Gå til innhold

Vaske joggesko i maskin...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det bra uten tørketrommel? Det er ikke skinn. Må de inn i en vaskepose? 

Anonymkode: a8306...e5c

Skrevet

Dette gjør jeg ofte. Tar ut innersålen hvis det lar seg gjøre, dynker de med flekkfjerner og vasker de på skånvask. Lufttørker de, gjerne med papir eller noe av ull inni, men går fint uten også.

Anonymkode: 8e0b6...aa9

• Liker 1
Skrevet

De blir ganske slappe etterpå. Mister spensten på en måte.

Anonymkode: 1c9a4...7ea

• Liker 1
Skrevet

Ikke gjør det. Vask heller dem med en klut.

• Liker 2
Skrevet

Kjør det ofte.Vasker de med en stort håndkle. Da blir renere.  Gjør det med hvite sneakers som er i kunstig skinn også.

Anonymkode: a5977...d71

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjør det ofte.Vasker de med en stort håndkle. Da blir renere.  Gjør det med hvite sneakers som er i kunstig skinn også.

Anonymkode: a5977...d71

Samme gjør jeg.

De er like fine etter vask🤗

• Liker 1
Skrevet
Embla Othea skrev (6 minutter siden):

Ikke gjør det. Vask heller dem med en klut.

Det er sølt urin på dem. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De blir ganske slappe etterpå. Mister spensten på en måte.

Anonymkode: 1c9a4...7ea

Har vasket en haug med joggesko i maskina, ingen har blitt slappe, heller tvert imot.

• Liker 3
Skrevet

Jeg vasker ofte joggesko. 30 grader, ta ut innersålene. De kan du gjerne ta i en vaskepose. Vask sammen med 2-3 håndklær. Ellers stopper gjerne maskinen pga kastene. 

Etterpå tørker du ved å legge dem på varmekablene på badet. Legg inn avispapir eller tørkepapir, som du bytter noen ganger. 

• Liker 2
Skrevet

Ta ut såler og lisser (sleng lissene i sterkt såpevann/oxi-vanish) legg ved et stort håndkle, 40 grader, lett sentrifuge, lufttørk med litt papir- voila! Nye sko! 

Anonymkode: a4579...7c9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er sølt urin på dem. 

ts

Ånei... hadde et tilfelle med en katt som kom inn og tisset på noen sko. Den lukten fikk jeg aldri vekk, måtte bare kaste skoene. Vasket flere ganger i maskinen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ta ut såler og lisser (sleng lissene i sterkt såpevann/oxi-vanish) legg ved et stort håndkle, 40 grader, lett sentrifuge, lufttørk med litt papir- voila! Nye sko! 

Anonymkode: a4579...7c9

Har aldri tatt ut lissene, er fint å få de like rene også.

Skrevet

Jeg ville ha spylt skoene skikkelig før jeg puttet dem i vaskemaskinen.

Har selv vasket både egne og barnas joggesko i vaskemaskin, uten problem. Legger skoene inn blant store håndklær, slik andre også nevner (kjører håndklærne en ekstra omgang etterpå).

Anonymkode: e2b3b...608

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.10.2022 den 11.09):

Går det bra uten tørketrommel? Det er ikke skinn. Må de inn i en vaskepose? 

Ha de i ei bøtte med varmt vann og vaskemiddel (klær) og vent 15min, så tar du å vasker de for hånd. Tro meg, skoene blir renere og du kan ha dem lenge og lenge..

Vasker alle mine sko for hånd.

Anonymkode: 37397...e2c

Skrevet

Jeg vasker joggesko i maskinen flere ganger. Har gått veldig fint. Vasker dem på 30 grader.

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Har aldri vært noe problem. Et par hvite Reebok aerobic sko jeg hadde ble litt slappe i pølsa til slutt, men da hadde jeg sikkert vasket de 15 ganger. Og er så lenge siden at jeg fortsatt brukte to par amerika sokker i dem, så kvaliteten er nok langt bedre i dag. Sko jeg bruker nå har aldri blitt slappe etter vask. 

Anonymkode: 0da92...a09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...