AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #1 Skrevet 24. oktober 2022 Kjør debatt. Anonymkode: 5276d...e6f
Betasuppe Skrevet 24. oktober 2022 #2 Skrevet 24. oktober 2022 Tough call, men lener mot Z, for de er totalt hjernevaska 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #3 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kjør debatt. Anonymkode: 5276d...e6f Betasuppe skrev (10 timer siden): Tough call, men lener mot Z, for de er totalt hjernevaska Er dere boomere? Dere vet at absolutt alle problemer i verden i dag, kan føres tilbake til dere? Anonymkode: 9550e...cee
Betasuppe Skrevet 24. oktober 2022 #4 Skrevet 24. oktober 2022 58 minutter siden, AnonymBruker said: Er dere boomere? Dere vet at absolutt alle problemer i verden i dag, kan føres tilbake til dere? Anonymkode: 9550e...cee Er ikke boomer Er enige i at boomers er noen snyltere som har trukket opp stigen etter seg: Min rant om boomere: De rusa seg på hasj og LSD, men da de ble eldre, forbydde de det og kaster folk i fengsel for akkurat det samme. De nøt godt av billige boliger og lave lån, men har trykket penger som gale for sine pensjoner slik at de etter ikke har råd. De trakk opp stigen etter seg. De fikk få barn så ingen er igjen til å betale pensjonen. De har karret til seg alt av pensjonsfondet slik at det ikke er noe igjen. I tillegg tar de nytt lån på den billige boligen sin som har økt 20x i verdi slik at barna ikke har noe å arve mens de drikker opp resten av penga i "granca". Det er den verste generasjonen - for det de har frekkheten til å si til folk i dag er "folk har det enklere i dag, hvorfor bretter de bare ikke opp ermene og tar en sommerjobb for å finansiere studiene?" Men gen Z greier faen ikke å tenke engang. 7 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #5 Skrevet 24. oktober 2022 Gen Z skryter av at reklame ikke funker på dem, før de følger en tiktoker og ser " shein haul" og kjøper alt de har kjøpt. Hjernevasket generasjon. Dessverre. Har større håp for Gen Alpha Anonymkode: 1f86f...de1 6
Gjest Adobyen Skrevet 24. oktober 2022 #6 Skrevet 24. oktober 2022 Er det ikke rart med all denne generaliseringen hvor alle puttes i samme skuff om de er født i samme periode? Det blir jo som å si at alle som er født i januar stemmer Rødt, og aprilbarn er typiske Venstrevelgere, at alle som bor i Nord-Norge elsker fisk og at alle bymennesker er katolikker. Blæh..
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #7 Skrevet 24. oktober 2022 Betasuppe skrev (29 minutter siden): Er ikke boomer Er enige i at boomers er noen snyltere som har trukket opp stigen etter seg: Min rant om boomere: De rusa seg på hasj og LSD, men da de ble eldre, forbydde de det og kaster folk i fengsel for akkurat det samme. De nøt godt av billige boliger og lave lån, men har trykket penger som gale for sine pensjoner slik at de etter ikke har råd. De trakk opp stigen etter seg. De fikk få barn så ingen er igjen til å betale pensjonen. De har karret til seg alt av pensjonsfondet slik at det ikke er noe igjen. I tillegg tar de nytt lån på den billige boligen sin som har økt 20x i verdi slik at barna ikke har noe å arve mens de drikker opp resten av penga i "granca". Det er den verste generasjonen - for det de har frekkheten til å si til folk i dag er "folk har det enklere i dag, hvorfor bretter de bare ikke opp ermene og tar en sommerjobb for å finansiere studiene?" Men gen Z greier faen ikke å tenke engang. Jeg er sikkert en forferdelig boomer siden jeg er født i 1957. Skjønner at det ikke nytter å forsvare seg mot den historieløse og løgnaktige fortellingen din om boomere, du har bestemt deg for at sånn er det. Selv om jeg sier at du tar fullstendig feil så går ikke det inn hos deg. Men, jeg synes du skal være forsiktig med å dømme en hel generasjon med mennesker. Vi som var født på 50 tallet er like forskjellige som folk i senere generasjoner er. Anonymkode: ae597...b16 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #8 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er sikkert en forferdelig boomer siden jeg er født i 1957. Skjønner at det ikke nytter å forsvare seg mot den historieløse og løgnaktige fortellingen din om boomere, du har bestemt deg for at sånn er det. Selv om jeg sier at du tar fullstendig feil så går ikke det inn hos deg. Men, jeg synes du skal være forsiktig med å dømme en hel generasjon med mennesker. Vi som var født på 50 tallet er like forskjellige som folk i senere generasjoner er. Anonymkode: ae597...b16 OK boomer... 