AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #1 Skrevet 24. oktober 2022 Noen som kan dele erfaringer ved bruk av akupunktur eller massasje ved fødsel? Venter nummer to og er usikker på om jeg vil prøve dette eller gå rett på epiduralen😅 Anonymkode: bbe2f...6a9
snurk Skrevet 24. oktober 2022 #2 Skrevet 24. oktober 2022 Jeg prøvde akupunktur under første fødsel og det hadde ikke noe som helst effekt på meg 😅 jeg tror det har mye med hvor langt man er i forløpet, er man i aktiv fødsel tror jeg personlig ikke akupunktur kan gjøre noe fra eller til, men jeg er åpen for at det kan fungere i latensfasen. 1
Anononyma Skrevet 24. oktober 2022 #3 Skrevet 24. oktober 2022 Synes ikke akupunktur hadde noe for seg, men massasje var veldig lindrende! Jordmor masserte et punkt på leggen akkurat under riene og det hjalp overraskende godt! Fikk meg igjennom toppene mellom latens og aktiv fødsel 👍🏼
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #4 Skrevet 24. oktober 2022 Hadde akupunktur og det hadde 0 effekt. Anonymkode: 34a3e...b56
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #5 Skrevet 24. oktober 2022 Har fått akupunktur på sykehus 2 ganger, en gang under fødsel. Det hjalp ikke noe, ene gangen ble det bare verre. De som gir akupunktur på sykehus har jo bare et kurs. Jeg har gått til 2 forskjellige akupunktører privat, de hadde begge både sykepleier utdannelse, og 3 år med akupunktur utdannelse, og de fikk jeg veldig god hjelp av. Anonymkode: 40730...ae2 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #6 Skrevet 24. oktober 2022 Takk for svar, dere! Endte dere opp med epidural eller fant dere noe annet som virket? ts Anonymkode: bbe2f...6a9
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #7 Skrevet 24. oktober 2022 Hjalp absolutt ingenting. Ingen av de "naturlige" hjelpemidlene som bad eller varm klut heller. Dessverre Anonymkode: b6ae9...f1a
Anononyma Skrevet 24. oktober 2022 #8 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Takk for svar, dere! Endte dere opp med epidural eller fant dere noe annet som virket? ts Anonymkode: bbe2f...6a9 Ingen epidural 😊 Synes massasje og varmt vann var lindrende nok til å komme igjennom, men det er jo ikke til å stille under en stol at det var vondere enn mine villeste fantasier! Men mulig å komme igjennom liksom!
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #9 Skrevet 24. oktober 2022 Prøvde epidural under første fødsel og det hadde NULL effekt annet enn at jeg fikk vondt I øret i tillegg 🤪 fødte uten epidural fordi jeg ikke rakk det. Ingen fikk ta på meg under noen av fødslene så tror ikke massasje er noe for meg. Anonymkode: 67b21...9b0
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #10 Skrevet 24. oktober 2022 Fikk satt inn små saltvannspapler under huden nederst i korsyggen ved siste fødsel. Smertene i ryggen under rier (de var vonde) slapp taket øyeblikkelig. Vondt å sette inn. Det var som vepsestikk, men så verdt det! Ble smertefri i 30m før jeg fikk en ny runde med sprøyter. Fikk ikke epidural og fødte raskt fordi kroppen klarte å slappe av. Siste åpningsriene var vonde men det var bare 3-4 av dem. Anonymkode: aa8d2...71a
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #11 Skrevet 24. oktober 2022 Jordmor prøvde akupunktur på meg under fødsel, det hadde ingen effekt. Prøvde også badekar, som hjalp på smertene, men jeg ble så fryktelig varm av det så jeg holdt ikke ut så lenge. Endte med både epidural og lystgass. Anonymkode: ea739...2c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå