Gå til innhold

Hvor fort får jeg id-kort, og hvor er politistasjonen i Bærum?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må hente ut smertestillende medisiner snart og har kun tt-kort som legitimasjon etter at passet ble mistet /ble borte. Det er bilde på tt-kortet, men ikke fødselsnummer, kun fødselsår.

Har bestilt time i Sandvika i Bærum og trenger kun id-kort, men hvor ligger politistasjonen i forhold til toget? Kan jeg få haste-id-kort?

Anonymkode: 8f1d7...b81

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du finner det på Google. 

Anonymkode: ccc74...dfc

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du finner det på Google. 

Anonymkode: ccc74...dfc

😊

Det skjer relativt ofte at jeg lurer på hvorfor folk bruker et nettforum til å spørre anonyme personer om konkrete og ikke minst viktige problemstillinger når de heller kunne ha googlet og fått rask og korrekt info på den måten. 

Men denne tar altså kaka.

TS, det er veldig mye enklere, raskere og sikrere å google "politistasjon+Bærum".

Skrevet
ti10 skrev (1 minutt siden):

😊

Det skjer relativt ofte at jeg lurer på hvorfor folk bruker et nettforum til å spørre anonyme personer om konkrete og ikke minst viktige problemstillinger når de heller kunne ha googlet og fått rask og korrekt info på den måten. 

Men denne tar altså kaka.

TS, det er veldig mye enklere, raskere og sikrere å google "politistasjon+Bærum".

Takk, jeg har prøvd. Ser det er et stykke fra togstasjonen og det står ikke oppgitt hvor langt. Det er lenge siden jeg har vært der og alt er forandret i Sandvika siden sist, men det var der det var raskest å få time. 

ts

Skrevet

Og jeg lurer på hvorfor folk svarer «du finner det på Google» istedenfor å bare skrive hvor politistasjonen i Bærum er. 

Anonymkode: 7ff45...28d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk, jeg har prøvd. Ser det er et stykke fra togstasjonen og det står ikke oppgitt hvor langt. Det er lenge siden jeg har vært der og alt er forandret i Sandvika siden sist, men det var der det var raskest å få time. 

ts

Sandvika stasjon, Sandvika til Bærum politistasjon - Google Maps

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og jeg lurer på hvorfor folk svarer «du finner det på Google» istedenfor å bare skrive hvor politistasjonen i Bærum er. 

Det er vel fordi vi ikke vet hvor den er ;) 

Skrevet

Ts: ta taxi dit. Det er kronglete vei fra toget. 

• Liker 1
Skrevet
Just now, ti10 said:

Men så la vær å gå inn i tråden da. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, ti10 said:

Latterlig! Å gå inn i tråder for å svare «dette kan du Google» er hinsides idiotisk og tar kaka!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men så la vær å gå inn i tråden da. 

Godt poeng, men dette er altså sånt man gjør når man sitter og slapper av og kikker på måfå ;)

Men jeg ser at TS har fått hjelp, så da er vel alt i orden :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Latterlig! Å gå inn i tråder for å svare «dette kan du Google» er hinsides idiotisk og tar kaka!

Egentlig ikke, for googling er sikrere enn å stole på anonyme kilder. Men TS har fått hjelp gjennom en link.

Skrevet
Just now, ti10 said:

Egentlig ikke, for googling er sikrere enn å stole på anonyme kilder. Men TS har fått hjelp gjennom en link.

Men  du går inn og leser og til og med svarer for å latterliggjøre TS. Det er vemmelig gjort. Det var vel egentlig ikke for å hjelpe noen, bare for å hovere og si hvor dum du synes TS er. 

• Liker 2
Skrevet

Det tar 11 min å gå. 

Ja, jeg fant svaret via Google Maps. Men det er relativt ofte at jeg finner svar på det folk lurer på ved å søke på nett. Ikke alle er like flinke til å søke opp informasjon. Det er derfor de ber om hjelp. Og da er det bedre å søke opp informasjonen og gi dem den, enn å latterliggjøre dem. 

92E0AE1D-02F0-4E23-B6C4-B4135FFB9601.jpeg

• Liker 1
Skrevet

Tar taxi som en rådet meg til. Men hvor raskt kan jeg få id-kort (ikke pass)? Det haster pga. medisiner.

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tar taxi som en rådet meg til. Men hvor raskt kan jeg få id-kort (ikke pass)? Det haster pga. medisiner.

ts

Normalt: 6-7 uker. Men hvis du sier i fra at det haster veldig pga medisiner, så kan du få det i løpet av en uke.

«Hvis du har særlig behov for et ID-kort kan du få prioritet på levering (en uke pluss postgang). Eksempler på denne type behov er særskilte behov for å reise utenlands, å hente ut medisiner, tilgang til nødvendige tjenester som NAV, e-ID, banker og lignende, legitimere deg overfor arbeidsgiver, ha oppkjøring, eksamen eller andre tungtveiende grunner. Du må si i fra om behovet ditt og dokumentere dette når du møter opp på timen din.»

https://www.politiet.no/tjenester/pass-og-id-kort/motta-passet-og-id-kortet/#undefined

• Hjerte 1
Skrevet

Du kan prøve si at du har behov for det raskt. 

Men jeg ville uansett kontaktet dem på forhånd for å høre hvordan du kan legitimere deg. 
Det er ett krav om å ha med gyldig legitimasjon for å få ID-kort. 

Anonymkode: 93d1f...f80

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Du kan prøve si at du har behov for det raskt. 

Men jeg ville uansett kontaktet dem på forhånd for å høre hvordan du kan legitimere deg. 
Det er ett krav om å ha med gyldig legitimasjon for å få ID-kort. 

Anonymkode: 93d1f...f80

Jeg hadde bare passet. Nå har jeg et tt-kort med bilde men uten f.nr. Mulig jeg finner et gammelt bank-kort, men det bildet viser ikke hvordan jeg ser ut i dag.

ts

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde bare passet. Nå har jeg et tt-kort med bilde men uten f.nr. Mulig jeg finner et gammelt bank-kort, men det bildet viser ikke hvordan jeg ser ut i dag.

ts

Ja, akkurat derfor bør du kontakte de. Mulig du må ha med som kan gå god for at du er du.

Anonymkode: e572e...7b1

• Liker 1
Skrevet

Pleier du å hente ut medisiner på samme apotek alltid? Hvis du er godt kjent kanskje du slipper unna med det gamle bankkortet.

Vi søkte om ID kort til min sønn for 4 uker siden og den har ikke kommet enda. Som flere sier, du kan be dem om ekspress men det også må du regne med 10 dager og det koster ekstra.

Ikke for å være moralpoliti, men du som er avhengig av smertestillende, hvordan kunne du tillate deg å komme i situasjon hvor du ikke har gyldig ID. Jeg skjønner at livet skjer, og at det ikke er alltid en er i stand til å få det gjort, men det er noe som i ditt tilfelle burde vært prioritert. Håper du får den snart.

Anonymkode: 4cfbf...0e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...