Gå til innhold

Høyt blodtrykk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært hos legen i dag. Blodtrykk  var høyt. Pga stress. Jeg  står i en rimelig slitsom periode i livet mitt og har lite kontroll over visse ting jeg bare må igjenom. Så hvordan  i alle dager skal jeg  minske stress da.  Prøver å trene så ofte jeg kan men mye kommer i veien så enten rekker jeg ikke eller så er jeg totalt utslitt.  Får til gå turer  det må jeg ha ellers  blir jeg helt sprø.  Men hjelp.. 

Hva skal jeg gjøre . To uker til neste skjekk hos legen. Og må få ned Blodtrykk.  

Anonymkode: 589d0...5ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk du vite trykket da? Stresset du før blodtrykksmålingen? Det kan påvirke trykket. Roe ev veldig ned og forsøk å ikke stresse spesielt før legetimen. Blodtrykket kan øke ved å ha en dårlig livsstil (overvekt, lite fysisk aktivitet, røyking, alkohol,stress. Hvis det er endringer i livsstilen som kan hjelpe blir  det for kort tid å endre på to uker. Å stresse ned er vel ikke så enkelt  i en hektisk hverdag. Muligheter er å jobbe mindre ev sykemelding/egenmelding noen dager, yoga, egentid. Unngå alkohol, lakris. 

Anonymkode: 6d581...29f

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Fikk du vite trykket da? Stresset du før blodtrykksmålingen? Det kan påvirke trykket. Roe ev veldig ned og forsøk å ikke stresse spesielt før legetimen. Blodtrykket kan øke ved å ha en dårlig livsstil (overvekt, lite fysisk aktivitet, røyking, alkohol,stress. Hvis det er endringer i livsstilen som kan hjelpe blir  det for kort tid å endre på to uker. Å stresse ned er vel ikke så enkelt  i en hektisk hverdag. Muligheter er å jobbe mindre ev sykemelding/egenmelding noen dager, yoga, egentid. Unngå alkohol, lakris. 

Anonymkode: 6d581...29f

Jeg vet jeg er utrolig stressa . Fikk vite trykket  men husker det ikke. Lege sa bare oj det var høyt. Ikke kosthold og livstil  viss ikke du kaller en livstil å stresse seg opp.  Og det er ytre faktor som gjør meg stressa som jeg ikke kan gjøre noe med. 

Så jeg får bare prøve å puste . Hvile og prøve å gi litt faen.

Anonymkode: 589d0...5ff

Skrevet

Akupunktur. 

Anonymkode: 25b94...85d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...