenger. Så er det opp til utleier og / eller ny leietaker å passe på å registrere strømmen på nytt.

Virker veldig rart at man kun kan si opp slik at strømmen går fra den 1 i måneden. Sånn var det hvertfall ikke da jeg sa opp strømmen. Men du har faktisk en leieavtale som varte 2 dager lenger, så ifølge leieavtalen er du pliktig å betale strøm disse 2 dagene også.

Du kommer ingen vei med dette. Du må la det gå. Forhåpentligvis er du en erfaring rikere, og gjør ikke samme feilen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Michigan skrev (5 minutter siden):

Du må selv passe på å si opp

Selvsagt sa jeg opp. Fikk til og med bekreftet at det var ok. Men plutselig var det ikke ok likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dreamstar skrev (34 minutter siden):

Jeg synes dette virker urealistisk. Det er du selv som sier opp strømmen fra den dagen du ikke skal bruke den lenger. Så er det opp til utleier og / eller ny leietaker å passe på å registrere strømmen på nytt.

Jeg sa opp, men strømselskapet ville kun registrere ut måneden. Ny leietaker og jeg hadde en avtale om at han betalte strømmen fra og med jeg flyttet ut, siden jeg var grei og flyttet ut før for han ønsket å flytte inn… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michigan
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Selvsagt sa jeg opp. Fikk til og med bekreftet at det var ok. Men plutselig var det ikke ok likevel. 

Nei, dersom du har sagt opp hadde jo alt vært i orden. Hvorfor skulle det "plutselig ikke være i orden"? Dette henger ikke på greip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dreamstar
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg sa opp, men strømselskapet ville kun registrere ut måneden. Ny leietaker og jeg hadde en avtale om at han betalte strømmen fra og med jeg flyttet ut, siden jeg var grei og flyttet ut før for han ønsket å flytte inn… 

Syns dette hørtes rart ut fra strømselskapets side.

Men dette viser at man bør være forsiktig med å stole på folk 🤔. Men som sagt så kommer du ingen vei med å ta dette videre.

Fra den andre siden.  Jeg sa en gang opp strømmen før oppsigelsesperioden var over, fordi jeg hadde flyttet ut og kjerringa jeg leide hos gikk og satte strømmen på fullt. Egentlig så skulle jeg ha betalt for strømmen i 6 uker til, men pga hennes oppførsel (at hun bl.a. ikke holdt seg til økonomiske avtaler vi hadde, og at hun var truende,  hun skyldte meg bl.a penger), så gjorde jeg det på denne måten. Hun ble dritsur men fikk ikke gjort noe med saken.  Det kommer ikke du heller til å få til, så du må nesten bare sette en strek over dette, og unngå å gjøre noe tilsvarende neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...