👵 Anonymkode: 4ad1f...0b1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #9 Skrevet 24. oktober 2022 Gen Z uten tvil. Fyfaen så jeg syns synd på de som vokser opp idag.. Anonymkode: 0edef...e0f 4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #10 Skrevet 25. oktober 2022 Gen Z. Men ikke deres feil. De blir til stadighet fortalt at de er så skjøre, angstfylte og ofre for kroppspress fra media at de internaliserer alt dette. Unge hjerner er ekstremt påvirkelige. Vi bør heller bygge dem opp, høre på meningene deres uten å pisse på dem, gi dem en bedre "safe safe" i offentlig debatt. Uten at Jan-Roger, Kim-Johnny og gjengen på 60+ som styrer kommentarfeltet (og som selv ofte er Navere) skal kneble stemmene deres med trusler og reaksjonær retorikk. De eldre (boomere og Gen-x) bør vær være engstelige for at de ikke har nok pleiere til å ta seg av seg på gamlehjemmet nå når andel unge uføre aldri har vært større; støtt ungdommen, hør på dem, la de bruke stemmen sin. Anonymkode: 8a163...eb6 2
Entern Skrevet 25. oktober 2022 #12 Skrevet 25. oktober 2022 Tough call. Men den beste er uten tvil Gen X 🤘 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #13 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Er dere boomere? Dere vet at absolutt alle problemer i verden i dag, kan føres tilbake til dere? Anonymkode: 9550e...cee Verden peaket med Gen X. Anonymkode: 5276d...e6f 3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #14 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Gen Z. Men ikke deres feil. De blir til stadighet fortalt at de er så skjøre, angstfylte og ofre for kroppspress fra media at de internaliserer alt dette. Unge hjerner er ekstremt påvirkelige. Vi bør heller bygge dem opp, høre på meningene deres uten å pisse på dem, gi dem en bedre "safe safe" i offentlig debatt. Uten at Jan-Roger, Kim-Johnny og gjengen på 60+ som styrer kommentarfeltet (og som selv ofte er Navere) skal kneble stemmene deres med trusler og reaksjonær retorikk. De eldre (boomere og Gen-x) bør vær være engstelige for at de ikke har nok pleiere til å ta seg av seg på gamlehjemmet nå når andel unge uføre aldri har vært større; støtt ungdommen, hør på dem, la de bruke stemmen sin. Anonymkode: 8a163...eb6 Ingen på 60+ som heter Kim-Johnny. 60-åringene heter Jan og Bjørn. Kim-Johnny er i 40-åra. Anonymkode: 5276d...e6f 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #15 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ingen på 60+ som heter Kim-Johnny. 60-åringene heter Jan og Bjørn. Kim-Johnny er i 40-åra. Anonymkode: 5276d...e6f Det er dessverre sant, det verste med generasjon X er de jævlig dobbeltnavnene mange fikk av de onde foreldrene sine. Jeg heller mot at generasjon Z er den mest ubrukelige, men helt enig i generaliseringen av boomersene som @Betasuppeskrev 😂 Har håp for at generasjonen som er barn nå blir litt mer oppegående. Anonymkode: 17d85...9f4 4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #16 Skrevet 26. oktober 2022 Ikke lett å si. Jeg var ungdom starten av 2000. Mine foreldre har levd i luksus, og koser seg som pensjonister nå. De vokste opp uten en eneste bekymring for miljøet. Det gjorde vel tidvis de i min generasjon også, og vi hadde en bekymringsløs barndom, men vi mobbet mye da. Jeg vet ikke hva "problemet" til oss som nå er i 30-årene er? Jeg har hørt at vi aldri blir ferdig med barndommen. Vi er for nostalgiske. Også er det vel flere av oss som oppdrar disse "snøfnuggene". De som er ungdom/ unge voksne i dag syns jeg er litt selvmotsigende. Det viktigste på agendaen er miljøet, men samtidig har det aldri vært mer kjøpepress og overforbruk. Billigbutikker og billigere varer som first price osv, fantes jo ikke før. Min mor lappet alltid klærne mine sammen da jeg var liten, og hun sydde kostymer til oss da det var karneval. Du fikk ikke et kostyme til 150 kr på Nille den gang, som du byttet it med noe annet neste år. På tiktok og Instagram florerer det med "haul" videoer og asmr videoer av folk som skraper i sminke. Jeg jobber på skole, og ungene er så ubevisst forbruket sitt av materielle ting. Vi rydder jo klasserom og ganger før ferien hvert år, og det ligger alltid igjen tonnevis av klær, pennaler, leker osv som "ingen" eier. De trenger jo ikke ta vare på noe som helst, det r jo bare å kjøpe nytt! Anonymkode: b672f...d4d 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #18 Skrevet 26. oktober 2022 Snøfnugg-generasjonen aka Gen Z Anonymkode: 8cf17...112 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå