Gå til innhold

Dere som har 50/50 - hvor mye kontakt i den andres uke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som f.eks har barna annenhver uke - hvor mye kontakt har barna med den andre forelderen denne uka? Via meldinger, telefon eller annet? Jeg tenker da særlig på litt eldre barn, som har egen telefon og kan styre dette litt selv. 

Anonymkode: 6b13d...9d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ringt av og til til tenåringen min når han var hos far. 
Det går helt fint det. 
Vil jo bare høre om det går bra på skolen og at jeg vil høre stemmen. 
Bare ren omsorg som ligger bak. 
Hva far gjør er ikke tema om ikke ungdommen vil fortelle sjøl da 

Anonymkode: 5e3e3...a49

• Liker 1
Skrevet

Ikke så mye, men litt snapper er det jo. H*n er 14 år. Hvis vi skal noe som t.d i selskap el lignende spør jeg om h*n har lyst å bli med og er gjerne med da selv om det er pappas uke. Vi foreldre er enige om at det er helt greit og gjøre det sånn pga alderen og medbestemmelsesretten hos barnet og at det handler ikke om å "stjele" tiden fra oss foreldre. Vi må huske på at vi har de bare til låns og vår oppgave er å gi de alle verktøyene som gjør at de en dag er godt rustet til å skulle klare seg selv og ta egne avgjørelser, men også vise at vi er trygge foreldre som de vet at de kan spørre om alt.

Anonymkode: e525e...a6a

Skrevet

Varierer litt, enkelte uker veldig lite og noen uker mer. Kan både ringes og sende meldinger jevnlig. Jeg og far ringes også innimellom. Han kommer somregel innom oss i løpet av uka uansett fordi han skal på trening osv og de bor lengre unna.

Anonymkode: 06c99...42e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere som f.eks har barna annenhver uke - hvor mye kontakt har barna med den andre forelderen denne uka? Via meldinger, telefon eller annet? Jeg tenker da særlig på litt eldre barn, som har egen telefon og kan styre dette litt selv. 

Største - ingen kontakt mellom oss i denne perioden. 

Yngste, treffes i ny og ne for middager, men yngste er bare 1.5 år så er mer naturlig å treffes i mellom samvær. Far har barnet 30%

Anonymkode: 11136...a1f

Skrevet

Mannen min har to barn fra før.

Han ringer dem nesten hver dag de er hos moren sin. Mor ringer nesten aldri når barna er her. 

Anonymkode: d7bf8...32a

Skrevet

Jeg ringer henne, melder og treffer henne f.eks.på kino eller hjelper med lekser om det er fag jeg er sterk i. Det samme gjør far. Vi har 50/50 samvær, 100% foreldre, og vi er begge enige i at vi selvfølgelig får kontakte datteren våre i hverandres uker. Slik har vi hatt det siden hun var 7 år og vi skilte oss. 

Anonymkode: c8e92...dc5

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

ingenting, bare ved spesielle tilfeller

Anonymkode: 2879c...ce8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...