AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #1 Skrevet 24. oktober 2022 De sier at "h*n kommer aldri til å forandre seg", særlig hvis det er snakk om diagnoser og sånn. Hvor folk er flinke til å bruke diagnosen som unnskyldning for å oppføre seg dårlig og såre/ødelegge for andre. Men jeg traff igjen ei jeg ikke hadde sett på 8-10 år som var et mareritt den gangen., Hun er nå blitt ydmyk, rolig, blid, lyttende. Jeg var sikker på at hun må det ha gått skikkelig dårlig med, er sikkert i fengsel eller avhengig av narkotika. Men nei. Jeg skjønte ikke engang det var henne før noen sa det til meg etterpå. Flere som har opplevd dette med noen? Det må jo være en enormt tung jobb å snu om på så mye? Anonymkode: ffca4...812 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #2 Skrevet 24. oktober 2022 Ja, kjæresten min. Hun hadde sinneproblemer pga. traumer og neglisjering i oppveksten. Hun jobbet hardt med seg selv i 2-3 år. Hun er en helt annen person nå. Anonymkode: 029d6...fee 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #3 Skrevet 25. oktober 2022 Jeg var slik som aldri turte å prate, hadde angst for alt mulig, ønsket å være usynlig, hadde få venner og var mest alene. De som kjenner meg nå, de tror ikke på meg når jeg forteller det. Hvis man jobber med seg selv så tror jeg at mange kan forandre seg. Anonymkode: 538bf...98f
Embla Othea Skrevet 25. oktober 2022 #4 Skrevet 25. oktober 2022 Ja. Broren min gikk fra å være voldelig og kontrollerende til å bli en klok og ydmyk mann. 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #5 Skrevet 25. oktober 2022 Ja. #kunsteneråtenkepositivt Anonymkode: 3d365...7a9
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #6 Skrevet 25. oktober 2022 Ja. Vet om minst tre, inkludert meg selv. Jeg var kjempebeskjeden og negativ/frekk før, men nå er jeg trygg og positiv. Merker også at min mann, som før var usikker og hadde lite tro på seg selv nå er selvsikker og veldig trygg. Vi har begge vært veldig god for hverandre. Den tredje personen er mitt søsken, han var hele livet en oppfarende og frekk person, utålmodig, frustrert og aggressiv. Etter han ble førti og fikk et special need child, så er han helt annerledes, snill, tålmodig og rolig. Veldig spesielt. Anonymkode: e95bf...74a
Veggdyret Skrevet 25. oktober 2022 #7 Skrevet 25. oktober 2022 At folk "aldri kommer til å endre seg" er overhodet ikke en fasit, med tanke på hvor mange som endrer seg til det VERRE når de blir eldre. De fleste blir også rundere i kantene og høfligere når de blir voksne enn de var som tenåringer/starten av 20-årene. Men at folk med tyngre diagnoser eller store sinneproblemer skal endre seg til det bedre uten terapi, er stort sett ønsketenkning.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #8 Skrevet 25. oktober 2022 Kjenner flere som har levd et relativt "utsvevende" liv som ungdom og som virkelig har skjerpet seg i voksenlivet. Har ikke samme erfaring med folk som har hatt mer "negative" personlighetstrekk, feks. de som ofte havner i konflikter, lager krangel av bagateller og er selvopptatte. Der har det dessverre ikke vært noen endring til det bedre, har helst bare blitt verre med åra noe som har gjort at mange rundt tar avstand og ikke orker å styre mer med det for har det ikke blitt bedre når man nærmer seg 35 så blir man aldri bedre. Personlighetsforstyrrelser og de som er biplolare sliter ofte med relasjonene på grunn av egen oppførsel. Alt kan ikke unnskyldes bare fordi man har en diagnose. Anonymkode: b5261...6b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå