Gå til innhold

Når tror du at du er klar for barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ble inspirert av en annen tråd der det ble diskutert at flere menn blir barnløse fordi de venter for lenge med å ha lyst på barn.

Så spørsmålet mitt er: når ble du klar for barn? Hvorfor følte du deg klar? Og er du kvinne eller mann.

Anonymkode: 0b54f...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg Ts er kvinne på 26. Jeg har ingen barn, men vil ha 2 barn, og mitt første før når jeg er senest 32. Jeg føler meg klar fordi jeg holder på med utdanning nå som jeg er ferdig med snart, og vet jeg har mye kjærlighet å gi til barnet. Jeg syntes også det er vanskelig å se for seg en framtid uten barn, når jeg blir eldre å "alle andre" har familie.

Jeg har samboer som kanskje vil ha barn, noe som stresser meg. Hvis han ikke blir klar innen rimelig tid må jeg slå opp og finne noen andre. Finner jeg ingen andre må jeg ty til sæddonasjon. 

Dette er mine tanker om min situasjon.

Anonymkode: 0b54f...08f

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg var klar da jeg var 20, men tror det bare var hormoner som gjorde meg babysyk. Hadde noen forhold i starten av 20-årene, og er veeldig glad at vi ikke fikk barn da. Møtte min ektemann da jeg var 27, og etter det falt ting liksom mer på plass. Føltes riktig å få barn med han. Var en annen følelse av å bare være babysyk. Var 29 da jeg ble gravid med første.

Anonymkode: 3c831...2a8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble aldri klar, fikk 2 barn uten å være babysyk, var godt inne i 30-åra og måtte bli da eller aldri. Jeg er virkelig ikke glad i babytiden, men nå har jeg to barn på henholdsvis 3 og 7 år som jeg elsker over alt på jord, angrer ikke ett sekund. 

Anonymkode: b2422...e29

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var klar i maaaange år, når ungen kom ble jeg usikker på om jeg egentlig var klar enda, nesten 40 år😅😂😂😂

Anonymkode: d8e85...fc8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mine ganske tidlig i 20 årene. Nå ønsker jeg egentlig en til, men tenker at selv om jeg er mer klar for baby nå betyr det ikke at det kanskje er det rette for de to skolebarna jeg har fra før. Så jeg har valgt å heler kose meg med de jeg har.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble aldri klar. Kom aldri noen følelse av at jeg ville bli mamma, eller at nå skal jeg ha barn - men med tiden ble det mer naturlig tanke, og vi diskuterte det frem og tilbake, og landet på at det var det vi ville. Ville ikke gjort det annerledes :) 

Anonymkode: cae54...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var klar når jeg var 23. Ferdig utdannet og fast jobb. Er nå 35 år og skal ha nr 3. Så får oppleve å bli mor både tidlig og sent!

Anonymkode: d8f44...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 33, og tror aldri jeg blir «klar». Det vil si, jeg tror aldri jeg vil få lyst på barn. Jeg tenkte alltid som yngre at det ville komme (alle sa jo det), men nei. Det har vært noen år med en slags dårlig samvittighet over dette, men nå er jeg rolig på at det er rett for meg. Heldigvis er mannen min enig. Barn er ikke viktig for oss - selv om vi sikkert hadde blitt veldig glad i barna om vi hadde fått noen. 

Anonymkode: f772c...483

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 35, kvinne, ikke klar for barn før om minst ti år tror jeg. Blir nok frivillig barnløs fordi jeg ikke er villig til å ofre vekk livet nå 

Anonymkode: 61b02...e11

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri, 24 år. Jeg liker barn, men fødsel og nyfødt baby-fasen høres ut som ren tortur

Anonymkode: 1c770...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kvinne å nærmer meg 29 år med storm skritt. Vet ikke om jeg vil bli klar. Kjenner baby ønske nærme seg, spesielt når jeg ser barn og baby klær. Har dere sett det søte tallerken settet med kanin på, på kid? Følte det også litt når jeg så en stor pikachu bamse idag 😅 

Men det er jo seriøse saker å bli gravid å mor. Tror ikke jeg tørr, rett å slett. Har heller ingen mann, ikke at jeg absolutt må ha en. Har en følelse av at jeg biologisk ikke vil rekke det.

En kirurk kalte meg ung i sommer, å sa, du vil vel kanskje ha barn en gang. Det var overraskende å høre.

Anonymkode: e5bbd...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart 30 år, samboer. Ingen av oss føler oss klar eller har direkte lyst på barn. Men vi prater om å begynne å prøve neste år. Noe jeg må innrømme jeg gruer meg til. Men er noen noen egentlig "klar for barn"? Er ikke det bare noe man må gjøre det beste ut av når de kommer? 

Anonymkode: f5db0...b4a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fant ut at jeg bare måtte hoppe i det, for skulle jeg vente til jeg følte kallet, så ville det jo aldri skje.

Så jeg sa rett og slett til mannen at nå er det på tide og begynne, han sa greit, og så gjorde vi det. Og når jeg først hadde tatt steget ut i prøve-verdenen, så ble jeg fullstendig bitt av babybasillen og kjøpte graviditetstester og styret og sto i. Det tok 5 måneder, så var jeg gravid.

Jeg var 32 da jeg fødte. Men fylte 33 noen uker etterpå bare. Kun født ett barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var klar når jeg var 24. Fikk første når jeg var 25. Da var jeg student, men det passet utmerket. Hadde masse tid og overskudd, og hadde festet og reist endel før så jeg følte jeg var litt ferdig med det. Forhold med far var ganske nytt, og det ble noe gnisninger i starten, men det gikk seg heldigvis til. Har tre barn nå. 

Anonymkode: c805a...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 32 og gravid med første. Skulle gjerne vært barnløs i ti år til - men tenkte at om jeg først skal ha barn, er det best for både barnet og meg at det skjedde før heller enn senere. 

Anonymkode: 13695...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lengtet etter barn å familieliv siden jeg var 14. Fikk første når jeg var 21. Hadde stabil samboer, hadde utdannelse med fast jobb og eget hus. Venter nr 3 nå som 26 år :)

Anonymkode: fa236...cd2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne, 31. Planlegger å ikke få barn. Ser ikke for meg at jeg noen gang blir klar. Har heldigvis en samboer som er åpen for et liv uten barn. Hvis jeg så for meg å få barn hadde jeg nok tatt endel andre valg i 20 årene enn jeg gjorde, og sikkert vært mer klar for barn nå enn jeg er.

Anonymkode: ff6ac...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...