AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #1 Skrevet 24. oktober 2022 Babyen min har hatt kolikk fra hen fra 2-3 uker gammel. For 3-4 uker siden ble det litt bedre, men så fikk hen 3 månedersvaksine og gråt en hel uke. Siden da har babyen grått ganske mye og vært urolig. Er det vanlig at gråten tar seg opp når de nærmer seg 4 måneder? Kan de få varige plager av vaksinen? Nå har babyen hylt i en time I armene mine uten at jeg klarer å trøste hen, sovnet til slutt av utmattelse i bæresele. Som regel har morgen og formiddag vært best, men nå er det hyling og misnøye hele dagen. Trodde vi endelig var over det verste, men nå synes jeg det er verre enn for en måned siden. Kan legge til at babyen har blitt undersøkt av flere leger, fysio, blodprøver ++. Klarer snart ikke dette mer. Er helt forferdelig å ikke klare å roe ned sin egen baby. Anonymkode: 0f99f...1eb
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #2 Skrevet 24. oktober 2022 Ingen med lignende erfaring? Anonymkode: 0f99f...1eb
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #3 Skrevet 24. oktober 2022 Kanskje hen begynner å få tenner. Da blir de veldig sutrete, sikler mye og vil bite/slikke på alt. De kan også få litt feber av dette, finnes smertelindring for baby pga tenner på apoteket - det var gull verdt for oss. (Middel man smører på gommen). Du må bare stå i det og trøste baby/gi trygghet. Det går over. Prøv å lese tegnene baby gir deg for å forstå hva som plager hen 😊. Anonymkode: fa9b0...e1e 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #4 Skrevet 24. oktober 2022 Kanskje stille refluks? Hvis hen hylgriner hele tiden så er det jo noe galt. Anonymkode: fa9b0...e1e
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #6 Skrevet 24. oktober 2022 Jeg syns ikke dette høres helt normalt ut. Jeg regner med du har prøvd melkefri diett? Anonymkode: de579...4f7 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #7 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kanskje hen begynner å få tenner. Da blir de veldig sutrete, sikler mye og vil bite/slikke på alt. De kan også få litt feber av dette, finnes smertelindring for baby pga tenner på apoteket - det var gull verdt for oss. (Middel man smører på gommen). Du må bare stå i det og trøste baby/gi trygghet. Det går over. Prøv å lese tegnene baby gir deg for å forstå hva som plager hen 😊. Anonymkode: fa9b0...e1e Hen biter mye på hendene sine så det kan selvsagt være en sammenheng. Hvor lenge pågår dette? Vi har stått i gråt i 3,5 måneder så begynner å bli ganske sliten.. Anonymkode: 0f99f...1eb
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #8 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kanskje stille refluks? Hvis hen hylgriner hele tiden så er det jo noe galt. Anonymkode: fa9b0...e1e Har vært hos barnelege på sykehuset som ikke fant noe galt. Det var forsåvidt vi som måtte nevne refluks, men han mente at det sannsynligvis ikke var det. Hvordan finner man det ut? Anonymkode: 0f99f...1eb
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #9 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Overtrøtt? Anonymkode: 76210...049 Hen er definitivt ofte overtrøtt og grinete (og generelt umulig å legge), men ikke hele tiden. Gikk en tur i bæresele i dag hvor hen fikk over 2 timer søvn og var like grinete og til tider hysterisk som tidligere på dagen. Anonymkode: 0f99f...1eb
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #10 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg syns ikke dette høres helt normalt ut. Jeg regner med du har prøvd melkefri diett? Anonymkode: de579...4f7 Er seks uker inn i diett (har prøvd tidligere, men fikk dårlig råd fra helsestasjonen og holdt bare på i 2 uker første gangen). Har fått henvisning til barnelege med allergikompetanse (men det tar tid å få komme dit..) og jeg har en mistanke om at hen har melkeallergi. Samtidig så stemmer ikke gråten nå helt med kollikk/melkeallergismerter. Hen har ikke like vondt i magen, før var det helt tydelig at det var magesmerter som plaget hen, nå er det mer diffust. Kan melkeallergi vise seg i gråt uten at det er magesmerter? Anonymkode: 0f99f...1eb
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #11 Skrevet 24. oktober 2022 "så fikk hen 3 månedersvaksine og gråt en hel uke. Siden da har babyen grått ganske mye og vært urolig." Da tenker jeg det har med vaksinen å gjøre. Kanskje hen ikke tålte den? Anonymkode: dc3d2...d67
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #12 Skrevet 24. oktober 2022 Hvordan vet man at baby får tenner? Typiske tegn til tannfrembrudd Sikling kan oppstå så mye som to måneder før tannen bryter gjennom. Et urolig barn som gråter mer enn normalt, er tegn som ofte ses i sammenheng med tannfrembrudd. Barn som er i ferd med å få tenner, har gjerne et økt behov for å gnage på noe med litt tyggemotstand. Anonymkode: 44417...b30
