Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forskjellige ting gjør at jeg ikke trives sånn veldig godt på jobb for tiden. Jeg lurer på om det er en god ide å søke nye jobber? Jeg jobber i offentlig sektor, og ser at det er ledige andre stillinger i offentlig sektor i min by som jeg er godt kvalifisert for, jeg lurer vel rett og slett bare om jeg er "for gammel" til å ha sjanse på en ny jobb?

Anonymkode: 52ef7...708

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk du har masse års erfaring på tide at arbeidsgivere slutter med alders diskriminering. Det er tull av dem å se på alder 

• Liker 2
Skrevet

Søk! Jeg byttet fra privat til offentlig sektor 58 år gammel. 

Anonymkode: c6c12...eee

• Liker 1
Skrevet

Skader ikke å prøve. 

Anonymkode: bf348...be3

• Liker 1
Skrevet

Jeg er omtrent på din alder, og har fått to tilbud om ny jobb de siste ukene uten å være aktiv i markedet.

Har inntrykk av at det er gode tider, og innenfor mitt fagfelt er det viktig å gjøre vurderinger som blir bedre med bred og lang erfaring.

• Liker 2
Skrevet

Fikk ny kvinnelig kollega for 2månder siden hun er 61 år og jobber bare 60% da men jeg er kjempe fornøyd med samarbeide med henne. Bare vanlig arbeidstaker selv da. Ikke gi opp, bare og søke det verste som kan skje er at du får et ja eller nei. :)

Men om du ikke prøver blir det aldri noe som skjer. 

• Liker 1
Skrevet

Det er flere fordeler med å være 56! Du er ferdig med barn, og heller ingen sjanse for at du blir gravid 😉 men det viktigste er at du har mye kunnskap og lang arbeidserfaring! 
Ennå en fordel er at du kanskje er økonomisk solid, og kan konkurrere på lønn hvis du er villig til å være litt nøktern med lønnsbetingelsene. De yngre er mer sultne og kan/vil ikke fire på krav der. 

Råder deg til å tenke litt ekstra på å fremstå velpleid og litt klassisk/moderne i klær og hår på intervju. Kjør på og lykke til!

Anonymkode: 72c93...49f

• Liker 1
Skrevet

Vi har ansatt flere godt voksne folk i år. Fått inn rutinerte, stabile folk, det har verdi! Ikke bra med bare unggutter i fabrikken, må ha litt spredning i alder og erfaring.

Anonymkode: 9ed68...f0a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Forskjellige ting gjør at jeg ikke trives sånn veldig godt på jobb for tiden. Jeg lurer på om det er en god ide å søke nye jobber? Jeg jobber i offentlig sektor, og ser at det er ledige andre stillinger i offentlig sektor i min by som jeg er godt kvalifisert for, jeg lurer vel rett og slett bare om jeg er "for gammel" til å ha sjanse på en ny jobb?

Anonymkode: 52ef7...708

Jeg vet om flere arbeidsgivere som ikke bryr seg om at nyansatte er over 50. 

Anonymkode: 0ecc5...b8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...