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #13 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): "så fikk hen 3 månedersvaksine og gråt en hel uke. Siden da har babyen grått ganske mye og vært urolig." Da tenker jeg det har med vaksinen å gjøre. Kanskje hen ikke tålte den? Anonymkode: dc3d2...d67 Det er den følelsen vi også sitter med. Var ekstra urolig i ukesvis etter den første rotavaksinen. Problemet er at vi har tatt det opp med helsestasjonen og fastlegen uten at de virker å "tro" på teorien vår. Vil jo ikke virke som en hysterisk antivaxxer og kjenner ikke til andre tilfeller hvor babyer blir så plaget av vaksinen så har liksom ikke noe å vise til heller. Aner ikke om det er noe å gjøre med siden ingen følger det opp. Frister lite å ta 5-månedersvaksiene, men vet jo at man bør gjøre det. Anonymkode: 0f99f...1eb 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #14 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan vet man at baby får tenner? Typiske tegn til tannfrembrudd Sikling kan oppstå så mye som to måneder før tannen bryter gjennom. Et urolig barn som gråter mer enn normalt, er tegn som ofte ses i sammenheng med tannfrembrudd. Barn som er i ferd med å få tenner, har gjerne et økt behov for å gnage på noe med litt tyggemotstand. Anonymkode: 44417...b30 Takk, den leste jeg på nett, men det står ikke noe om hvor lenge de er urolige,vi er inne i tredje dag med ekstra mye uro. Så er det litt vanskelig å si om hen gråter mer enn normalt fordi det alltid er mye gråt. En normal dag for oss er nok en ganske krevende dag for mange andre. Anonymkode: 0f99f...1eb
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #15 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er den følelsen vi også sitter med. Var ekstra urolig i ukesvis etter den første rotavaksinen. Problemet er at vi har tatt det opp med helsestasjonen og fastlegen uten at de virker å "tro" på teorien vår. Vil jo ikke virke som en hysterisk antivaxxer og kjenner ikke til andre tilfeller hvor babyer blir så plaget av vaksinen så har liksom ikke noe å vise til heller. Aner ikke om det er noe å gjøre med siden ingen følger det opp. Frister lite å ta 5-månedersvaksiene, men vet jo at man bør gjøre det. Anonymkode: 0f99f...1eb Jeg ville ikke latt barnet ta flere vaksiner, det virker jo som barnet ikke tåler vaksinene. Anonymkode: dc3d2...d67 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #16 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville ikke latt barnet ta flere vaksiner, det virker jo som barnet ikke tåler vaksinene. Anonymkode: dc3d2...d67 Men da er jo babyen utsatt for disse sykdommene. Er jo verre å få stivkrampe eller difteri enn å bli dårlig av vaksinene. Skulle bare ønske de tok bekymringene våre på alvor på helsestasjonen og at det kanskje finnes en måte å løse det på hvor hen kan få vaksinene, men kanskje fordelt over lengre tid eller i mindre doser. Fikk bare beskjed om at det ikke er vanlig at de får slike bivirkninger så da er det nok ikke derfor hen er så plaget. Anonymkode: 0f99f...1eb 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #17 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 24.10.2022 den 11.09): Babyen min har hatt kolikk fra hen fra 2-3 uker gammel. For 3-4 uker siden ble det litt bedre, men så fikk hen 3 månedersvaksine og gråt en hel uke. Siden da har babyen grått ganske mye og vært urolig. Er det vanlig at gråten tar seg opp når de nærmer seg 4 måneder? Kan de få varige plager av vaksinen? Nå har babyen hylt i en time I armene mine uten at jeg klarer å trøste hen, sovnet til slutt av utmattelse i bæresele. Som regel har morgen og formiddag vært best, men nå er det hyling og misnøye hele dagen. Trodde vi endelig var over det verste, men nå synes jeg det er verre enn for en måned siden. Kan legge til at babyen har blitt undersøkt av flere leger, fysio, blodprøver ++. Klarer snart ikke dette mer. Er helt forferdelig å ikke klare å roe ned sin egen baby. Anonymkode: 0f99f...1eb Hvordan gikk dette? Ble det bedre, og fant dere ut av årsak? Er i nøyaktig samme situasjon akkurat nå Anonymkode: e474d...7aa
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #18 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hvordan gikk dette? Ble det bedre, og fant dere ut av årsak? Er i nøyaktig samme situasjon akkurat nå Anonymkode: e474d...7aa Hei, Dette tror jeg var min tråd! Nå er sønnen min 11 måneder. Ting er absolutt bedre nå. Han en glad og morsom gutt og hverdagen er virkelig en helt annen ❤️ Spesielt å dagtid, selv om han er en bestemt gutt som ikke akkurat lider i stillhet 😅 Han er dessverre fremdeles mye plaget med magen, så jeg og han lever melkefritt og han får movicol jr (avføringsmiddel). Dette er i samråd med barnelege. Nettene er også ganske tunge med mye styr med magen.Vi måtte rope ganske høyt for å blir hørt og det var vi som foreslo movicol (etter tips fra noen her) fordi han var plaget med forstoppelse etter innføringen av fast føde. Skal ikke lyve. Det tok tid før ting ble bedre. Vil si det ble en ordentlig bedring fra 9 måneder, men mistenker at det hadde blitt bedre tidligere om vi hadde fått movicol før. Noe av det som frustrerte meg mest var lovnaden om at det skulle bli bedre når vi bare syntes ting ble tyngre og tyngre. Jeg ble til slutt sykemeldt sånn at mannen min tok over permisjonen en periode sånn at vi var to stykker. Sender deg varme tanker. Vet hvor tøft dette er å stå i ❤️ Håper du har folk rundt det som kan avlaste deg. Anonymkode: 0f99f...1eb
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #19 Skrevet 15. juni 2023 Kan legge til at han reagerte på 5-måndersvaksinen også, men ikke like ille. Tror bare han er en typisk "magegutt". Anonymkode: 0f99f...1eb
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #20 Skrevet 15. juni 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Kan legge til at han reagerte på 5-måndersvaksinen også, men ikke like ille. Tror bare han er en typisk "magegutt". Anonymkode: 0f99f...1eb Vår har også hatt problemer med magen og reagert på rotavaksine. Anonymkode: ceade...deb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå